Citat:
Ursprungligen postat av
Bulkmode
Tjenare!
Har lirat en del WoW (dock bara TBC och fram till MoP, som jag körde ett tag). Man har ju hört så mycket hype om att vanilla var bäst. Men stämmer det, eller gäller det främst för de som spelade vanilla när WoW var helt nytt, pga nostalgian?
Är det lönt att testa vanilla om man aldrig tidigare kört just vanilla, men dock kört det "nyare" WoW? Kommer jag få samma otroliga upplevelse, som de som tidigare upplevde vanilla när det var nytt?
Tack!
Hej!
Många gillar nog den lite större utmaningen med vanilla, mycket är lite svårare och tar lite längre tid. Kan vara frustrerande men man känner nog en större belöning när man klarat en instans eller fått en "epic". Nu spekulerar jag mest då jag inte spelat någon av expansionerna, men den uppfattningen har jag fått.
Verkar som att det är mer socialt också, inga cross -realm grupper och annat utan man måste vara trevlig mot de andra om man vill gå med i grupper längre fram...ryktet sprider sig om man beter sig som en idiot.
Sedan är det ju förstås en del nostalgi inblandat, för många va ju wow det första onlinespelet i sådan skala man provade och iaf jag hoppas få tillbaka lite av den känslan igen. Fast den upplevelsen får man nog bara en gång, när man spelar för första gången.
Jag tycker du ska prova iaf, är ju gratis och vi har ju en guild redo. Blir mycket roligare att spela med andra