2015-03-09, 22:33
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Intressant...mina favoriter är syntetiska...men förståsigpåarna föredrar tydligen grävling eller vildsvinsborst.
Syntet hat utvecklats väldigt mycket de senaste åren, det är under de senaste åren som de stora husen börjat experimentera med syntet. Allt går i vågor. Innan första världskriget var det hästhår och ingen kollade på grävling tex.
Citera
2015-03-10, 10:06
Medlem
mrtowlies avatar
Fick hem min första säkerhetshyvel igår, en Edwin Jagger Kelvin från Amazon. Riktigt gedigen och fin liten pjäs måste jag säga och inte speciellt komplicerat att raka sig med. Nu väntar jag spänt på 50 st featherblad som skickas från thailand, betalade 20 EUR för 50st, fraktfritt. Rimligt!
Citera
2015-03-10, 10:56
Medlem
_AlleMan_s avatar
Citat:
Jo, de går med snigelpost, men det är ju gratis frakt!

Långt ifrån alla butiker har säkerhetshyvlar, du hittar inte ens vanliga rakblad i butiker som säljer rakprylar.

Okej, men då blir det en beställning ändå då
Citera
2015-03-10, 13:45
Medlem
hiphop-rebels avatar
När ni har rakat er(ni som har gles skäggväxt samt när ni började få skäggväxt) Märkte/märker ni att stubben växer olika snabbt? Att vissa poppar upp några dagar senare än andra å dyl?
Citera
2015-03-10, 13:47
Medlem
hiphop-rebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Syntet hat utvecklats väldigt mycket de senaste åren, det är under de senaste åren som de stora husen börjat experimentera med syntet. Allt går i vågor. Innan första världskriget var det hästhår och ingen kollade på grävling tex.

Men det e väl bra att det finns billiga bra syntetsborstar som inte kostar en halv förmögenhet?

ja, såg en Rakborste på Åhlens men kvaliten har ja ej någon koll på heller, kanske ska testa den.

Ja ja tänker då inte slösa över en 1000 lapp på en simpel rakborste, när man kan spendera cashen på annat roligt
Citera
2015-03-10, 13:49
Medlem
hiphop-rebels avatar
Citat:
JAg tycker syntetiska är helt OK, men välj en med inte alltför styva borst.
Grävlingsborsten jag köpte är bra...men luktar litet illa. Det blir kanske mindre och mindre...men det är ingen fager lukt.

Ok tack för tipset, ska tänka på det när ja väl införskaffar en
Citera
2015-03-10, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hiphop-rebel
När ni har rakat er(ni som har gles skäggväxt samt när ni började få skäggväxt) Märkte/märker ni att stubben växer olika snabbt? Att vissa poppar upp några dagar senare än andra å dyl?

Har ytor där det knappt växer någonting vilket göra att det ser för jäkligt ut efter endast en dag utan att ha rakat sig eftersom det växer på desto mer märkbart i övriga delar.
Citera
2015-03-10, 16:14
Medlem
Citat:

Ja, skäggstrån växer olika snabbt...för mig är det på hakan det växer snabbast
Citera
2015-03-10, 16:18
Medlem
Citat:
Men det e väl bra att det finns billiga bra syntetsborstar som inte kostar en halv förmögenhet?

ja, såg en Rakborste på Åhlens men kvaliten har ja ej någon koll på heller, kanske ska testa den.

Ja ja tänker då inte slösa över en 1000 lapp på en simpel rakborste, när man kan spendera cashen på annat roligt

Finns på Ebay för 20 spänn inkl frakt

Vad tar Åhlens för sin rakborste?
Citera
2015-03-10, 19:42
Medlem
hiphop-rebels avatar
Citat:
Finns på Ebay för 20 spänn inkl frakt

Vad tar Åhlens för sin rakborste?
Det var billigt! Ska kolla upp det åhlens hade ingen prislapp märkligt nog men ska fråga nästa gång ja har svängarna förbi
Citera
2015-03-10, 19:43
Medlem
hiphop-rebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simcon
Har ytor där det knappt växer någonting vilket göra att det ser för jäkligt ut efter endast en dag utan att ha rakat sig eftersom det växer på desto mer märkbart i övriga delar.
Aha ok skönt att inte va ensam om det.
Citera
2015-03-10, 19:44
Medlem
hiphop-rebels avatar
Citat:
Ja, skäggstrån växer olika snabbt...för mig är det på hakan det växer snabbast
Ok, tack för infon kan va bra å veta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera