2015-02-16, 23:15
Medlem
Man blir ju riktigt sugen på att börja igen. Både Nostalrius och Kronos verkar vara bra. Skulle vara roligt att vara med på någon private realm från början. Stort för att man inte kan köpa någon in-game fördel via donationer. Hoppas de har kapacitet för att klara av alla spelare.

Vad är skillnaden mellan Kronos och Nostalrius förutom att Nostalrius går live snart och Kronos går live med beta testning? Population?
Citera
2015-02-17, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typh
Man blir ju riktigt sugen på att börja igen. Både Nostalrius och Kronos verkar vara bra. Skulle vara roligt att vara med på någon private realm från början. Stort för att man inte kan köpa någon in-game fördel via donationer. Hoppas de har kapacitet för att klara av alla spelare.

Vad är skillnaden mellan Kronos och Nostalrius förutom att Nostalrius går live snart och Kronos går live med beta testning? Population?

Det är ingen större skillnad egentligen. Vissa tycks föredra kronos och andra nostalrius, men exakt varför är oklart. Jag har spelade i alla fall på den senaste nostalrius betan och kan inte klaga på någonting.

Så jag ska i alla fall köra på nostalrius. Mitt problem är att jag har ångest över vilken klass jag ska spela. På emerald dream (1.12 feenix) spelade jag hunter och det var riktigt roligt. Vill gärna prova något nytt denna gång, även fast jag vet att hunter är ett säkert kort. Mest sugen just nu på priest, men att farma guld som holy är verkligen inte attraktivt...
Citera
2015-02-17, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jalokin
Det är ingen större skillnad egentligen. Vissa tycks föredra kronos och andra nostalrius, men exakt varför är oklart. Jag har spelade i alla fall på den senaste nostalrius betan och kan inte klaga på någonting.

Så jag ska i alla fall köra på nostalrius. Mitt problem är att jag har ångest över vilken klass jag ska spela. På emerald dream (1.12 feenix) spelade jag hunter och det var riktigt roligt. Vill gärna prova något nytt denna gång, även fast jag vet att hunter är ett säkert kort. Mest sugen just nu på priest, men att farma guld som holy är verkligen inte attraktivt...

Ska man farma är det mage som gäller. Är med sugen på nostalrius, får hoppas någon polare hänger med till den servern.
Citera
2015-02-17, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helt.slut
Ska man farma är det mage som gäller. Är med sugen på nostalrius, får hoppas någon polare hänger med till den servern.

Undrar om inte warlock är bättre... dessutom låter orc warlock spännande! Idag dvs.. imorgon är väl troll shaman högst på agendan
Citera
2015-02-17, 18:33
Medlem
Desertwalkers avatar
Kommer också spela på Nostalrius, alliance.

Hade varit kul om vi haft folk nog att skapa en svensk guild
Citera
2015-02-17, 18:39
Medlem
Nostalrius är serven för mig. Deras staff har gjort bäst intryck på mig. Nostalrius / Kronos kvalité ser jag som likvärdig.
Jag skulle också uppskatta en svenskguild då jag kommer börja spela ensam.
Citera
2015-02-17, 18:45
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dollybooster
Nostalrius är serven för mig. Deras staff har gjort bäst intryck på mig. Nostalrius / Kronos kvalité ser jag som likvärdig.
Jag skulle också uppskatta en svenskguild då jag kommer börja spela ensam.
Yep. Det som är skönt med Nostalrius är ju att servern har varit i utveckling sedan flera år tillbaka och har allting färdigt.

Så man behöver inte sitta å drömma om att en dag kanske vi får den o den raiden, utan allt är färdigutvecklat.

Om någon är intresserad av att skapa något så är det bara att slänga iväg ett PM.
Kommer dock inte ha möjlighet att spela i någon hardcore guild och raida 5 dagar i veckan

Har en server så kan hosta alla typer av VOIP etc..
Senast redigerad av Desertwalker 2015-02-17 kl. 19:14.
Citera
2015-02-17, 21:22
Medlem
Även jag är då intresserad av ett guild!
Senast redigerad av jalokin 2015-02-17 kl. 21:31.
Citera
2015-02-17, 21:57
Medlem
Har bara hört om Kronos men nu när jag så Nostalrius är jag mer sugen på den istället
Citera
2015-02-17, 22:12
Medlem
shugamanos avatar
hur funkar det med private servers idag? Har inte spelat private server sen wotlk tiden typ, har försökt men alla lauchers och ändringar inom wow har ja inte lyckats lira private server.
Citera
2015-02-17, 22:28
Medlem
Var inne och läste på Nostalrius forum idag och verkar inte finns någon helsvensk guild. Skulle vara roligt att vara med i en och få med ordentligt med folk i den. Jag är också på att vara med. Kör folk horde eller alliance?

Av det jag läste så fick jag känslan av att det var mer folk generellt som planerar att spela Horde.

Själv kommer jag lira väldigt casual då tid för seriöst raidande inte finns, men att ha en schysst guld att snacka i är väldigt trevligt.

Någon som vet mer angående ration A:H?

Läste även att man kan ha characters av olika faction på samma konto/server.
Citera
2015-02-17, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typh
Var inne och läste på Nostalrius forum idag och verkar inte finns någon helsvensk guild. Skulle vara roligt att vara med i en och få med ordentligt med folk i den. Jag är också på att vara med. Kör folk horde eller alliance?

Av det jag läste så fick jag känslan av att det var mer folk generellt som planerar att spela Horde.

Själv kommer jag lira väldigt casual då tid för seriöst raidande inte finns, men att ha en schysst guld att snacka i är väldigt trevligt.

Någon som vet mer angående ration A:H?

Läste även att man kan ha characters av olika faction på samma konto/server.

Jag är väl också mest intresserad utav horde då jag allt för ofta spelar alliance. Dessutom var det bra längesedan jag questade 1-60 som horde. Med det sagt, så är jag flexibel och kan gå alliance om intresset skulle vara större där. Ett guild tycker jag verkligen vi ska ordna!

Även jag kommer spela casual, vad det nu betyder. Att raida en kväll eller två i veckan är inget problem för mig i alla fall. Men mer än så blir det inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in