2015-02-25, 10:13
Medlem
kommer det va tillräckligt med folk för att kunna fylla bgs etc?

vilken hunter race är bäst på alliance sidan?? bara kört horde o kör orc hunter

på nostalrius alltså...

Inget pay to win skit?
Senast redigerad av Tordem 2015-02-25 kl. 10:26.
Citera
2015-02-25, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tordem

på nostalrius alltså...

Inget pay to win skit?

Skulle säga dvärg är bättre än night elf med tanke på racialsen är bättre, men det kvittar egentligen.

Och inget pay to win skit.
Senast redigerad av Husnegrar 2015-02-25 kl. 10:48.
Citera
2015-02-25, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husnegrar
Skulle säga dvärg är bättre än night elf med tanke på racialsen är bättre, men det kvittar egentligen.

Och inget pay to win skit.

Dvärg är hästlängder bättre än Night elf i pvp. Stoneform mot rogues = gg

Fast natt alverna å andra sidan ser bättre ut. Men om du inte bryr dig om karaktären, så kör dvärg
Citera
2015-02-25, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jalokin

Fast natt alverna å andra sidan ser bättre ut. Men om du inte bryr dig om karaktären, så kör dvärg

Japp. Kom nu ihåg oxå att det är de gamla racialsen. Human har t.e.x stealth detection activate om jag minns rätt och Nightelf kan inte ens använda shadowmeld i combat än =)

Reggat mig nu! Drömmen vore att detta blev så bra som förväntat. Jag ser nog ärligt talat mest fram emot att questa och lvla i dom gamla miljöerna, med dom gamla struggles-en men hade. Sån underbar känsla.

Citat:
Ursprungligen postat av Typh
.

Hur många har signat på pollen nu ? =)
Senast redigerad av znorlax 2015-02-25 kl. 12:57.
Citera
2015-02-25, 13:31
Medlem
Renrass avatar
Tänkte bara tipsa alla om ett program som fixar "field of view" i 1.12.1 & 2.4.3 wow.

Svårt att förklara så jag skapade 2 GIFS för att tydliggöra:

GIFen visar följande upplösningar:
4:3 (1440x1080)
16:9 (1920x1080)

Utan FoV fix
Med FoV fix

Som ni kan se så är 1920x1080 inzoomad utan FoV fix. Detta beror på att innan wotlk så var spelet ännu inte 100% kompatibelt med widescreen upplösningar. Så ni får helt enkelt en mindre field of view vilket resulterar i att det kan kännas som att man rör sig långsammare och att avstånd upplevs kortare/närmare än vad de egentligen är.

Nedladdningslänken & ytterligare information hittar ni här: https://www.worldofcorecraft.com/content/hack-243-1121-field-view-fix

Efter ni använt detta så kommer ni inte att klara er utan det! Enorm skillnad blir det.
Citera
2015-02-25, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jalokin

Beror ju helt o hållet på klass osv
Citera
2015-02-25, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renras
Tänkte bara tipsa alla om ett program som fixar "field of view" i 1.12.1 & 2.4.3 wow.

Svårt att förklara så jag skapade 2 GIFS för att tydliggöra:

GIFen visar följande upplösningar:
4:3 (1440x1080)
16:9 (1920x1080)

Utan FoV fix
Med FoV fix

Som ni kan se så är 1920x1080 inzoomad utan FoV fix. Detta beror på att innan wotlk så var spelet ännu inte 100% kompatibelt med widescreen upplösningar. Så ni får helt enkelt en mindre field of view vilket resulterar i att det kan kännas som att man rör sig långsammare och att avstånd upplevs kortare/närmare än vad de egentligen är.

Nedladdningslänken & ytterligare information hittar ni här: https://www.worldofcorecraft.com/content/hack-243-1121-field-view-fix

Efter ni använt detta så kommer ni inte att klara er utan det! Enorm skillnad blir det.

