Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Eftersom ägarlägenheter bara varit tillåtna i några år så är det klart att utbudet av sådana är klart begränsade jämfört med bostadsrätter.
Precis. Så tror du att det mycket större utbudet kan ha någonting med att göra att det är så vanligt att folk köper BR i stället för ägarlägenhet?
Citat:
Men en sak är intressant. I nyproduktionen är fortfarande ägarlägenheter i grav minoritet. Det är inte av en slump om du tror det, eller att ägarlägenheter skulle vara förbjudet att producera. De är inte efterfrågade på samma sätt som bostadsrätter helt enkelt. Men det ser inte du i din lilla bubbla....
Förra gången du skrev det frågade jag dig om du kunde visa att det var efterfrågan som drev utbudet, men det gjorde du inte. Att då komma tillbaka med samma påstående igen och säga att jag är i en bubbla för att jag inte förstår att det är så det ligger till blir därför självklart väldigt konstigt. Kan du visa att det är efterfrågan som driver utbudet?
Citat:
Jag förstår inte hur du kan blanda ihop HR med BR. I en BRF sköter medlemmarna förvaltningen och i en hyresfastighet sköter en fastighetsägare om det hela rent kommersiellt. Det är äpplen och päron.
Jaha, så du menar att fastighetsägare som hyr ut lägenheter spenderar mer tid och pengar på att sköta sina fastigheter än BRF-medlemmar? Har du stöd för det påståendet?
Hade du några exempel på BRF i Sverige som rasat ihop på grund av att de tillåtit uthyrning förresten?