2015-06-26, 09:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Din länk fungerar inte men om du tror man kan fälla en 200 meter hög byggnad i tätbebyggt område helt utan att andra byggnader påverkas så tror du fel. De är duktiga men så duktiga är de inte på kontrollerade rivningar

Det var du, inte jag, som skrev att man gör så byggnader faller inåt för att inte skada byggnader runtom..

Och jo, länken fungerar visst.
Citera
2015-06-26, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det var du, inte jag, som skrev att man gör så byggnader faller inåt för att inte skada byggnader runtom..

Jag får "Säker anslutning misslyckades"

Och ja, de faller inåt men 200 meter är 200 meter, ingen liten sak

Vad tror du skulle hänt om building 7 föll som vid ditt eget exempel "Windsor"
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2015-06-26 kl. 09:23.
Citera
2015-06-26, 09:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag får "Säker anslutning misslyckades"
Prova en annan browser eller kolla dina inställningar, jag har inga som helst problem med den sidan.

Citat:
Och ja, de faller inåt men 200 meter är 200 meter, ingen liten sak

Vad tror du skulle hänt om building 7 föll som vid ditt eget exempel "Windsor"

Jag förstår inte din fråga. Vad menar du?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-06-26 kl. 09:31.
Citera
2015-07-01, 08:59
Medlem
Citat:

Byggnad 7 och byggnaden som huserade American Express träffades av flera ton tunga stålstycken i sidan.

Alltså fattar inte ni j*dar att ni förlorar det här? Alla som sätter sig in i 9/11 vet vilken bluff alltihop var. Hur orkar ni fortsätta att trolla på dessa sidor år efter år? Gör det rätta och anslut er till den goda skaran människor, annars riskerar det att gå väldigt illa för er oavsett om ni förtjänar det eller inte. Horder av människor (inte jag) kommer vilja utkräva hämnd på de mest brutala sätt.
Citera
2015-07-01, 11:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yegori
Byggnad 7 och byggnaden som huserade American Express träffades av flera ton tunga stålstycken i sidan.

Ja det vet jag väl, jag har själv länkat till fotografier på detta flera gånger i tråden (bland annat i länken du just kommenterade ).
Men eftersom du nu hjälpt mig bevisa att KlokOchSnygg hade fel så tackar jag dig. WTC7 föll inte inåt och därför är det inte heller bevis på en kontrollerad demolition. Skönt att du håller med.

Citat:
Alltså fattar inte ni j*dar att ni förlorar det här? Alla som sätter sig in i 9/11 vet vilken bluff alltihop var. Hur orkar ni fortsätta att trolla på dessa sidor år efter år? Gör det rätta och anslut er till den goda skaran människor, annars riskerar det att gå väldigt illa för er oavsett om ni förtjänar det eller inte. Horder av människor (inte jag) kommer vilja utkräva hämnd på de mest brutala sätt.
Jag känner vad jag vet inga j*dar (utöver en tjej jag gick i skolan med men inte har sett på årtionden) så jag antar att du skrev till fel person?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-07-01 kl. 12:02.
Citera
2015-07-07, 23:09
Medlem
WTC var en symbol som skulle attackeras. Man skulle attackera USA på deras mark. Muslimerna gjorde ett första försök genom att detonera en bomb i ett av tornens garage där bomben rev upp en sex våningar djup krater.

HIttade en dokumentär som handlar om spåren från Sarajevo. Al-Queidas (och Saudiarabiens) mål var att islam och jihad skulle få en bas i Europa och amerikanerna spelade dem i händerna genom att skicka vapen till Bosnien.

Lägg märke till hur höghusen har stora skador men att man prioriterat att bygga en ny moské. Det finns inte pengar till mat och reparation av boende men det finns pengar till hjärntvätt.

https://www.youtube.com/watch?v=Nv_sU9tp9GY&list=PLR6vpm-thPXcETzumENmezZbDjiiuai0h&index=23
Citera
2015-07-09, 08:51
Medlem
Dog någon i building 7?
Citera
2015-07-09, 09:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shpdv
Dog någon i building 7?

Nej, tack vare att brandmännen insåg vart det barkade och utrymde byggnaden så dog ingen.
Citera
2015-07-09, 21:32
Medlem
Citat:
Nej, tack vare att brandmännen insåg vart det barkade och utrymde byggnaden så dog ingen.
Vet du hur de kunde räkna ut när byggnaden skulle kollapsa?
Citera
2015-07-09, 21:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vet du hur de kunde räkna ut när byggnaden skulle kollapsa?

Jag har aldrig hört att någon gjorde det, det är nog bara i din fantasi men jag antar att du kommer börja skriva om BBC-journalisten nu igen?
Citera
2015-07-09, 22:04
Medlem
Citat:
Jag har aldrig hört att någon gjorde det, det är nog bara i din fantasi men jag antar att du kommer börja skriva om BBC-journalisten nu igen?

Hur vågar någon gå in i byggnaden och tömma den om de inte vet när den skall kollapsa men vet att den kommer göra det?
Citera
2015-07-09, 22:12
Medlem
Citat:
Hur vågar någon gå in i byggnaden och tömma den om de inte vet när den skall kollapsa men vet att den kommer göra det?
För att det är brandmäns jobb att göra det?
De få brandmän jag känner är en ganska udda skara människor, de springer utan att tänka in i brinnande hus för att just rädda människor.

Det är lite samma skrot och korn som t.ex. Soldater, poliser och i många fall akutläkare/ambulans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in