2015-02-25, 15:52
Medlem
Bulkmodes avatar
Tjenare!

Har lirat en del WoW (dock bara TBC och fram till MoP, som jag körde ett tag). Man har ju hört så mycket hype om att vanilla var bäst. Men stämmer det, eller gäller det främst för de som spelade vanilla när WoW var helt nytt, pga nostalgian?

Är det lönt att testa vanilla om man aldrig tidigare kört just vanilla, men dock kört det "nyare" WoW? Kommer jag få samma otroliga upplevelse, som de som tidigare upplevde vanilla när det var nytt?

Tack!
Citera
2015-02-25, 16:46
Medlem
Segsomsiraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkmode
Tjenare!

Har lirat en del WoW (dock bara TBC och fram till MoP, som jag körde ett tag). Man har ju hört så mycket hype om att vanilla var bäst. Men stämmer det, eller gäller det främst för de som spelade vanilla när WoW var helt nytt, pga nostalgian?

Är det lönt att testa vanilla om man aldrig tidigare kört just vanilla, men dock kört det "nyare" WoW? Kommer jag få samma otroliga upplevelse, som de som tidigare upplevde vanilla när det var nytt?

Tack!

Hej!

Många gillar nog den lite större utmaningen med vanilla, mycket är lite svårare och tar lite längre tid. Kan vara frustrerande men man känner nog en större belöning när man klarat en instans eller fått en "epic". Nu spekulerar jag mest då jag inte spelat någon av expansionerna, men den uppfattningen har jag fått.

Verkar som att det är mer socialt också, inga cross -realm grupper och annat utan man måste vara trevlig mot de andra om man vill gå med i grupper längre fram...ryktet sprider sig om man beter sig som en idiot.

Sedan är det ju förstås en del nostalgi inblandat, för många va ju wow det första onlinespelet i sådan skala man provade och iaf jag hoppas få tillbaka lite av den känslan igen. Fast den upplevelsen får man nog bara en gång, när man spelar för första gången.

Jag tycker du ska prova iaf, är ju gratis och vi har ju en guild redo. Blir mycket roligare att spela med andra
Citera
2015-02-25, 17:17
Medlem
krillos avatar
Så jäkla taggad nu, hoppas dom förberett ordentligt så vi slipper lag!!!
Citera
2015-02-25, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krillo
Så jäkla taggad nu, hoppas dom förberett ordentligt så vi slipper lag!!!

Problemet kommer vara att kunna levla på release med typ 100 stycken minst i varje start område hehe.
Citera
2015-02-25, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jalokin
Förvisso, i detta fall gällde det hunter

Shadowmeld + feign death är grymt bra mot tex death coils
Citera
2015-02-25, 20:27
Medlem
Blir bara bättre och bättre!

pre 1.4 mounts kommer finnas en begränsad tid!

https://www.youtube.com/watch?v=c-FndmC4K2s

http://www.flashbackwow.se/forum/viewtopic.php?f=2&t=20
Citera
2015-02-25, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemormor
Shadowmeld + feign death är grymt bra mot tex death coils

Fast jag undrar om det verkligen var så på retail? Alltså om det är meningen att det ska gå. Vet att det funkar på feenix, men har inte sett det någon annanstans
Citera
2015-02-25, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typh
Blir bara bättre och bättre!

pre 1.4 mounts kommer finnas en begränsad tid!

https://www.youtube.com/watch?v=c-FndmC4K2s

http://www.flashbackwow.se/forum/viewtopic.php?f=2&t=20

Wow, häftigt!
Citera
2015-02-25, 22:07
Medlem
Renrass avatar
Citat:
Fast jag undrar om det verkligen var så på retail? Alltså om det är meningen att det ska gå. Vet att det funkar på feenix, men har inte sett det någon annanstans
Vad jag vet så skall endast vanish fungera som så. Shadowmeld fungerar på samma sätt i Wotlk och framåt eftersom den går att använda i combat och fungerar då ungefär som vanish.
Citera
2015-02-25, 22:08
Medlem
Citat:

Jo det var så i retail, gick tex att dra vanish på death coil eller hammer of justice osv om man var riktigt snabb :P
Citera
2015-02-25, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemormor
Jo det var så i retail, gick tex att dra vanish på death coil eller hammer of justice osv om man var riktigt snabb :P

Jo det vet jag. Men just Feign Death in i Shadow meld
Citera
2015-02-25, 22:26
Medlem
Turbojans avatar
Det kommer inte finnas någon arena pvp på nya Nostalrius private servern va?
Om inte kommer jag sakna arenan..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in