Citat:
Ursprungligen postat av
GillarKebabtallrik
Nu har ju inte jag någon direkt koll men snubben jag lirar trials med pushar grifts med DH och när han tryckte in Taeguk och hexing i sin build (trapped, taeguk och zei) så gjorde han stora framsteg (hoppade typ från grift 47 till 49), han fick ut mkt mer dps. Dock sa han att det behövdes bra rift för att hålla stacken uppe.
Citat:
Ursprungligen postat av
N3ss3
Du har rätt i mycket och det mesta du säger är bra.
Men BotP skall inte behållas om du byter till Taeguk.
Den gem som ger dig mest damage är just Zei's så den skall vara kvar, se bara till att positionera dig rätt, anledningen till att den är bättre är för att damageincrease scalar med gemlevel. BotP blir inte bättre efter lvl 25 egentligen, då du mer eller mindre har 100% uptime på buffen ändå.
BotP-> Taeguk.
Ja Taeguk är på pappret bättre. Likaså med Hexing.
MEN det är som sagt extremt mycket svårare att upprätthålla alla buffar. Jag har testat spela med hexing och är inte i närheten av att hålla buffen uppe trots stutterstepp.
Teaguk stackar vilket är bra. Problemet är att man allt för ofta inte har density nog för att bibehålla stacken. I tillägg är det fort att man tappar ett par stacks när man är hatred starved och måste ompositionera sig, sen bränna några evasive fire.
Som sagt, på papper är hexing och taeguk bäst. Men enligt min erfarenhet får jag inte trycket uppe genom hela riften med den kombinationen. På så vis är det mer safe att lira med Prides Fall och botP.