2012-08-22, 12:41
Medlem
Vill också slå ett slag för emeralddream som släpps på lördag(25aug) av feenix, förhoppningsvis sollar 100%blizzlike (1xexp, 8-12days played till 60 i normal takt) bort mycke av alla snorungar som inte lirade vanilla och bara vill ha gear utan att behöva kämpa för det
Själv tror jag det kommer bli riktigt fett!
Jag och några irlpolare+ev. Lite core-medlemmar ur glamour hade tänkt veva igång en guild på hordesidan.
Släng iväg ett pm om ni ska köra där!
Citera
2012-08-22, 15:55
Medlem
OptimusTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mango123456
Varför inte spela på Qgaming? Där får du välja vilken exp rate du vill spela med... Så vill du lira 1x så får du det...

Hur väljer du det och vilka olika rates finns det?
Citera
2012-08-22, 16:13
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OptimusTime
Hur väljer du det och vilka olika rates finns det?

Det finns 1-8x läs på hemsidan hur du fixar det q-gaming.com
Citera
2012-08-22, 22:35
Medlem
Withereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mango123456
Varför inte spela på Qgaming? Där får du välja vilken exp rate du vill spela med... Så vill du lira 1x så får du det...
Varför man ska spela på Q-gaming är väl en bättre fråga. Emerald Dream är helt blizzlike och alla spelar med samma förutsättnigar (samma xp-rates, inga donation/vote rewards). De har fixat i stort sett alla quest från 1-60, samt förbättrat många dungeons. Vad gäller raidscripts så är absolut inte Qgaming eller scriptcraft bättre än feenix.

Sedan så har ju feenix funnits väldigt länge, har ett stort, seriöst, staff. Både Q-gaming och scriptcraft har ju varit nere flera gånger tidigare av olika orsaker. Jag skulle inte ens våga lägga ned tid på att t.ex. raida på de servrarna.
Citera
2012-08-23, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Withered
Varför man ska spela på Q-gaming är väl en bättre fråga. Emerald Dream är helt blizzlike och alla spelar med samma förutsättnigar (samma xp-rates, inga donation/vote rewards). De har fixat i stort sett alla quest från 1-60, samt förbättrat många dungeons. Vad gäller raidscripts så är absolut inte Qgaming eller scriptcraft bättre än feenix.

Sedan så har ju feenix funnits väldigt länge, har ett stort, seriöst, staff. Både Q-gaming och scriptcraft har ju varit nere flera gånger tidigare av olika orsaker. Jag skulle inte ens våga lägga ned tid på att t.ex. raida på de servrarna.

Men snälla människa, har du sett raidscripts på Feenix? Hälften av bossarna är ju easymode på grund av alla buggar.

Hundarna i MC går att döda en och en, Baron Geddons hellfire skadar inte, Golemaggs hundar går att döda, Razorgore har ett customscript som är svinlätt, Vaelastrasz burning adrenaline spränger inte, Supression room funkar inte, Nefarians class calls funkar inte.. Detta var bara de jag MINNS från MC och BWL, de har INTE fixats på mer än 2 år. Det buggar jag nämnde i MC finns inte på Quality Gaming.

Det där att Feenix har en längre historia är ju sant, det går inte att säga emot. Att Quality Gaming har bättre script går dock inte heller att säga emot. Vare sig Emerald Dream har bättre script eller inte vet INGEN, varken du eller jag, än. Feenix har en bakgrund som stödjer att de kanske har mycket spelare, men deras bakgrund inom scripting är föga imponerande.
Citera
2012-08-23, 12:58
Medlem
Sigma:Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carolus_Rex
Ar det ingen som kommer rolla pa Emerald Dream? Den verkar ju bli exakt som gamla klassiska WoW utan fjolliga saker som 12x exp rates osv som mest hjarndoda spelare gillar.
Med tanke på Feenix urusla script på deras andra vanilla server så är svaret självklart nej. Jag tvivlar på att denna kommer vara annorlunda, men å andra sidan vet ingen förrän alla instancer har provats.
Citera
2012-08-23, 13:51
Medlem
OptimusTimes avatar
Inte hunnit göra någon gubbe på q-gaming än men kan ni som lirar där pma mig eller skriva vad ni heter ingame? Trist att lira ensam, ni kanske har en guild man kan gå med i?
Citera
2012-08-23, 17:19
Medlem
Vi är 6-8 personer som kommer spela som allians på Emerald Dream, men vi är inte så taggade på att starta en seriös guild själva. Finns det några här på flashback som kommer starta en riktigt fokuserad endgame guild där vi kan joina? Eller finns det någon annan grupp vi kan slå ihop oss med?
Citera
2012-08-23, 21:42
Medlem
Horribelts avatar
Blir jävligt sugen på att lira nu!! Drar hem spelet i denna stund och kommer väll testa lite på Q-gaming nu innan Emerald kommer upp! Ni som lirar Horde på Q-gaming eller tänker göra de på Emerald Dreams kan ju PM:a mig så jag har något att lira tillsammans med
Citera
2012-08-23, 21:57
Medlem
Hur väl scriptat kommer Emerald Dream att vara?

