2015-02-17, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shugamano
hur funkar det med private servers idag? Har inte spelat private server sen wotlk tiden typ, har försökt men alla lauchers och ändringar inom wow har ja inte lyckats lira private server.

Det är super lätt. Hämta en torrent med Vanilla 1.12 färdig och installerat från t.ex. tpb. När det är nerladdat, så behöver du bara extrakta filen, ändra realmlist och logga in! Om du inte lyckas hitta någon vettig torrent, så kan jag skicka på PM. Osäker om man får länka torrenter offentligt på flashback?
Citera
2015-02-17, 22:49
Medlem
Även jag är flexibel vad gäller faction på Nostalrius om vi får ihop ett par pers till en guild.

Ska bli riktigt skoj att vara med på en ordentlig och seriös privat server från start, Där du inte kan köpa dig fördelar eller items ingame. Se hur allt utvecklas från början och folks grinande till epic mount.

Dock har man ju den eviga fråga, vad ska man lira?
Senast redigerad av Typh 2015-02-17 kl. 22:57.
Citera
2015-02-17, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typh

Dock har man ju den eviga fråga, vad ska man lira?

Amen.
Citera
2015-02-17, 23:56
Medlem
OptimusTimes avatar
Jag är på att börja på Nostalrius och öppen vilken faction det blir, vilket som. Så länge sedan jag spelade vanilla ändå!
Citera
2015-02-18, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OptimusTime
Jag är på att börja på Nostalrius och öppen vilken faction det blir, vilket som. Så länge sedan jag spelade vanilla ändå!

Jag är DEFINITIVT sugen på detta med! Någon som har lust att länka sidan för denna server?

INte hört talats om den tidigare men jag har inte heller läst på om PRivat servrar på 1-1,5år heller.

Är de HELT blizzlike? Ingen bonus xp eller något alls? Och hur är population och ping? Snabbt svar skulle uppskattats

EDIT: Googlade nu mitt lata arsle.

Ser riktigt bra ut, men iom att det är ny-launch så hade jag inte förväntat mig höga population siffror än på ett tag. Privat-server scenen är så himla dominerad av typ feenix eller "free-items" realms :/

Eller är det enorm hype och många som officiellt kommer joina launchen?

EDIT2: Läst på lite!

Kan inte någon ta tag i det (inte jag, hehe) och fixa en sign-up lista och skapa ett guild som vi kan köra på?

Och eventuellt rösta om Faction, förlorarna får "suck-it-up" och acceptera majoritetens val? =) Det är vanilla, båda factions har enormt nöjje, MEN kom ihåg att Horde kan inte spela paladin och ally kan inte spela Shaman i vanilla!!
Senast redigerad av znorlax 2015-02-18 kl. 04:10.
Citera
2015-02-18, 08:04
Medlem
Denna tråden vaknade verkligen till ser jag, kul!

De flesta verkar vara insnöade på att lira horde. Jag var ju mest sugen på alliance, men det är väl skitsamma egentligen.

Jaha, vilken ras och klass ska man köra då? Det kommer ta tid att välja..
Citera
2015-02-18, 08:13
Medlem
Det blir nog orc warlock för min del... ifall vi går horde dvs
Citera
2015-02-18, 09:05
Medlem
Desertwalkers avatar
Ok. Vet inte riktigt vad jag har gjort här men en poll ska det då kanske vara

IN OCH RÖSTA!
Med denna så kanske vi får en aning om hur många som är intresserade
Senast redigerad av Desertwalker 2015-02-18 kl. 09:08.
Citera
2015-02-18, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
Ok. Vet inte riktigt vad jag har gjort här men en poll ska det då kanske vara

IN OCH RÖSTA!

Bra initiativ!
Citera
2015-02-18, 09:37
Medlem
fan va glad jag är att jag hitta dena här tråden. Ska 100% börja på denna. Har väntat så sjukt länge på en helt ny vanilla server. Har testat några som Feenix innan den blev samma som Emerald Dream men slutade med att jag tröttna för pga dagliga DDOS attacker och setbacks i raids tex jag var i en guild och första gången vi lyckades döda Nefarian i BWL så crashar servern och när vi kommer tillbaks lever Nefarian igen GG WP.

Blir nog Alliance för mig denna gång då jag alltid lirade Horde i riktiga vanilla och några andra privateservers.
Citera
2015-02-18, 11:12
Medlem
Thedoits avatar
kul att en privatserver får så mycket uppmärksamhet. Deras launchklipp har ju fasen nästan 18k views. Många har snackat om denna server och tror det kommer bli riktigt kul att spela där. Tyvärr är man begränsad till att bara spela på helger så har inte bestämt mig ännu om jag ska slölira där lite eller inte. Lycka till alla som satsar!
Citera
2015-02-18, 11:32
Medlem
Desertwalkers avatar
Citerar mig själv lite för att få pollen på denna sida också!

IN OCH RÖSTA!

Citat:
Ursprungligen postat av Thedoit
Tyvärr är man begränsad till att bara spela på helger så har inte bestämt mig ännu om jag ska slölira där lite eller inte. Lycka till alla som satsar!
Såklart du kan haka på och slölira ändå, finns ju folk som spelar på helger också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in