2015-02-10, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
hellcrime menar ju att "svenskt = kvalitet" är en myt som många svenskar går på, och att det är därför MAX är så populärt. Tror definitivt att det stämmer. Hade MAX kommit från utlandet till Sverige så hade skiten troligen gått i konkurs efter två veckor.
Tack. Precis vad jag menade.
Citera
2015-02-10, 17:17
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellcrime
Tack. Precis vad jag menade.

sorry, mitt fel. Jag läste det för snabbt. Då håller jag med dig med andra ord =)
Citera
2015-02-16, 21:28
Medlem
heman86s avatar
Det är obegripligt att Max fortfarande inte gjort någonting åt att förbättra sina hamburgare. Huvudkontoret måste ju veta om att det finns ett utbrett missnöje bland kunderna. Det är att bara läsa igenom denna tråd, så ser man att 90 procent är besvikna och till och med äcklade av maten.

Jag följer en av bröderna Bergfors (VD bröderna på Max) på instagram, där han reser runt i världen och betygsätter burgare. Han är så pretentiös och snål i betygsättningen, så det blir nästan komiskt när man vet att han själv är VD på en kedja som serverar dynga till burgare.
Citera
2015-02-16, 23:54
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heman86
Det är obegripligt att Max fortfarande inte gjort någonting åt att förbättra sina hamburgare. Huvudkontoret måste ju veta om att det finns ett utbrett missnöje bland kunderna. Det är att bara läsa igenom denna tråd, så ser man att 90 procent är besvikna och till och med äcklade av maten.

Jag följer en av bröderna Bergfors (VD bröderna på Max) på instagram, där han reser runt i världen och betygsätter burgare. Han är så pretentiös och snål i betygsättningen, så det blir nästan komiskt när man vet att han själv är VD på en kedja som serverar dynga till burgare.

Tror det handlar om image, de vill framstå som lite tröga norrlänningar sådär. Serverar pannbiffar i bröd som hamburgare. Säger att det tog sju år för dem att begripa sig på hur man gör bra pommes och resultatet blev sämre än vad medelsvensson kan göra hemma. Det kanske känns tryggt för några (vad vet jag).

Kolla på den här filmen, det är ju sån ironi och drivande med "god mat" så det finns inte
https://www.youtube.com/watch?v=UnRtweZumnA
Citera
2015-02-17, 14:52
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Kolla på den här filmen, det är ju sån ironi och drivande med "god mat" så det finns inte
https://www.youtube.com/watch?v=UnRtweZumnA

När jag är nere så startar jag igång den där videon, framkallar alltid grova skrattattacker.

Tänkte skriva att snubben förtjänar stryk, men nej, han förtjänar något värre. Kanske tvinga honom att äta sina egna "hamburgare", eller är det för sadistiskt..?
Citera
2015-02-17, 18:00
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heman86

Det är ju Sveriges godaste hamburgare... Skämt åsido så måste de göra något rätt eftersom de finns överallt numera och jag inte tycker att det känns som att de går i konkurs och stänger. Själv äter jag i princip aldrig på Max, men det saknas inte direkt tillfällen om man är sugen. På det sättet tror jag inte att den här tråden är särskilt representativ för befolkningen i stort, uppenbarligen rullar det på trots att vi klagar på deras burgare. Så länge de säljer bra lär de inte känna något behov av stora förändringar.
Citera
2015-02-17, 19:25
Medlem
Zog Ruless avatar
Jag har ätit på Max en hel del gånger och senast var för bara några dagar sedan. Konstigt nog så slog det mig senaste gången jag åt där att hamburgaren är verkligen tråkig. Originalmålet gäller det och den var riktigt trist. Skulle inte säga äcklig men det kändes som en bukfylla i stil med en saggig korvkiosk längst E4, ingen finess på något sätt.

Rent spontant så känns det som det var sista gången jag åt där.
Citera
2015-03-03, 02:55
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Jag har ätit på Max en hel del gånger och senast var för bara några dagar sedan. Konstigt nog så slog det mig senaste gången jag åt där att hamburgaren är verkligen tråkig. Originalmålet gäller det och den var riktigt trist. Skulle inte säga äcklig men det kändes som en bukfylla i stil med en saggig korvkiosk längst E4, ingen finess på något sätt.

Rent spontant så känns det som det var sista gången jag åt där.

Kan bara hålla med! Max är korvmojen på hörnet, fast utan vare sig korv eller mos. Frågan är fan, om inte korvmojen t o m - oftast - är bättre?
Citera
2015-03-03, 17:07
Medlem
Bbobis avatar
Tycker det är synd det där med burgarna då dressing, dipper osv är dom bästa i min smak.

Har också börjat tänka på hur dåligt köttet känns. Framförallt ibland när dom är gråa och inte helt genomstekta. Annars tycker jag den vita dressingen som använder är sjukt god. Som sagt bästa dipperna (green garlic som nr1), utsökta chili cheese som blir än bättre när den dippas i green garlic.

Köper man deluxburgarna (inte testat den som säljs nu) men typ dom den där skiten med lökringar på man fick förut så vart det ju nästan bara en stor gegga av allt. Det står sig inte mot en burgare från donken.

Sen om man är glutenallergiker så blir det ännu mer gambling över det hela. Ibland får man ett nyvärmt utsökt mjukt bröd. Ibland är det så segt (säkert värmt flera gånger) att det känns som att tänder ska ramla av om man biter hårdare.

Det år otroligt hur mycket reslutatet av samma burgare och tom samma ställe kan skilja sig från gång till gång.

På donken vet man iaf vad man får när man handlar. Chansen att få en bra glutenfri burgare på max är ungefär 50/50 eller förmodligen lite mindre än det faktiskt.
Citera
2015-03-03, 17:48
Medlem
elektronikfreaks avatar
Om valet står mellan MAX, Donken och BK så väljer jag klart MAX. Definitivt dyrast men också godast.
Citera
2015-03-04, 19:48
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Om valet står mellan MAX, Donken och BK så väljer jag klart MAX. Definitivt dyrast men också godast.

Varför inte bara köpa färdiggjorda pannbiffar istället? Smakar ju exakt likadant som puckarna som serveras på Max, och så är det betydligt billigare också.

Håller veeeerkligen inte McDonalds eller Burger King speciellt högt när det gäller snabbmatshamburgare, men deras mat består av tio gånger högre kvalitet än skiten som säljs på Max.
Citera
2015-05-10, 15:19
Medlem
Kalasmannens avatar
Men stripsen är sämre nu än de var tidigare. De är ju bara sega. Sibyllas "future fries" är ljusår bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in