2016-03-18, 03:01
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverCityPsykopat
Vad använder ni för action bar addon? Har själv använt bongos ett tag men nu får jag fan byta då den buggar sig ordentligt. När jag arrangerar om min "layout" hoppar den ofta tillbaka till ursprunget och duplicerar ikoner och skit, så nu får det vara nog med den.

Använder Bongos och har inga såna problem.

Testa ladda ner en ny version eller något.
Citera
2016-03-18, 09:30
Medlem
wastaahs avatar
Nån som vet nått addon som fungerar under tbc för att totem twista? (dvs swapa mellan agi och wf totem för att få dubbel bonus som enh)
Citera
2016-03-18, 12:30
Medlem
Citat:
Vad använder ni för action bar addon? Har själv använt bongos ett tag men nu får jag fan byta då den buggar sig ordentligt. När jag arrangerar om min "layout" hoppar den ofta tillbaka till ursprunget och duplicerar ikoner och skit, så nu får det vara nog med den.
hade samma problem då jag använt en stealthklass (eller warrior, någon som byter stances) och samtidigt använt supermacro.
Citera
2016-03-18, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorskApa
hade samma problem då jag använt en stealthklass (eller warrior, någon som byter stances) och samtidigt använt supermacro.

Det är egentligen ett problem med nostalrius och inte med addons. Samma skit händer med deafult bars
Citera
2016-03-18, 17:34
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappersdrake
Det är egentligen ett problem med nostalrius och inte med addons. Samma skit händer med deafult bars

Tolkade det som att hans inställningar i själva Bongos blev återställda alltså att barsen lägger sig på andra ställen.

Men om det är så att det är spellsen som flyttar runt så ja, det är Nostalrius.

En fix för detta är att relogga när du har ändrat något så sparas allt.
Det resetar efter loading screen om du inte har reloggat.
Citera
2016-03-18, 23:38
Medlem
Jag upplever problemet som ni beskriver, att man måste logga ut för att spara förflyttningar av sina spells.

Problemet jag har med bongos är att ikonerna på spellsen byts ut då jag byter stance om jag använder ett macro på baren.
Citera
2016-03-19, 01:56
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Jag upplever problemet som ni beskriver, att man måste logga ut för att spara förflyttningar av sina spells.

Problemet jag har med bongos är att ikonerna på spellsen byts ut då jag byter stance om jag använder ett macro på baren.

Använder Bongos jag med och den enda baren som byts är #1 och så ska det ju vara.

Det finns någon inställning du kan göra för att få bort det om du skriver /bongos (så du får upp konfig-rutan).

Har tyvärr inte möjlighet att kolla exakt hur men vet att det finns där.
Citera
2016-03-19, 15:46
Medlem
förtydligande: det är inte så att hela baren byts ut (så ska det vara som sagt), det är att spellsen får fel ikoner. Exempelvis kan sprint få sinister strikes ikon och liknande, vilket är lite irriterande då jag inte ser cooldown tiden på vissa spells korrekt.
Citera
2016-03-20, 17:22
Medlem
SilverCityPsykopats avatar
Citat:
förtydligande: det är inte så att hela baren byts ut (så ska det vara som sagt), det är att spellsen får fel ikoner. Exempelvis kan sprint få sinister strikes ikon och liknande, vilket är lite irriterande då jag inte ser cooldown tiden på vissa spells korrekt.

Detta händer mig också, men hela spellen byts ut. Har Shadowbolt på 1 och häromdagen när jag stack till DM E och farmade plantor och lade Rain of Fire på 1 var det inte så djävla kul när jag skulle börja AoE och upptäcker att Rain of Fire har bytts ut mot Shadowbolt igen Så numera kontrollerar jag innan... för övrigt verkar det mesta lösas av att spara en profil i Bongos och sedan bara ladda upp den för att få det ursprungliga.

Nästa addonfråga : cast bars på fienden? Är ju helt hopplöst att försöka spell locka mages utan det, och det är illa nog redan med ständigt 400 ping Har någon som heter natur cast bar men ser sällan någon cast bar. Någon gång ibland ploppar det upp något i vänstra hörnet men det är allt.

Btw, är guilden Flashback på Alliancesidan svensk (Nostalrius)? Såg ett par svenskar i Ironforge idag från guilden.
Citera
2016-03-20, 17:29
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Detta händer mig också, men hela spellen byts ut. Har Shadowbolt på 1 och häromdagen när jag stack till DM E och farmade plantor och lade Rain of Fire på 1 var det inte så djävla kul när jag skulle börja AoE och upptäcker att Rain of Fire har bytts ut mot Shadowbolt igen Så numera kontrollerar jag innan... för övrigt verkar det mesta lösas av att spara en profil i Bongos och sedan bara ladda upp den för att få det ursprungliga.

Nästa addonfråga : cast bars på fienden? Är ju helt hopplöst att försöka spell locka mages utan det, och det är illa nog redan med ständigt 400 ping Har någon som heter natur cast bar men ser sällan någon cast bar. Någon gång ibland ploppar det upp något i vänstra hörnet men det är allt.

Btw, är guilden Flashback på Alliancesidan svensk (Nostalrius)? Såg ett par svenskar i Ironforge idag från guilden.

Testa Luna UnitFrames (finns på Nosts forum).
Den har enemy castbar på enemy-porträttet.

Och ja, Flashback är svenskar
Citera
2016-03-21, 14:29
Medlem
Theloveforthemusics avatar
Har numera börjat slöspela lite på Kronos istället för Nostalrius.

Eftersom jag inte "hardcore"-gejmar längre så måste jag säga att spelupplevelsen på Kronos är 100 gånger bättre.

Inget lagg alls. Man förstår inte hur illa det är på Nostalrius innan man har provat på Kronos.

Men ja, det är ju rätt tomt på folk på K jämförrt med N, vilket är lite trist.

Cirka 1-2k online beroende på tid och dag, räcker ju helt klart men är ju faktiskt rätt roligt när det är tusentals online dygnet runt.

Men men, eftersom jag numera klassar mig själv som casual så föredrar jag att spendera den lilla tid jag har ingame på Kronos. 7x exp eventet är även rätt skönt så man kan ta sig till max lvl relativt snabbt. Synd att det är slut om en vecka bara!

Men är man brydd om competition och att ens karktär ska "betyda" mer och "vara något" så är väl Nost att föredra eftersom det är där det finns flest bra spelare och många guilder att tävla mot och många pvp-personligheter att duella/premadea emot.

Båda servrarna har sin pros- and cons men, som sagt, för min spelstil för tillfället så är Kronos att föredra.

Citera
2016-03-21, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theloveforthemusic
Har numera börjat slöspela lite på Kronos istället för Nostalrius.

Båda servrarna har sin pros- and cons men, som sagt, för min spelstil för tillfället så är Kronos att föredra.

Gäller det du skriver om, lag och skit, Nost pve server också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in