2015-02-13, 11:27
Bannlyst
Vinner Andy Murray 2 raka set eller får han motstånd?
Citera
2015-02-13, 14:08
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Vinner Andy Murray 2 raka set eller får han motstånd?

De fyra topp-seedade spelarna lär säkert gå vidare tämligen enkelt idag. Skön turnering, tänk om Stockholm hade det startfältet.
Citera
2015-02-13, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
De fyra topp-seedade spelarna lär säkert gå vidare tämligen enkelt idag. Skön turnering, tänk om Stockholm hade det startfältet.

ja det känns ju som det blir så. Men han kanske får släppa ett set iallafall?

det hade varit mycket roligt om man kunde lyckas få flera topp spelare till stockholm. Kan tyvärr inte se det hända under lång tid. Vi behöver få fram en riktig spelare med hög klass för att kunna locka med något..
Citera
2015-02-13, 16:08
Medlem
Vobblers avatar
Där sprack det tipset, tur att man inte spelade på Andy idag.
Citera
2015-02-13, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Där sprack det tipset, tur att man inte spelade på Andy idag.

otur att jag spelade 2-1 Andy.. Tänkte att han kunde släppa ett set. Men 2 raka fanns inte på kartan!
Citera
2015-02-13, 19:50
Medlem
selvovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
ja det känns ju som det blir så. Men han kanske får släppa ett set iallafall?

det hade varit mycket roligt om man kunde lyckas få flera topp spelare till stockholm. Kan tyvärr inte se det hända under lång tid. Vi behöver få fram en riktig spelare med hög klass för att kunna locka med något..

Att rotterdam är mer attraktivt har ju förstås att göra med att det är en 500-turnering, ett snäpp över 250-turneringen i Sthlm... Någon som vet vad som i praktiken krävs för att ta klivet in i 500? Mer cashflow? Båstad var väl på tal för något år sen, men blev inget av det.. och det är ändå den mest väl mottagna 250-turneringen på touren.
Citera
2015-02-13, 20:45
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selvovic
Att rotterdam är mer attraktivt har ju förstås att göra med att det är en 500-turnering, ett snäpp över 250-turneringen i Sthlm... Någon som vet vad som i praktiken krävs för att ta klivet in i 500? Mer cashflow? Båstad var väl på tal för något år sen, men blev inget av det.. och det är ändå den mest väl mottagna 250-turneringen på touren.

Fattar inte att Båstad kan vara det, har ju varit pisstråkigt startfält de senaste åren. Bara samma spelare varje år, de festande spanjorerna och Berdych/Dimitrov typ.
Citera
2015-02-13, 20:58
Medlem
selvovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Fattar inte att Båstad kan vara det, har ju varit pisstråkigt startfält de senaste åren. Bara samma spelare varje år, de festande spanjorerna och Berdych/Dimitrov typ.

Nåja, säger ju inget om kvalitén på tävlingen, endast om hur bra de närvarande spelarna haft det under turneringens gång, så som jag uppfattat bedömningen. Och med tanke på Båstad som sommarstad och svensk organisation så kan jag förstå det. Sverige borde absolut ha en 500-turnering om pengar är det enda som står i vägen. Tänk dig båstad som 500-turnering, toppspelare hade flockats dit tror jag.
Citera
2015-02-13, 21:17
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selvovic
Nåja, säger ju inget om kvalitén på tävlingen, endast om hur bra de närvarande spelarna haft det under turneringens gång, så som jag uppfattat bedömningen. Och med tanke på Båstad som sommarstad och svensk organisation så kan jag förstå det. Sverige borde absolut ha en 500-turnering om pengar är det enda som står i vägen. Tänk dig båstad som 500-turnering, toppspelare hade flockats dit tror jag.

Tja, kanske. Nu har visserligen Båstad alltid legat precis veckan efter Wimbledon, vilket självklart har en stor påverkan men det är väl ändrat så att det blir en vecka emellan i år? Lättare att locka spelare då.
Citera
2015-02-14, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Hur gick det för Johanna Larsson i fed cup?
Inte bra, Sverige och Johanna förlorade stort, nästa match emot Slovakien!
Citera
2015-02-14, 10:41
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Elias Ymer har fått ett wildcard till ATP-tävlingen i Rio de Janeiro som börjar på måndag. Ska bli intressant att se vem han får i första omgången. Det är en 500 turnering så förutom Australien Open så blir det här hans största turnering. Lindell spelar kval i Rio. Hoppas han lyckas ta sin in i huvudtävligen.
Citera
2015-02-14, 11:21
Medlem
Kul Ymer fick wc i Brasilien.
Den där Koreanen som Ymer slog i kvalfinalen i Australien tror jag kommer bli en bra spelare faktiskt , såg han några game idag nu på morgonen,vann en challenger i Australien förra veckan och är i final denna, kanske inte bästa startfältet men ändå.
Han är nog uppe topp 100 snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in