Citat:
Ursprungligen postat av
Fruxo9987
Jag har aldrig fattat mig på män som spenderar massor med tid på att raka sig med sina säkerhetsrakhyvlar. Dom håller på som om dom skulle älska med en kvinna, med sina oljor, massage, speciella tvålar, lotion och after shave balm och allt vad det heter.
Bara köp en Gilette Mach 5 eller vad den senaste är och raka dig. Det ska mycket till att skära sig med en sådan och det blir bra. Framförallt ser det bra ut. Ingen jävel ser om du har någon stubb någnstans som är 0.0001 mm som folk håller på att försöka få bort som om dom hade autism. Att det inte är det "billigaste" sättet att raka sig på... vem bryr sig? spara någon hundring om året och istället hålla på o fjolla sig. Löjligt tycker jag. Inte ens kvinnor tramsar sig så när dom rakar sig på kroppen.
Vissa jagar sjävla känslan att få det slätt som en barnrumpa likt en autist, ja det stämmer bra. Det blir för många en hobby att hålla på med rakgrejer, det finns så mycket olika hyvlar, tvålar och annat att välja på och det är alltid spännande att prova nya saker.
Skulle säga att det nästan aldrig blir billigare för någon som fastnat i det och äger massvis med hyvlar och annat men ack så mycket roligare än en trist kasetthyvel.
OnT: Jag nominerar Mühle R89, Merkur 24C och Edwin Jagger DE89 som bäst för den som vill prova på DE-rakning.