2015-03-12, 22:14
Medlem
ant's avatar
Finns en bugg som gör att man får extra mycket blood shards i sin bounty cache om man öppnar den i en greater rift. Ju högre greater rift level, desto fler blood shards.

http://www.reddit.com/r/Diablo/comments/2yptj5/bounty_caches_give_increased_amount_of/
Citera
2015-03-13, 08:49
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Ang Zei btw.
Ja det är klart den som ger bäst dps på pappret.
Men när jag spelar så använder jag mig självklart av reaper wraps för hatred regen, vilket innebär att jag försöker fånga upp health globes och dessa ligger ju gärna mitt i kaoset. Vilket i sin tur gör att man tappar mycket dps på det eftersom man inte fixar att hålla max range konstant.
Egentligen är det ju ingen big deal, men jag gillar inte tanken på att tappa dps

Fast du behöver inte stå på maxrange för att zei skall vara bättre. Så jag förstår inte riktigt problemet faktiskt.

Skadan på zei's scalar, så oavsett om du står mer eller mindre melee eller ej så kommer zei's vid vissa brytpunkter att vara bättre än alla gems med statisk skada. Det är därför BotP inte är optimal.

Sen hoppas jag du använder tumble för att fånga de globes du pratar om? Vilken gem funderar du på att använda istället?
Citera
2015-03-13, 09:27
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Fast du behöver inte stå på maxrange för att zei skall vara bättre. Så jag förstår inte riktigt problemet faktiskt.

Skadan på zei's scalar, så oavsett om du står mer eller mindre melee eller ej så kommer zei's vid vissa brytpunkter att vara bättre än alla gems med statisk skada. Det är därför BotP inte är optimal.

Sen hoppas jag du använder tumble för att fånga de globes du pratar om? Vilken gem funderar du på att använda istället?

Ja jag är fullt medveten om hur Zei funkar. Det jag menar på är att det alltid känns surt när man inte får ut max dps. Vilket är svårt att få konstant med Zei och det är vad jag irriterar mig på :P
Zei's sekundära är ju också trevlig, chance til stun-effekten på 20%.

Ja självklart använder jag tumble!

Jag tror inte att det finns någon bättre sten att köra på. Det var inte min poäng heller. Det är bara ett irritationsmomentet i att inte ha perma max dps.
Citera
2015-03-13, 10:03
Medlem
ImWorthlesss avatar
Hur går det Lanoo med Grifts?

Själv är man långt ifrån redo att testa att pressa
Jävla skit att man måste jobba och knappt har tid att lira

Vill ju pressa upp mina Legend-gems först till lvl 45 minst innan samt hamna över 600 Para
Båda är ju fullt möjliga att göra på relativt kort tid, men tiden finns inte nu tyvärr

Ser utsåhär för stunden; http://eu.battle.net/d3/en/profile/Fritte-2225/hero/55602292
Senast redigerad av ImWorthless 2015-03-13 kl. 10:18.
Citera
2015-03-13, 10:36
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless

Vill ju pressa upp mina Legend-gems först till lvl 45 minst innan samt hamna över 600 Para
Båda är ju fullt möjliga att göra på relativt kort tid, men tiden finns inte nu tyvärr

Ser utsåhär för stunden; http://eu.battle.net/d3/en/profile/Fritte-2225/hero/55602292

Det går väl ok egentligen. Har inte spelat så mycket sista veckorna och har inte haft motivation att pressa grifter, men fixade 44a på första försöket för nån dag sen.
Nu körde jag och bossen ihop lite 46-47 keys igår som jag tänkt testa i helgen. Så vi får se. Alla mina gems är nu på 40 vilket fan får räcka :P

Till alla DHs btw
Sitter och kollar in dem som klarat 49-50 och en sak förbryllar mig.
De som kör fire använder sig av Cull the weak passive och botT. Men dom har ingenting som triggar dessa utom Zei's sekundära skill. Håller verkligen "20% chance to stun"? Eller är det bara som vanligt, att de trollar folk genom att byta skills innan de loggar av?
Ett exempel: http://www.diabloprogress.com/hero/glyptic-1151/Glyptic/54602214

Enligt mig är det självklara valet att använda Polar station runan på Sentrys för att trigga ovanstående. Eftersom sentrys i övrigt inte ger ett skit oavsett.
Citera
2015-03-13, 10:42
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:

En rorg med crit dmg istället för crit borde ge lite mer kan man tycka
Citera
2015-03-13, 11:01
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
Det går väl ok egentligen. Har inte spelat så mycket sista veckorna och har inte haft motivation att pressa grifter, men fixade 44a på första försöket för nån dag sen.
Nu körde jag och bossen ihop lite 46-47 keys igår som jag tänkt testa i helgen. Så vi får se. Alla mina gems är nu på 40 vilket fan får räcka :P

Till alla DHs btw
De som kör fire använder sig av Cull the weak passive och botT. Men dom har ingenting som triggar dessa utom Zei's sekundära skill. Håller verkligen "20% chance to stun"? Eller är det bara som vanligt, att de trollar folk genom att byta skills innan de loggar av?

