2015-02-24, 21:01
Medlem
fluffypuffys avatar
Det finns 4 typer av människor.

1. De som inser att 9/11 var ett s.k. "inside-jobb", må det varit mossad/israel som drog i de tjockaste trådarna, det är en djupare frågeställning.

2. De som ännu tvivlar, de som fattat att "nåt inte står rätt till" men inte kan/vet var/orkar söka en djupare förståelse

3. Mainstream-människan som inte vill/vågar/orkar grävare djupare, som håller sig till den officiella versionen för att det är tryggast och enklast.

4. Den aktiva aktivisten som medvetet försöker undanröja sanningen och jobbar för agendan att vi människor ska vakna till verkligheten vi lever i.

Det är obehagligt med människorna i den fjärde kategorin då de gärna blandar sig med den tredje, och dessa infiltratörer behöver utpekas och förföljas, om så med IP/tracing med namn, adress osv så att vi kan återta vår frihet i samhället.
Till synes verkar den här "snakeplissken" och "kjellkritisk" tillhöra kategori 4, men för att undvika personliga påföljder nu när användarbasen är på vift kanske det är dags att tillkännage sig till kategori 3, som de dumma och korkade?
Detta är såklart motsägelsefullt då intelligens och slutledningsförmåga av naturliga skäl placerar alla människor med vettet i behåll i kategori 1 eller 2, och båda dessa användare tycks använda sig av en argumentationsteknik där intelligens underbyggs.
Motsägelsefullt.

Jag tror inte att 9/11 är "the smoking" gun, då det är alldeles för söndersmetat av dessa sionist agenter sedan länge, men det är för vaknare människor en bra måttsticka på vem som är vem.

Jag har hängt med några år nu och det är med ett stort leende på läpparna jag ser hur MAJORITETEN av befolkningen i Sverige idag hamnar i kategori 1 och 2, dvs över 50%-strecket, även om det än så länge sker i tysthet i många fall.
En siffra som för 5 år sedan var på knappa 20% kanske...

Det finns hopp
Senast redigerad av fluffypuffy 2015-02-24 kl. 21:08.
Citera
2015-02-24, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Det finns 4 typer av människor.
Den femte typen är de som har gått universitetskurser i hållfasthetslära och förstår hur rasen kunde ske utan hjälp av CD-folk. De som endast läst grundskolans fysik och tror att den är hela sanningen har egentligen för låg kunskap i fysik. Det är som att tro att man kan bygga en jetmotor om man vet hur en bensinmotor fungerar.
Citera
2015-02-24, 22:31
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Den femte typen är de som har gått universitetskurser i hållfasthetslära och förstår hur rasen kunde ske utan hjälp av CD-folk. De som endast läst grundskolans fysik och tror att den är hela sanningen har egentligen för låg kunskap i fysik. Det är som att tro att man kan bygga en jetmotor om man vet hur en bensinmotor fungerar.

Okej, jag tänker inte goolgla mig till en massa fakta eller källor för att underbygga det jag skriver då det egentligen handlar om SUNT FÖRNUFT.
Men låt oss för skojs skull ta en fråga eller två om DEN ENDA skyskrapan i världen som rasat i sitt fotavtryck pga av brand.

1. Hur förklarar DU att BBC rapporterade MINUTER innan byggnaden föll, Att den föll?

Och om vi spekulerar i att du försöker hitta nån sorts förklaring till det hoppar vi till en mer LOGISK fråga som handlar mindre om KÄLLOR, och mer om förnuftet (och fysisk fakta?)

2. Vad fick byggnadens konstruktion att hettas upp till en sådan grad på samtliga punkter runt denna STORA byggnad att det till slut fick den att kollapsa och rasa ner på SEKUNDER i ett fotavtryck som helt och hållet liknar det som sker när man demolerar en byggnad som gjort sitt? Olyckliga bränder på "rätt" ställen?

Jag kan kasta fram BEVIS för det jag säger och MYCKET mer och vi kan säkert diskutera i evighet, men för att visa din kategorisering till nr 5 som påläst "universitets-student" kan du väl enkelt och tydligt BARA svara på frågorna 1 och 2?
Universitet är vi många som läst vid och fysik var i mitt fall en av de starkare sidorna.

Så svårt ska det inte vara att svara enkelt.
1. =
sen
2. =

Efter det får du gärna dumförklara mig hur mycket du vill.
Senast redigerad av fluffypuffy 2015-02-24 kl. 22:33.
Citera
2015-02-24, 23:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Okej, jag tänker inte goolgla mig till en massa fakta eller källor för att underbygga det jag skriver då det egentligen handlar om SUNT FÖRNUFT.
Men låt oss för skojs skull ta en fråga eller två om DEN ENDA skyskrapan i världen som rasat i sitt fotavtryck pga av brand.

