Citat:
Ursprungligen postat av
T-80U
Exakt. Propaganda för inhemskt bruk helt enkelt. Konstruerat att vara imponerande och se mäktigt ut för de som saknar bildning och kunskap.
Precis som i Nordkorea, Sovjet, Rumänien under Ceaușescu o.s.v.
Jag vill konstatera att din propaganda mot onda människor inte fungerar i detta fall. Att du kommer och svarar med den inställningen löser inte problemet med system som överväldigas och upptäckter som inte går att göra mycket åt. Är du intresserad av diskussionen så förklara istället för att dra in Sovjet och Nordkorea, för detta tyder på dina brister i argumentation och inte det som presenterades av mig.
Hittills har inte jag ens bemött detta utifrån en ideologisk perspektiv, så jag föreslår att du diskuterar ämnet och inte mig.
Du har ett hangarfartyg med sin eskort som måste befinna sig långt ifrån Irans kuster, någonstans i indiska oceanen eller liknande. Detta betyder alltså på att du har en situation här som inte går att dirigera enligt din beskrivning i ett krig. Du kan ju inte lämna allt du har i persiska viken, för med denna aktion så har du övergivit allt du har i området.
Du måste kunna eskortera ut dina intressen, med vad? Med dina fasoner om Rumänien kanske?
Ett sådant krig börjar förberedelser och en buildup, och när du är beroende av din fiende per dagens datum, för att upprätthålla en säkerhet, så innebär det att det är deras vilkor som gäller varje gång du kommer in och ut från sundet. Du använder i många fall deras korridorer..
Förstår du inte? Eller vill du inte förstå?
Sitter du där i indiska oceanen så har du begränsat ditt flyg, du har inte tillräckligt på kort sikt att koordinera effektiva bombningskampanjer.. Dessutom kan Irans flygvapen utgöra ett hot när du sitter där alldeles för länge.. Det handlar om tid.. TIDen går.. vad har du förutom Rumänien och att svartmålningar i media`?
Att bara undersöka ifall Iran kan sänka ett hangarfartyg sker inte i ett vakuum av påståenden om tekniska data.. Det finns taktiska verkligheter i striderna och i detta fall en upptrappning.
USA kan mycket väl förlora ett sådant krig..
Citat:
Ursprungligen postat av
shponglad
Tog upp den "realistiska" övningen med speedboats mot plast hangarfartyget med en vän som också råkar vara från Iran, inte speciellt militärt intresserad.
Han började bara asgarva och "att man blir van vid såna utspel som Iranie, det är en show helt enkelt".
"och det sker på andra områden också, inte bara militära"
Tvärtom väldigt realistiska.. hälsa din vän
https://www.youtube.com/watch?v=jCnPJ6HISNI&t=203
Citat:
US Navy Fast Attack Craft Test This is a test done by the US Navy. The ship firing the weapons is the USS Howard, and the weapons are the 5 inch gun, CIWS/20mm, and small arms.
http://www.liveleak.com/view?i=c76_1200107941
Tillbaka till sandsäckar..rekommenderas starkt!