2015-02-08, 17:23
Medlem
Helt ok burgare, men de ska alltid ha nåt konstigt i dem som jalapeños eller nachos. Deras Grand de Luxe, som marknadsförs som de största burgarna i mannaminne är inte mycket större än en vanlig burgare dock
Citera
2015-02-08, 18:11
Medlem
Shintas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Nu ska vi inte märka ord. Inte hindra utvecklingen.

Den ursprungliga hamburgaren innehöll hackat kött, inte färs med ägg som Max eller uppslammade köttrester som Donken. Men det var då. Nu är det nu.

Ja, jag har också ätit originalet i NY. Vet inte just om den var godare.

Utveckligen och utveckling. En pannbiff och hamburgare måste ju skilja sig på nåt sätt, eller hur, eftersom de per definition är olika saker och används på helt olika sätt.
Citera
2015-02-08, 18:52
Medlem
Tullamores avatar
Fan, jag saknar de lux- burgaren som fanns förr.
Citera
2015-02-08, 19:53
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renyoa
Helt ok burgare, men de ska alltid ha nåt konstigt i dem som jalapeños eller nachos. Deras Grand de Luxe, som marknadsförs som de största burgarna i mannaminne är inte mycket större än en vanlig burgare dock

jag måste hålla med om att det blir alltid så fruktansvärt kladdigt när man äter deras burgare, man behöver fan 10 servetter eller nåt gillar det absolut inte, smaken är helt okej men dom överdriver sin dressing enormt..
Citera
2015-02-08, 20:08
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Källa på sågspånen?
Donkens puck är slicat och uppvispat kött som inte liknar ursprunget på något sätt.
Kanske därför Max vinner smaktävlingar.

Nej, det stämmer inte. McDonald's kött påminner ju iallafall om hur det ska vara, trots ammoniakbad och allt. Max "hamburgare" har den där alldeles för täta och kompakta konsistensen som det oundvikligen blir när man blandar i ägg, potatismjöl och andra pannbiffsingredienser.

Här har du ingredienserna i en "hamburgare" från Max:
"Svenskt Nötkött, vatten, potatis, ägg, potatismjöl, koksalt, torrmjölk, potatisfibrer, köttfond (vatten, nötben, koksalt), potatisstärkelse, kryddextrakt (rosmarin)"

Helt vansinnigt.
Citera
2015-02-08, 20:33
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Nej, det stämmer inte. McDonald's kött påminner ju iallafall om hur det ska vara, trots ammoniakbad och allt. Max "hamburgare" har den där alldeles för täta och kompakta konsistensen som det oundvikligen blir när man blandar i ägg, potatismjöl och andra pannbiffsingredienser.

Här har du ingredienserna i en "hamburgare" från Max:
"Svenskt Nötkött, vatten, potatis, ägg, potatismjöl, koksalt, torrmjölk, potatisfibrer, köttfond (vatten, nötben, koksalt), potatisstärkelse, kryddextrakt (rosmarin)"

Helt vansinnigt.

Håller med. Men gemene man i Sverige saknar ju mat-intelligens. De tror att Frasses och Max är hamburgare. På samma sätt som de tror att Santa Marias tacos är genuint mexikanskt. Folk saknar helt enkelt kunskap om vad fan de stoppar i käften.
Citera
2015-02-09, 00:53
Medlem
Brukar beställa Grand de Luxe Triple Cheese utan ost. Då höjs ögonbrynen, haha. Kul att jävlas med dem.
Citera
2015-02-09, 15:56
Medlem
Max förmåga att nyttja svenskt = kvalitet är imponerande. Hade det varit en utomländsk kedja som levererat substandard lika konsekvent och med samma prisbild som Max hade de inte varit långlivade.

När ett meal inte längre är det billigaste man kan äta är det märkligt att ingen lyckats få till de få kronor det kostar att uppenbart höja kvalitet och fortsätta vara snabbmat. Jag tänker mig inte hippa burgerhaket-nivå, snarare jämnare kvalitet och framför allt bättre kött. BKs angus är något i den riktningen, men faller på att den inte är bra nog.
Citera
2015-02-09, 19:13
Medlem
Mr.Swedens avatar
Tycker nog att svaren spretar en del. Å ena sidan är korkade svenne inte uppdaterad på bra mat, å andra sidan ska hamburgare vara precis som förr.

Kladdiga burgare på Max ställer jag dock upp på.
Citera
2015-02-09, 19:42
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Tycker nog att svaren spretar en del. Å ena sidan är korkade svenne inte uppdaterad på bra mat, å andra sidan ska hamburgare vara precis som förr.

Kladdiga burgare på Max ställer jag dock upp på.

En bra hamburgare med 100% nötkött behöver inte massa fillers utan köttsmaken är god som den är. Det är ju bara att steka en egen hemma på högrevsfärs med hög fetthalt så märker man själv skillnaden.
Citera
2015-02-09, 20:42
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellcrime
Max förmåga att nyttja svenskt = kvalitet är imponerande. .

Fast när svensk kvalitet i det här fallet innebär typ 20 E-ämnen i hamburgaren och stripsen, så tar jag lika gärna BK eller McD
Citera
2015-02-09, 23:52
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Fast när svensk kvalitet i det här fallet innebär typ 20 E-ämnen i hamburgaren och stripsen, så tar jag lika gärna BK eller McD

hellcrime menar ju att "svenskt = kvalitet" är en myt som många svenskar går på, och att det är därför MAX är så populärt. Tror definitivt att det stämmer. Hade MAX kommit från utlandet till Sverige så hade skiten troligen gått i konkurs efter två veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in