1. Hur förklarar DU att BBC rapporterade MINUTER innan byggnaden föll, Att den föll?

Och om vi spekulerar i att du försöker hitta nån sorts förklaring till det hoppar vi till en mer LOGISK fråga som handlar mindre om KÄLLOR, och mer om förnuftet (och fysisk fakta?)

2. Vad fick byggnadens konstruktion att hettas upp till en sådan grad på samtliga punkter runt denna STORA byggnad att det till slut fick den att kollapsa och rasa ner på SEKUNDER i ett fotavtryck som helt och hållet liknar det som sker när man demolerar en byggnad som gjort sitt? Olyckliga bränder på "rätt" ställen?

Jag kan kasta fram BEVIS för det jag säger och MYCKET mer och vi kan säkert diskutera i evighet, men för att visa din kategorisering till nr 5 som påläst "universitets-student" kan du väl enkelt och tydligt BARA svara på frågorna 1 och 2?
Universitet är vi många som läst vid och fysik var i mitt fall en av de starkare sidorna.

Så svårt ska det inte vara att svara enkelt.
1. =
sen
2. =

Efter det får du gärna dumförklara mig hur mycket du vill.

Ingen har någonsin påstått att wtc7 hettades upp "på samtliga punkter runt denna STORA byggnad". Det vore kanske en idé att du läste på åtminstone lite grundläggande om de teorier du försöker omkullkasta..

Börja gärna här:http://www.nist.gov/el/disasterstudies/wtc/faqs_wtc7.cfm
för det är ju detta du försöker kritisera...
Citera
2015-02-25, 04:47
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:

Flera timmar innan WTC7 faktiskt kollapsade så hade brandmännen yttrat sig om byggnadens tillstånd och att den förmodligen inte skulle klara sig. Det är inte alls otänkbart att informationen spred sig på platsen och att media helt enkelt misstolkade "Byggnaden kommer att kollapsa" som "Byggnaden har kollapsat". Reportern Jane Stanley säger t.o.m. själv "Details are very, very sketchy".

Har du någon egen teori om allt det här som du kan dela med dig av?
Citera
2015-02-25, 05:57
Medlem
Citat:
För att förklara det måste jag utbilda dig i hur laster fördelas när bärande delar tappar sin förmåga att hålla upp vikten, alternativt tar du en kurs på universitetet. De som endast kan grundläggande fysik kommer alltid att lita på sitt "sunda förnuft" oavsett vad jag skriver.
Citera
2015-02-25, 08:24
Medlem
Citat:
För att förklara det måste jag utbilda dig i hur laster fördelas när bärande delar tappar sin förmåga att hålla upp vikten, alternativt tar du en kurs på universitetet. De som endast kan grundläggande fysik kommer alltid att lita på sitt "sunda förnuft" oavsett vad jag skriver.

Ja egentligen är det ju så enkelt att det sunda förnuftet trots allt borde räcka.....

Det är ju inte ovanligt att liknande scenarion sker även i andra sammanhang. Alltså att en konstruktion eller annat som bärs upp på flera punkter på vilka den totala lasten fördelas symmetriskt eller osymmetriskt, och när sen en eller flera bärande punkter försvagas eller får ökad belastning så att dessa plötsligt brister så får de resterande bärande punkterna plötsligt en så stor lastökning att även de på olika sätt fallerar, slits loss, går av, lossnar, deformeras etc etc, varvid en kollaps kan vara ett faktum.

Bara ett så jäkla enkelt exempel att vi i vår barndom kunde klättra i träd och stå/klänga i grenar som kanske inte var så jäkla grova men de höll för vi stod och höll oss i mer än en. Men om en av dessa plötsligt knäcktes så kunde vi trilla ner för då höll inte de andra heller utan knäcktes under den ökade lasten de fick ta när den första grenen gav sig, och detta kunde ske plötsligt och mycket fort.
Citera
2015-02-25, 10:43
Medlem
Angående Israel och vad de är kapabla till så läkte det nyligen dokument där de bluffat om Iran anrikning av uran och möjlighet att göra kärnvapen

LEAK: Netanyahu Lied About Iran Nuclear Threat

Kan man blåljuga om den saken i syfte att gå i krig med ett land, då är det väl en ganska stark indikation om att man kan med lite vad som helst
Citera
2015-02-25, 20:43
Avstängd
wtfuks avatar
Citat:
Du kan väl ta och förklara för oss som inte behöver utbildas mer, dvs har mer än "grundläggande" fysik i baggaget? Ser fram emot din förklaring.

