2015-02-14, 11:37
Medlem
Lindell fick Guido Pella i första rundan, på damsidan i kvalet börjar Allgurin emot Rebecca Peterson även hon ifrån Sverige.
Guido har 1-0 i inbördes möten, http://www.atpworldtour.com/Players/Head-To-Head.aspx?pId=PC11&oId=LA94
Senast redigerad av Alessandro 2015-02-14 kl. 11:49.
Citera
2015-02-14, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Lindell fick Guido Pella i första rundan, på damsidan i kvalet börjar Allgurin emot Rebecca Peterson även hon ifrån Sverige.
Guido har 1-0 i inbördes möten, http://www.atpworldtour.com/Players/Head-To-Head.aspx?pId=PC11&oId=LA94

Ja fast Lindell har ju blivit bättre sen 2011 känns det som , men det blir tufft.
Citera
2015-02-14, 12:54
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
otur att jag spelade 2-1 Andy.. Tänkte att han kunde släppa ett set. Men 2 raka fanns inte på kartan!

Såg inte matchen men skulle inte satsa några pengar på Simon då han har 12 raka förluster mot Murray. Fast på twitter inför matchen mot Murray skrev Simon "Ingen slår mig 13 gånger i rad" och så går han ut och sopar mattan med Murray. Ganska imponerande faktiskt. Berdych passar Simon bra så jag tror han tar Berdych i dagens första semifinal. Allez Simon!!!!
Citera
2015-02-14, 16:00
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Såg inte matchen men skulle inte satsa några pengar på Simon då han har 12 raka förluster mot Murray. Fast på twitter inför matchen mot Murray skrev Simon "Ingen slår mig 13 gånger i rad" och så går han ut och sopar mattan med Murray. Ganska imponerande faktiskt. Berdych passar Simon bra så jag tror han tar Berdych i dagens första semifinal. Allez Simon!!!!

Vad fel man kan ha ..Berdych krossade Simon (6-2 6-1). Han har inlett året ruggigt bra, formen från Australien Open håller i sig. Det kanske är 2015 som Berdych äntligen lyckas vinna en Grand Slam. Det skulle han vara värd för han har ju spelet.
Citera
2015-02-14, 16:51
Medlem
Lindell vann första kvalmatchen , stenhård match 7-6 (8-6) 7-6 (7-4) mot Guido Pella
Citera
2015-02-14, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Vad fel man kan ha ..Berdych krossade Simon (6-2 6-1). Han har inlett året ruggigt bra, formen från Australien Open håller i sig. Det kanske är 2015 som Berdych äntligen lyckas vinna en Grand Slam. Det skulle han vara värd för han har ju spelet.
Berdych spelar bäst inomhus, så jag tvivlar. Dock blir det intressant om han lyckas vinna DC en gång till?
Till de blågula, Rebecca Peterson vann svenskmötet.
Lindell´s nästa motståndare heter Facundo Arguello, http://www.atpworldtour.com/Players/Head-To-Head.aspx?pId=A941&oId=LA94
Senast redigerad av Alessandro 2015-02-14 kl. 18:58.
Citera
2015-02-14, 21:30
Medlem
barnets avatar
Starkt av Wawrinka som slår ut Raonic i Rotterdam.
Citera
2015-02-14, 22:32
Medlem
barnets avatar
Fognini utslagen i sao Paulo. Fy fan vad han är dålig nu!
Citera
2015-02-14, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Fognini utslagen i sao Paulo. Fy fan vad han är dålig nu!

Ja , Det luktar väl Cuevas titel där, Men den där Vanni är ju en riktig skräll.
Citera
2015-02-15, 00:07
Medlem
Elias möter Tommy Robredo, en veteran som bara spelat ett set iår på touren, bröt första matchen i
Oz open.
Citera
2015-02-15, 01:30
Medlem
Cuevas har sett jävligt bra ut under veckan, all cred till Vanni då han kvalade in till turneringen och inte har vunnit en enda atp-match innan just denna turnering men imorgon blir det för tufft mot cuevas. http://tennisportalen.se/upplagt-for-cuevas-tredje-titel-i-karriaren/
Ny sida btw, någon som kikat in den?
Citera
2015-02-15, 03:53
Medlem
Tycker att Raonic har förbättrat sig avsevärt senaste året. För ett-två år sedan tyckte jag att han var trist att se på. Då fanns bara hård serve, men i övrigt tung/långsam. Nu är han aktiv i långa bolldueller, och spelar med ett väldigt högt tempo, med otrolig fart på bollen. Mycket imponerad.

Raonic är ju nära Dimitrov i ålder, jag brukar jämföra deras utveckling. För två år sedan var jag övertygad om att Dimitrov skulle bli bättre. Det när Dimitrov vann Stockholm Open, och Raonic förlorade mot Ferrer i semi, har jag för mig.

Anledningen till att Raonic sprungit iväg, medan Dimitrov stannat, tror jag är tränarna. Göran Ivanisevic passar Raonic som hand i handske tack vare att de har ett liknande spel i grunden. Och eftersom att Ivanisevic har spelat på högsta nivå och vunnit slams kan han dela med sig av erfarenheter som få andra tränare har.

Tror inte Rachid är bra för Dimitrov. Dimitrov vann sin första titel bara några veckor efter att Rachid tog över. Tror den vinsten mest baserades på hans tidigare träning i Good to Great Academy. Efter första titeln följde en period av bra spel, och fler titlar följde efter det. Men jag tror inte att Dimitrov kommer vinna någon mer titel med Rachid som tränare. Har börjat se oroande tendenser i spelet. Dimitrovs serve, som tidigare såg så vacker ut, har börjat se konstig/onaturlig och . Han har också börjat spela passivt och osäkert. Har ingen taktik, står bara och matar vid baslinjen. Innan Rachid hade Dimitrov ett mycket mer dynamiskt spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in