2015-03-11, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
*ryggdunkar*
Så jävla snyggt! bra jobbat! minst sagt imponerade att du orkar pusha så hårt.

Tack dude! Igår tänkte man "fan.. lvl 50 är jag nöjd med, nu får det räcka" .. men idag.. "PUSHA PUSHA 51+ efter jobbet!" haha... the grind continues...
Citera
2015-03-11, 12:05
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Skönt att höra, gör ancientfurren skillnad?

De räknas som pets ja, men från att ha gjort 100% av din skada till lite mindre än 40% så blir ökningen marginell.

Nu minns jag inte men enforcer är väl typ ~25%.
Förut var det alltså en damage increase med 25%, nu är det istället en increase med 0,4*25%= 10% vilket gör att det helt enkelt finns bättre alternativ, som zei's, BotT och BotP/Taeguk

Aldrig aldrig aldrig sentry över skilldamage.

Enda anledningen till att du rollar sentry på vissa delar är för att du inte kan rulla multishot/CA på de delarna.

Sentries räknas fortfarande som pets, så även där har du fel, dock är det en för liten uppgradering för att spela med, dock är det en av de bättre gemsen för trials.

Glöm inte heller att enforcer inte är en egen multiplikativ faktor utan räknas som elemental dmg av någon idiotisk anledning. Så den faktiska ökningen (med 60% elem dmg) är (1.85/1.6)*0,4=6,25% dmg increase. Så ja det finns bättre alternativ!
Citera
2015-03-11, 12:15
Medlem
Citat:
Oj, här har vi lite jobb att göra ja...

6. Byt ut till följande leg gems kombo: Bane of the trapped, Bane of the Powerful och Zei, (ett alternativ här är Taeguk istället för Zei, men jag tycker den är svår att hålla på max stack)

Nu har ju inte jag någon direkt koll men snubben jag lirar trials med pushar grifts med DH och när han tryckte in Taeguk och hexing i sin build (trapped, taeguk och zei) så gjorde han stora framsteg (hoppade typ från grift 47 till 49), han fick ut mkt mer dps. Dock sa han att det behövdes bra rift för att hålla stacken uppe.
Senast redigerad av GillarKebabtallrik 2015-03-11 kl. 12:19.
Citera
2015-03-11, 12:43
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Nu har ju inte jag någon direkt koll men snubben jag lirar trials med pushar grifts med DH och när han tryckte in Taeguk och hexing i sin build (trapped, taeguk och zei) så gjorde han stora framsteg (hoppade typ från grift 47 till 49), han fick ut mkt mer dps. Dock sa han att det behövdes bra rift för att hålla stacken uppe.

Vad hade han innan Taeguk?
Citera
2015-03-11, 12:46
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
6. Byt ut till följande leg gems kombo: Bane of the trapped, Bane of the Powerful och Zei, (ett alternativ här är Taeguk istället för Zei, men jag tycker den är svår att hålla på max stack)

Du har rätt i mycket och det mesta du säger är bra.

Men BotP skall inte behållas om du byter till Taeguk.

Den gem som ger dig mest damage är just Zei's så den skall vara kvar, se bara till att positionera dig rätt, anledningen till att den är bättre är för att damageincrease scalar med gemlevel. BotP blir inte bättre efter lvl 25 egentligen, då du mer eller mindre har 100% uptime på buffen ändå.

BotP-> Taeguk.
Citera
2015-03-11, 12:48
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:

Ja, det är helt klar bättre, men oerhört mycket jobbigare. Om man inte spelar rätt så tappar man dps på detta sätt, och helt ärligt, frågar man i en tråd på ett forum om hur man ska förbättra sin gubbe är det nog inte lämpligt att rekommendera den svåraste spelstilen.

Bättre att börja med att använda trapped/zei/powerful och prides fall/cindercoat. Man har hög potential där också, och är betydligt enklare att utföra. Sen om man känner sig begränsad (~50 grifts) så är det väl dags att hitta mer optimerade lösningar (hexing/taeguk).
Citera
2015-03-11, 12:56
Medlem
Citat:
Vad hade han innan Taeguk?

Powerful
Citera
2015-03-11, 14:48
Medlem
Lanoos avatar
Citat:

Citat:

Den gem som ger dig mest damage är just Zei's så den skall vara kvar, se bara till att positionera dig rätt, anledningen till att den är bättre är för att damageincrease scalar med gemlevel. BotP blir inte bättre efter lvl 25 egentligen, då du mer eller mindre har 100% uptime på buffen ändå.

BotP-> Taeguk.

Ja Taeguk är på pappret bättre. Likaså med Hexing.
MEN det är som sagt extremt mycket svårare att upprätthålla alla buffar. Jag har testat spela med hexing och är inte i närheten av att hålla buffen uppe trots stutterstepp.
Teaguk stackar vilket är bra. Problemet är att man allt för ofta inte har density nog för att bibehålla stacken. I tillägg är det fort att man tappar ett par stacks när man är hatred starved och måste ompositionera sig, sen bränna några evasive fire.
Som sagt, på papper är hexing och taeguk bäst. Men enligt min erfarenhet får jag inte trycket uppe genom hela riften med den kombinationen. På så vis är det mer safe att lira med Prides Fall och botP.
Citera
2015-03-11, 15:21
Medlem
Flufffens avatar
Någon annan som har problem med att logga in? Jag fastnar på Connecting to battle.net server. Jag vet att man har maintenance om onsdagar men jag hittar ingen info om extended maintenance. What's up?
Citera
2015-03-11, 15:40
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Någon annan som har problem med att logga in? Jag fastnar på Connecting to battle.net server. Jag vet att man har maintenance om onsdagar men jag hittar ingen info om extended maintenance. What's up?

Det löste sig nu.. Var tvungen att reseta routern av någon anledning
Citera
2015-03-12, 13:44
Medlem
Lanoos avatar
Nån som har info ang diabloprogress.com?
Tycker skiten ligger nere mer än det fungerar.

edit: och varför fungerar inte greater rift statsen? haft 43 i 2v och klarade 44 igår. Men det har alltid bara stått 40 på min profil på diabloprogress :/
Senast redigerad av Lanoo 2015-03-12 kl. 14:24.
Citera
2015-03-12, 13:59
Medlem
Lanoos avatar
Citat:

BotP-> Taeguk.

Ang Zei btw.
Ja det är klart den som ger bäst dps på pappret.
Men när jag spelar så använder jag mig självklart av reaper wraps för hatred regen, vilket innebär att jag försöker fånga upp health globes och dessa ligger ju gärna mitt i kaoset. Vilket i sin tur gör att man tappar mycket dps på det eftersom man inte fixar att hålla max range konstant.
Egentligen är det ju ingen big deal, men jag gillar inte tanken på att tappa dps
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in