Citat:
Ursprungligen postat av
Typh
Hurpass seriös vill folk att guilden skall vara?
Själv har jag inte överdrivet mycket tid så raidandet faller tyvärr bort för min del, var flera som skrev att de inte hade så mycket tid.
Vi bör ju försöka bestämma rätt snart vilken sida vi kommer köra på och när vi gjort det försöka få med oss mer svenskar och göra reklam på Nostalrius sida. Blir ju bara roligare desto fler vi är.
Sen tror jag inte att det i början behöver vara Über seriöst då alla måste levla och det lär ta ett bra tag att komma igång med raidandet.
Jag är jävligt taggad på både guilden och att spela, kommer bli riktigt skoj och snöa in igen på vanilla.
Håller med. Ingen idé att sätta krav på folk just nu. Dock måste jag påminna er, som inte spelat vanilla på länge, att MC & Onyxia inte är så tidskrävande som folk verkar tro. Ett bra guild, i bra gear, kan göra en MC på 30-40minuter (
https://www.youtube.com/watch?v=3N4hO3Xj7Tk). Vill bara ge er ett perspektiv. Vårat guild rensade MC som bäst på ca 40min.
Självklart förstår jag att det tar avsevärt längre tid för ett guild som just startat igång, inget snack om saken. Men att raida t.ex. 2 kvällar i veckan 2-3h/kväll borde väl inte vara något problem. Som sagt, nu talar jag endast utifrån mina egna förutsättningar och säkert finns det folk som inte ens har tid med det. Det är svårt att finna en tid som passar alla, tyvärr. Men jag tror det underlättar om man begränsar antalet timmar och tillfällen i veckan vi spelar. Och ifall det inte passar, om man hellre vill spela i ett "hardcore" guild eller något seriösare, är det kanske bättre att söka sig till annat guild.
Och ja nämner det igen, att sätta krav på folk är antagligen en dålig idé och jag tycker att alla ska lvla och spela i sin egna takt, som vill vara med i guildet. Sedan när tillräckligt med folk är 60 kan vi börja styra upp det. Tror det viktigaste i slutändan är att inse att vi inte spelar hardcore.
Detta är endast mina tankar och jag har inte på något sätt reserverat mig, utan är öppen för förslag... slutligen kan jag också hoppa in som GM ifall inte någon annan hellre vill göra det...