Citat:
Ursprungligen postat av
kikko6
Okej. Men samtidigt skulle du ju kunna uppgradera med ett helt nytt sätt som ersätter de klubbor du har rakt av?!
Upplevde du att du fick testa många olika skaft eller hade dom få skaft i lager?
För i min värld om det är en bra CF så bör dom väl ha iaf minst 7-8 olika skaft i regular, samt minst 7-8 olika i stiff osv osv. Upplevde du att det var så eller fick du prova väldigt få?
Japp, det skulle jag kunnat göra, för 6-7000 spänn så kunde jag fått ett annat järnset som var precis lika bra som mina gamla antika klubbor.
Och i mitt fall var det just järnsetet som det var frågan om, då blir det inte skaftbyte på samma sätt, utan det plockades fram en massa olika klubbor från olika tillverkare som han trodde skulle passa beroende på min sving och trackman-värden.
När jag köpte ny driver för några år sen (på Dormy då) så var det en helt annan sak, då plockades det först ett gäng olika klubbor för att se åt vilket håll det lutade, sen när jag hittat en bra standardklubba så försvann han iväg en stund för att plocka fram det perfekta skaftet för mig.
Och jag har ingen aning om hur många skaft som fanns att välja på, efter att ha testat ett antal olika klubbor så har ju pron väldigt bra koll på vad som borde funka bäst. Nu för tiden är det ju näst intill enkel matematik..