2015-02-09, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otranadtill1000
Någon som vet vem som äger Los Naranjos nu för tiden?
Hört något om att den skall vara såld nämligen, och att det va för några veckor sedan.

http://www.svenskamagasinet.nu/article.597.html
Citera
2015-02-11, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macaronis
http://www.svenskamagasinet.nu/article.597.html
Det där är gamla nyheter, riktigt gamla. Jag tänker mig några veckor!
Citera
2015-02-13, 10:23
Medlem
Hej. Blev nyligen custom fittad för ett järnset där jag ska ha stiff-skaft. På min driver har jag ett regular-skaft och det känns därför rimligt att gå upp till stiff eller x-stiff i drivern. Har kollat runt på ebay och hittat detta skaft. Har TM R1 så detta ska passa. Vad mer behöver man tänka på när man köper skaft? Kan man såga av skaftet själv om det är för långt? Får adaptern plats då? Är det bra pris på skaftet jag länkade (790kr inkl. frakt)? Grepp måste man köpa till.
Citera
2015-02-13, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jättejenny
Hej. Blev nyligen custom fittad för ett järnset där jag ska ha stiff-skaft. På min driver har jag ett regular-skaft och det känns därför rimligt att gå upp till stiff eller x-stiff i drivern. Har kollat runt på ebay och hittat detta skaft. Har TM R1 så detta ska passa. Vad mer behöver man tänka på när man köper skaft? Kan man såga av skaftet själv om det är för långt? Får adaptern plats då? Är det bra pris på skaftet jag länkade (790kr inkl. frakt)? Grepp måste man köpa till.

Att kapa skaft kan vara lite problematiskt om man inte har koll på vad man håller på med. Kapar du på nedre delen (vid adaptern) blir skaftet styvare. Kapar du på toppen blir det ingen skillnad i styvhet förutom att ett kortare skaft upplevs stummare och det blir givetvis också lättare. Problemet om du kapar för mycket i toppen är att du ändrar klubbans svingvikt vilket kan förstöra hela känslan i klubban. Om jag var du skulle jag kika runt i lite shoppar i ditt närområde och se om det är någon som har kvar ett demo-skaft eller liknande till din driver. Dessa brukar gå att få köpa relativt billigt eftersom det år sänt man vill bli av med. Runt 1000-lappen får du ett nytt skaft standardskaft från valfri golfstorebutik i alla fall.
Citera
2015-02-13, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jättejenny
Hej. Blev nyligen custom fittad för ett järnset där jag ska ha stiff-skaft. På min driver har jag ett regular-skaft och det känns därför rimligt att gå upp till stiff eller x-stiff i drivern. Har TM R1 så detta ska passa. Vad mer behöver man tänka på när man köper skaft? Kan man såga av skaftet själv om det är för långt? Får adaptern plats då? Är det bra pris på skaftet jag länkade (790kr inkl. frakt)? Grepp måste man köpa till.

Korta svaret får bli att att du inte ska köpa det skaftet. Din frågeställning känns alldeles för öppen och det verkar inte som du vet vilken typ av skaft du är ute efter.

Aldila NV spelas styvt och ger låg launch och spin vilket gör att det lämpar sig bäst för de med rejäl fart i klubban. Har du tänkt något kring det här med vikt? Ett driverskaft runt 85g är tyngre än vad de allra flesta vill ha. Det går att kapa skaft, men kapar du toppen, den sida som är ned i klubbhuvudet kommer det påverka skaftets egenskaper. Det spelas än styvare.

Skaft är väldigt personligt, två personer med liknande slaglängder kan föredra två helt olika typer av skaft. Om jag vore du skulle jag höra av dig till det ställe du custom fittade och se vad de föreslår för typ av skaft. Där borde de även ha demo-skaft som du kan testa för att se vad som passar dig
Citera
2015-02-13, 15:25
Medlem
Tack för era svar. Jag vill nog ha en något högre launch så det skaftet passar nog inte.
Vill helst inte lägga mycket pengar då järnsetet blev dubbelt så dyrt som jag planerat men kanske kan åka ut till butiken och testa ändå. Hittade ett annat skaft som antagligen passar bättre här. Det är ju ett väldigt överkomligt pris så kanske värt att testa för att se hur det funkar att köpa och fixa själv.
Man måste ju göra något för att minska golfsuget
Citera
2015-02-20, 22:20
Medlem
Skinnarviksbergets avatar
Finns det någon bana söderut öppen?
Citera
2015-02-20, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnarviksberget
Många i Halland har haft öppet, dock med vintergreener och mattor att slå från. Harabäckens GK utanför Varberg ska tydligen ha öppet med sommargreener och vanlig greenfee. Det borde ju finnas banor i Skåne och Blekinge öppna med tanke på det varma vädret.
Citera
2015-02-21, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnarviksberget

Kolla här www.sommargreener.se
Citera
2015-02-21, 17:18
Moderator
Semesters avatar
https://www.google.se/maps/@33.4976421,-82.0111788,14z

Augusta GC ligger verkligen mitt i stan. Jag tror aldrig jag sett en så centralt insprängd golfbana.
Citera
2015-02-21, 21:20
Citat:
Ursprungligen postat av gruban
Okey Uniflex är värdelöst alltså, då släpper jag det

Hur kommer det sig att du inte gillar FG Tour?

Tack!

Uniflex är lika med regular skaft. Det är stiff du ska ha på järnen.
Citera
2015-02-21, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
https://www.google.se/maps/@33.4976421,-82.0111788,14z

Augusta GC ligger verkligen mitt i stan. Jag tror aldrig jag sett en så centralt insprängd golfbana.

Ser ut att vara placerad mitt i slumkvarteren?

Kul att jämföra med golfbanan precis söder om. Ser ut att vara värsta skräpbanan i jämförelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in