Är själv en gammal Q-Gaming lirare och har funderat på att börja spela igen efter deras re-relaunch för några dagar sedan. Tycker däremot inte om communityn på Q-Gaming, det är ett par människor som i stort sett "äger" servern och deras ord anses vara lag. Sorgligt..
Edit: Äger o äger kanske var fel ordval, det är iaf ett pack fjönsar som leker allan.
Senast redigerad av Nullsoft 2012-08-23 kl. 22:07.
Citera
2012-08-23, 22:00
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nullsoft
Hur väl scriptat kommer Emerald Dream att vara?

Är själv en gammal Q-Gaming lirare och har funderat på att börja spela igen efter deras re-relaunch för några dagar sedan. Tycker däremot inte om communityn på Q-Gaming, det är ett par människor som i stort sett "äger" servern och deras ord anses vara lag. Sorgligt..
Kollar man på deras tidigare servrar (Feenix warsong och al'akir) jämfört med de gamla Q-gaming serverarna bör ju Emerald dream vara extremt mycket bättre.

Förövrigt, om ni funderar på att spela seriöst på Emerald Dream så rolla alliance. Paladiner är extremt mycket bättre klass för raiden eller premaden och populationen kommer antagligen vara horde favored som vanligt vilket ger alliance bra BG köer osv.

Citat:
Ursprungligen postat av chocolatemousse
Men snälla människa, har du sett raidscripts på Feenix? Hälften av bossarna är ju easymode på grund av alla buggar.

Hundarna i MC går att döda en och en, Baron Geddons hellfire skadar inte, Golemaggs hundar går att döda, Razorgore har ett customscript som är svinlätt, Vaelastrasz burning adrenaline spränger inte, Supression room funkar inte, Nefarians class calls funkar inte.. Detta var bara de jag MINNS från MC och BWL, de har INTE fixats på mer än 2 år. Det buggar jag nämnde i MC finns inte på Quality Gaming.

Det där att Feenix har en längre historia är ju sant, det går inte att säga emot. Att Quality Gaming har bättre script går dock inte heller att säga emot. Vare sig Emerald Dream har bättre script eller inte vet INGEN, varken du eller jag, än. Feenix har en bakgrund som stödjer att de kanske har mycket spelare, men deras bakgrund inom scripting är föga imponerande.
Hundarna i MC går att döda en och en? Big deal, alla vettiga grupper drar ändå på sig minst 5 och AoEar..

Baron geddons hellfire skadar inte? Vart har du fått det ifrån?

Big deal om två adds som det krävs max 4 spelare för att hantera går att döda i en 40 manna raid som man även måste slösa DPS på om man skulle vilja?

Razorgore skulle jag bedöma som svårare på feenix än på retail. Vaelstrasz burning adrenaline funkar. Och sen skulle nefarian vara free loot jämfört med chrom även om Class calls funkade, inte för att nämna adds spawnraten på nef verkar vara mycket högre än på retail vilket var och är den svåra delen av fighten.

BWL och MC blizzlike är hur enkelt som helst, så fattar inte varför du klagar så mycket på grejer som bör vara faceroll.

Allt på feenix är sjukt enkelt fram till c'thun/naxx egentligen, där dem börjar med custom buffar på alla bossar jämfört med retail.
Senast redigerad av Dirty. 2012-08-23 kl. 22:11.
Citera
2012-08-24, 20:42
Medlem
Angående Emerald Dream och Feenix i allmänt så kan man se bugreports här

https://github.com/FeenixServerProject/Phoenix_1.12_Bugtracker/issues/milestones?state=open

Uppdateras dagligen, ska själv köra Alliance där ifall någon är intresserad av att spela tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in