Citat:
Ursprungligen postat av
riquelme
Jepp, Rosenberg är bättre, det räcker ju att se matcherna för att inse det. Vart var Vibe när IFK skulle kvala in till EL? Rosenberg drog Malmö FF till CL med två mål mot Sparta och två mål mot Red Bull. Lägg där till tre mål i gruppspelet. Så agerar en riktig klasspelare. Både du och jag hade hellre haft Rosenberg än Vibe i vårt lag. Om vi skall vara riktigt ärliga. Eller?
Sen tycker jag iofs inte Rosenberg är bäst i Malmö. Enoch Kofi Adu är givetvis alldeles för bra för allsvenskan. Där har vi vår bästa spelare.
"Det räcker ju med att se matcherna för att inse det"...

Antar att du sett alla IFK:s matcher?
Oavsett hur bra Vibe var kunde han inte bära övriga tio spelare på sina axlar när vi spelade som sämst under sommaren. Det hade inte Rosenberg heller kunnat göra.
Nej, jag kan inte säga att jag hellre haft Rosenberg än Vibe i IFK Göteborg. Inte ens om vi ska vara riktigt ärliga. Jag hade självklart bytt vem som helst i övrigt i truppen, men knappast Vibe. Näst flest mål i Allsvenskan i modern tid (efter Ijeh 2004), varför skulle jag byta bort honom?
Rosenberg är en fantastisk spelare och bättre än Vibe på många punkter, men å andra sidan tycker jag att en anfallare först och främst ska göra mål.
/feldgrau