Enligt mig är det självklara valet att använda Polar station runan på Sentrys för att trigga ovanstående. Eftersom sentrys i övrigt inte ger ett skit oavsett.

De kör nog Polar station ska du se. I grupp kör man spitfire då supportsen redan cc'ar mobsen. Så du kollar nog på en grupporienterad build.
Citera
2015-03-13, 11:06
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilDunphy
De kör nog Polar station ska du se. I grupp kör man spitfire då supportsen redan cc'ar mobsen. Så du kollar nog på en grupporienterad build.

Ja det är klart. Fan tänkte inte på att folk griftar i grupper haha.
Fick det inte att gå ihop när det var så många som körde inte polar. Blev lite "har jag missat nåt"-känsla här på morgonkvisten.
Citera
2015-03-13, 12:33
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ja jag är fullt medveten om hur Zei funkar. Det jag menar på är att det alltid känns surt när man inte får ut max dps. Vilket är svårt att få konstant med Zei och det är vad jag irriterar mig på :P
Zei's sekundära är ju också trevlig, chance til stun-effekten på 20%.

Ja självklart använder jag tumble!

Jag tror inte att det finns någon bättre sten att köra på. Det var inte min poäng heller. Det är bara ett irritationsmomentet i att inte ha perma max dps.

Sorry att jag missförstod det.

Frågan är ju dock om du faktiskt förlorar dps, jag vet inte hur ofta stenen snapshottar din range? Eller om det är varje attack som snapshottas.
Citera
2015-03-13, 12:40
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Sorry att jag missförstod det.

Frågan är ju dock om du faktiskt förlorar dps, jag vet inte hur ofta stenen snapshottar din range? Eller om det är varje attack som snapshottas.

Utan att va 100% säker eller ens ha en källa att hänvisa till så tror jag den snappshottar för varje attack du gör.

Varför jag ens tar upp och snackar om det här är för att ska man upp och nosa mot 50 gränsen så måste allt va så jävla perfekt och minsta lilla detalj spelar roll. Nu är vi ju som tur är några DH-spelare i klanen som har överlag bra koll på charen och då är det ju fint att kunna nörda ner sig och snacka finlir så här en fredag :P
Citera
2015-03-13, 12:44
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Fint
Jag sitter och funderar med på om man ska gå Fire eller Cold då man kör sedan, Fire är ju mer damage än Cold vilket kan behövas för högre grifter :P

Körde du Cold eller Fire på 44an?

Citat:
Till alla DHs btw

Hur ser deras Follower ut, exempelvis så triggar ju Thunderfury BotT vilket då även triggar/ger effekt på Cull of the weak.
Har för mig att även Azur-vapnet triggar BotT då den har Freeze on hit osv.
Sen har ju vissa eller om inte alla Followers skills man kan välja som gör någon form av effekt på fienden så..
Citera
2015-03-13, 12:50
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Fint
Jag sitter och funderar med på om man ska gå Fire eller Cold då man kör sedan, Fire är ju mer damage än Cold vilket kan behövas för högre grifter :P

Körde du Cold eller Fire på 44an?

Hur ser deras Follower ut, exempelvis så triggar ju Thunderfury BotT vilket då även triggar/ger effekt på Cull of the weak.
Har för mig att även Azur-vapnet triggar BotT då den har Freeze on hit osv.
Sen har ju vissa eller om inte alla Followers skills man kan välja som gör någon form av effekt på fienden så..

im going physical baby

Ja men även om follower gör något av ovanstående ger det inte tillräckligt. hur ofta proccar en TF liksom? inte tillräckligt i allafall.
Som sagt, bästa lösningen måste va polar station! Nåt annat finns inte i min värld. Jag har sett builds med Caltrops och det funkar ju, men jag anser inte det är värt att lägga en skillslot på att trigga botT och cull the weak. Återigen så finns det ju ingen annan runa på Sentry som ger nån bra dps. Nej Spitfire turret ger för dåligt på totalen :P

edit: Spitfire Turret: "Fire homing rockets at random nearby enemies for 120% weapon damage as fire"
Senast redigerad av Lanoo 2015-03-13 kl. 12:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in