Edit: om du inte klarar av det så är det ett tyst medgivande till att Israel är skurken i dramat
Senast redigerad av wtfuk 2015-02-25 kl. 20:49.
Citera
2015-02-26, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Du kan väl ta och förklara för oss som inte behöver utbildas mer, dvs har mer än "grundläggande" fysik i baggaget? Ser fram emot din förklaring.

Edit: om du inte klarar av det så är det ett tyst medgivande till att Israel är skurken i dramat
Tornens bärande delar är kärnans fackverkskonstruktion och ytterväggarna. Ytterväggarna består av de bärande stålsegmenten och en ytterbeklädnad av aluminium. Aluminiumet tar inte upp några laster. Ytterväggen kan liknas vid ett stort antal mycket smala legobitar som är fastsatta i varandra. Varje segment hålls fast av de segment som är runt den. De högst upp hålls fast av taket. De längst ner hålls fast av bottenplattan.

Golven hänger på fästpunkter i kärnan och ytterväggarna. Golven är gjorda för att bära upp sin egen vikt och vikten av de föremål som står på golvet. De har en säkerhetsmarginal som ska klara av att ett golv ovanför ramlar ner på golvet. Alla golvs fastsättning har i princip exakt samma styrka.

Golven har till uppgift att hålla fast ytterväggen så att den inte buktar i horisontell riktning. Om väggen skulle bukta tappar den sin vertikala styrka.

Här är några bilder som visar golvets upphängning och ytterväggarnas stålsegment.
http://whatreallyhappened.com/WRHARTICLES/trusstheory.html

När flygplanen dundrar in i tornen har de så stor energi att den slår loss några stålsegment ur ytterväggarna. Den last som tidigare togs upp av de förlorade segmenten måste tas upp av de närliggande segmenten. Planen böjer några balkar i kärnan och slår loss en del. Hur mycket är svårt att säga utan att använda en datorsimulering.

Värmen från den brinnande inredningen värmer upp golvsegmenten och stålkonstruktionen i kärnan. Uppvärmt stål tappar stor del av sin styrka. Till slut blir lasten för stor på de högst belastade delarna av ytterväggen så att de ger vika. Då börjar överdelen av tornet att vrida sig vilket gör att lasten flyttas till närliggande segment som omedelbart blir överbelastade och så fortskrider det tills hela överdelen har brutits loss från underdelen.

Nu består tornet av två lösa delar. De segment i ytterväggarna som överdelen slår emot saknar numera sina övre fästpunkter. De hålls endast fast av de på sidorna, under sig och av golvens horisontella stöd. Den övre delen lutar något vilket medför att den kan omöjligt ramla ner rakt på ytterväggarna. Den övre delens tyngd är så stor att när den ramlar ner på ett golv så slits golvet loss från sina infästningar, ytterväggens horisontella stöd försvinner. Ytterväggen utsätts för horisontella krafter från överdelen som gör att segmenten pressas utåt och slits loss från sina grannar. Och så fortskrider det till hela tornets massa ligger i en stor hög på marken.

Om du vill ha en mer detaljerad förklaring får du läsa rapporten från NIST.
Citera
2015-02-26, 08:59
Medlem
Citat:

Citat:
Så om du inte tror på min förklaring hur tornen rasade ger jag ett tyst medgivande till dig?

Citat:
Lång text om hur tornen rasade
En reflektion över mitt långa inlägg under din uppmaning.

Texten är till för att visa att det räcker med att några duktiga idioter övertalas att vara kamikazepiloter. Rasen behöver inte förklaras med en stor avancerad konspirationsteori. Det räcker med en vältalig person för att övertala de 19. Vem som övertalat kamikazepiloterna att de gör världen en välgärning överlåter jag åt andra att avgöra. Det kan vara Bin Laden själv, någon israel som låtsas vara ombud till Bin Laden eller en rik fransman som var sur på USA.

Min förklarande text bygger på min egen universitetsutbildning i bl.a hållfasthetslära från tiden före 1980. De bilder som finns i länken och videosekvenser från rasen. Skillnaden mellan mig och NIST är att de hade tillgång till många experter och dyr datorutrustning för att göra simulationer.
Citera
2015-02-26, 17:27
Medlem
TODCDFWBs avatar
Fan då, rayjoh. Nu tog den här tråden slut alltså. Jag är tveksam till att någon truther kommer besvara ditt inlägg.

Men å andra sidan, en av NIST:s ingenjörers pappas brors kompis är ju jude. Det bevisar att hela NIST-rapporten är fejkad på uppdrag av Mossad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in