Gissar dock att detta kommer snappas upp av serverns anti cheat oavsett om det är fusk eller ej om det ändrar originella filer.
Citera
2015-02-25, 14:12
Medlem
Kommer flashback guild bara finnas som Alliance??
Citera
2015-02-25, 14:35
Medlem
Renrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husnegrar
Gissar dock att detta kommer snappas upp av serverns anti cheat oavsett om det är fusk eller ej om det ändrar originella filer.
Är helt säker på att det inte kommer att upptäckas. Har pratat med en person som är mycket kunnig inom fusk & anti-fusk. För att det ska kunna upptäckas krävs det att Nostalrius har sagt åt Warden att hålla koll just på det specifika minnet i spelet som man ändrar på. Finns miljontals minnen, Warden kan inte hålla koll på allt.

Detta program är relativt okänt och även om Nost skulle känna till det har jag mycket svårt att tro att de skulle besvära sig med att snappa upp det eftersom det inte är fusk.
Senast redigerad av Renras 2015-02-25 kl. 14:38.
Citera
2015-02-25, 15:07
Medlem
Citat:

på nostalrius alltså...

Inget pay to win skit?

Det kommer vara ordentligt med folk. Ingen vet hur många men med tanke på hypen det är just nu för Nostalrius och aktiva konton de har på sidan så lär det vara MINST 600-700 är jag säker på. Vissa gissar på 1000-1500+.
Förhoppningsvis berättar de hur många som reggat ingame konton så man får en aning om hur många som spelar.

Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Japp. Kom nu ihåg oxå att det är de gamla racialsen. Human har t.e.x stealth detection activate om jag minns rätt och Nightelf kan inte ens använda shadowmeld i combat än =)

Reggat mig nu! Drömmen vore att detta blev så bra som förväntat. Jag ser nog ärligt talat mest fram emot att questa och lvla i dom gamla miljöerna, med dom gamla struggles-en men hade. Sån underbar känsla.

Hur många har signat på pollen nu ? =)

Skoj att du är med Ja, uppleva de gamla zonerna kommer bli skoj. Jag själv ska verkligen ta mig lite mer tid åt att uppleva dem och inte bara ruscha igenom för att levla så snabbt det bara går eller skippa X och Y questen bara för att de är lite sega.

Jag var tvungen att lägga en till röst för att komma fram och se resultaten. Just nu ser det ut såhär.

Alliance 33 Röster 62 %
Horde 20 Röster 38 %

tabort en alliance röst för den extra rösten jag la.

Citat:
Kommer flashback guild bara finnas som Alliance??

Majoriteten kommer spela alliance som du kan se i röstningsresultaten. Dock har vissa sagt att det endast kan tänka sig horde. Jag har inte hört några planer om guild på horde sidan och jag har inga då jag behöver all tid jag har på alliance sidan.

Det finns ordentligt med plats i forumet om de som vill lira horde har intresse att ha en egen sektion där ni kan prata och få lite mer sammanhållning. Säg till så fixar jag direkt. Finns ju även en allmänt kategori där vi pratar allmänt om WoW och andra saker. Alla som vill är välkommna att prata om spelet, olika expansions, privat servar etc etc....
Citera
2015-02-25, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemormor
Beror ju helt o hållet på klass osv

Förvisso, i detta fall gällde det hunter
Citera
2015-02-25, 15:25
Medlem
Segsomsiraps avatar
Citat:

på nostalrius alltså...

Inget pay to win skit?

Tror det kommer vara bra med folk. Såhär skrev en admin på Nostalrius forum när de tillkännagav att registreringen och den nya hemsidan öppnat:

"Dear community,

Today, we proudly present you our new website.
You will see our latest news in a fresh new design.

Get ready for Nostalrius Begins ! It all begins in 4 days.
Set your realmlist, create your account, download your addons, set your macros ...
And join the 1000 newly created accounts (in less than an hour!).

https://en.nostalrius.org/

Nostalrius Staff"

Alltså mer än 1000 konton hade skapats på en timme redan innan de hade postat nyheten på forumet, om jag förstår det rätt. Hur många som sedan fortsätter en längre tid är svårt att veta, men jag tror att det kommer va bra kvalité på servern. Och då stannar förmodligen många kvar, samt att många nya tillkommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in