2017-08-03, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ja, man förstår sig inte på såna där spelare som Mikael mötte idag. Killen är 27 bast och har aldrig varit topp200 så uppenbarligen brinner han för att spela ändå. Men kroppsspråket under all kritik.

Förstår inte hur man kan tro man ska bli bättre om man har sådant kroppspråk , slår ut med armarna när man missar serven , sänder ju signaler till motståndaren att "jag har verkligen dålig 2:a serve" och det hade han ju,men går ju inte ha det kroppsspråket ,men han kan väl inte hantera det helt enkelt,blir väl skitförbannad helt enkelt.
Mikael spela väl så där tycker jag, tror du han har en chans mot souza?
Citera
2017-08-03, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Och pajasen Ryan Harrison åkte på däng mot Bagdhatis, 4-6, 1-6.

A. Zverev låg illa till mot Thompson. 5-5 i tredje sets tiebreak, Thompson servar. Vad gör han då? Jo, matchens första -- för hans del -- dubbelfel. En poäng senare är matchen över. Nerver, marginaler -- de spelar roll.

Jag tror nog mindre på Zverev än många andra här och annorstädes.

Och erfarenhet , hade thompson varit i det läget 10 gånger hade han nog ej slagit dubbelfel
Citera
2017-08-03, 21:08
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Nadal blir troligtvis ny världsetta efter Montreal, Murray spelar inte turneringen.
Citera
2017-08-04, 12:26
Medlem
idag var det inte ens lönt Mikael spelade, vet i fan vad han höll på med , förlust 6-0 6-2 , jag måste faktiskt säga Elias var en mycket bättre spelare i samma ålder , det året när han kvalade in i alla GS , framförallt mentalt , men även slagkraft osv , jag vet Mikael varit mycket skadad men ändå , Elis var nog till och med riktigt bra för sin ålder då, bara synd han verkar fått nå mentalt fel som gör han inte kommer bli bra Elias , väldigt synd.
Citera
2017-08-04, 17:16
Medlem
Wawrinka lägger ned säsongen. Knäoperation.

Fyra av världens sex bästa är borta från Montreal. Bara Federer och Nadal som står på benen.
Citera
2017-08-05, 20:32
Medlem
Vobblers avatar
De går sönder en efter en. Tuff sport.
Citera
2017-08-05, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Nadal blir troligtvis ny världsetta efter Montreal, Murray spelar inte turneringen.

Semifinal, då blir han världsetta.

Om det inte sker kommer det bli ny världsetta per automatik efter Cinci om inte Murray spelar där heller.

Inte ett helt omöjligt scenario att Nadal är världsetta efter Montreal och Federer efter Cinci.
Citera
2017-08-06, 00:09
Medlem
Apropå Nadal att nå semifinalen i Montreal är det inte glasklart. Kommer högst troligt möta Isner eller Del Potro i tredje omgången och Raonic i kvarten.

Zverev är fjärdeseedad(!) i en Mastersturnering.
Citera
2017-08-06, 00:20
Avslutad
Citat:
Wawrinka lägger ned säsongen. Knäoperation.

Fyra av världens sex bästa är borta från Montreal. Bara Federer och Nadal som står på benen.

Fan de faller som käglor! Och de som inte är skadade tycks ha dålig form. Förutom Fed och Rafa, då.

Tror jag ska försöka kolla lite på Nishikori mot Zverev i natt, om 40 minuter. Kan bli intressant.

Undrar om Murray blir fit igen för US Open. Jag tvivlar. Kyrgios har för övrigt nu brutit tre matcher på raken pga skada.
Citera
2017-08-06, 09:37
Medlem
Det är för långa säsonger, för mycket resande, för mycket turneringar , spelarna håller inte en hel säsong helt enkelt , dom allra flesta får ju någon skada under en säsong , om än lättare ibland.
Citera
2017-08-06, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Det är för långa säsonger, för mycket resande, för mycket turneringar , spelarna håller inte en hel säsong helt enkelt , dom allra flesta får ju någon skada under en säsong , om än lättare ibland.

När toppspelarna slutar spela uppvisningstennis under ledighet och uppehåll, och slutar ställa upp i 250-turneringar, då kan jag börja ta deras kritik på allvar. Fram tills det sker finns faktiskt valet att spela mindre också.

Alltjämnt bara 18 turneringar som räknas in i rankingen..
Senast redigerad av frankkk 2017-08-06 kl. 14:04.
Citera
2017-08-06, 14:52
Medlem
Citat:
När toppspelarna slutar spela uppvisningstennis under ledighet och uppehåll, och slutar ställa upp i 250-turneringar, då kan jag börja ta deras kritik på allvar. Fram tills det sker finns faktiskt valet att spela mindre också.

Alltjämnt bara 18 turneringar som räknas in i rankingen..

Nu menade jag inte bara toppspelare utan allmänt , det är ju många unga som får skador när dom är på väg upp i karriären tex , även spelare runt 50 på ranking , dom spelar ju mest 250
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in