2015-02-10, 02:22
Medlem
messiasibids avatar
Då har man sett The imitation game. Det var en bra film. Det var väldigt mycket i filmen, romantik,drama,spänning. Jag tyckte det var väldigt intressant och spännande. Framför allt bra skådespel av flertalet i filmen. En bra film helt enkelt som får 7 av 10. Keira som spelar Joan i filmen är riktigt snygg och förförisk.
A beautiful mind är bättre men denna var bra.
Senast redigerad av messiasibid 2015-02-10 kl. 02:28.
Citera
2015-02-10, 03:45
Medlem
jimmyfingerss avatar
Bloodworth (2010)

En film baserad på Provinces of Night, en jävligt bra roman av William Gay. Svårt för en 95 minuter lång film att få med allt, och både karaktärer och sidospår har uteslutits. Ändå var det ganska rörigt i början innan handlingen och karaktärerna föll på plats. Kärlekshistorien som är mycket mer hjärtskärande och originell i boken blir ganska standard i filmen. En del av de oförglömliga scenerna och ordväxlingarna finns med. Kris Kristofferson är lysande, Val Kilmer likaså. En helt okej film om en trasig familj i Tennessee.

6/10
Citera
2015-02-10, 11:26
Medlem
Neatlesss avatar
SSF: The Theory of Everything (2014).

Den påkostade livsbiografin om den världsberömda fysikern Stephen Hawking som i ung ålder blev rullstolsbunden och förlamad med ALS men som trots det fortsätter häpna forskningsvärlden med sina teorier - framförda med en cool robotröst.

Det största problemet jag har med filmen är att den inte har så mycket historia att berätta. Visst, den är inspirerande i vad man kan uträtta trots usla förutsättningar och skildringen av han och hans familj utsatta situation är bra gjord, men det är ganska tråkigt hela vägen. Varför kunde du inte ställt till med mer jävelskap och kontrovers i ditt liv för Stephen?! Fått upp spänningen lite i den kommande filmen du nog vetat om skulle komma.

Collegetiden avhandlas utan större finess och förälskelsen mellan han och hans fru känns förhastad och utan djup. För mig blir det först intressant när fokus halvvägs in i filmen flyttas från Hawking till hans fru. Först då dyker några intressanta frågeställningar upp - klarar man av att vara trogen när en ung attraktiv hjälpreda plötsligt blir en del av familjen? Hur djup är egentligen kärleken till en man vars fysiska nivå är som en 1-årings när frestelser dyker upp? Där höjer sig filmen ett snäpp.

Eddie Redmayne gör en lysande helt felfri insats i en extremt svår roll där han måste kombinera dialog och kroppsspråk till perfektion. Felicity Jones övertygar som hans fru. Min favorit David Thewlis är med på ett hörn och lyser upp också. Mycket bra casting.

I slutändan är det en ordinär livsbiografi stöpt i samma form man sett många gånger förr. 3/5
Citera
2015-02-10, 12:17
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Då har man sett The imitation game. Det var en bra film. Det var väldigt mycket i filmen, romantik,drama,spänning. Jag tyckte det var väldigt intressant och spännande. Framför allt bra skådespel av flertalet i filmen. En bra film helt enkelt som får 7 av 10. Keira som spelar Joan i filmen är riktigt snygg och förförisk.
A beautiful mind är bättre men denna var bra.
Håller med om allt! Gav den också en sjua. Mycket trevlig film!
Citera
2015-02-10, 13:58
Medlem
BertFoxs avatar
Trevligt folk om ett somaliskt hockeylag i Borlänge.
Precis så där humoristisk, varm och PK, som man inte får vara i det här jävla landet längre

Jag har aldrig intresserat mig för Filip och Fredrik, men här steg om i min aktning, faktiskt.
Citera
2015-02-10, 14:08
Medlem
Patrik2108s avatar
Godzilla (2014)

Det började bra men det blev bara sämre och sämre. Jag tappade dessutom tråden så jag visste inte om/hur de båda olika monstertyperna hängde ihop. Jag hade överhuvidtgaget svårt att hänga med i svängarna. Endra hade jag väldigt dålig dag eller så var filmen lite rörig. Jag tror jag tappade det ungefär när den gamle mannen skulle berätta för sin son om sina "konspirationsteorier". Jag tycker aldrig han berättade något. Dessutom började jag grubbla över åldern på löjtnanten, 15 år tidigare var han en liten parvel och nu hade han en son på 5 år. Familjedrama-aspekten lämnade mig fullständigt oberörd.

4,5 /10
Senast redigerad av Patrik2108 2015-02-10 kl. 14:11.
Citera
2015-02-10, 14:53
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jävligt underhållande och bra som fan i min mening, på den tiden som Bigelow gjorde intressanta filmer!

Tack!
Jag satt här och blev uppriktigt förbannad över hur man kan kasta skit på en sådan, i min mening, tokunderhållande och grymt tjusig actionfilm.
En av mina favoritfilmer! Så bra action görs ALDRIG idag.
Citera
2015-02-10, 14:54
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är bästa kompisens favoritfilm. Han har hajpat den som fan så jag blev rejält besviken på hur kass den var.

Du har kass smak, ät upp det.
Citera
2015-02-10, 15:08
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
Trevligt folk om ett somaliskt hockeylag i Borlänge.
Precis så där humoristisk, varm och PK, som man inte får vara i det här jävla landet längre

Jag har aldrig intresserat mig för Filip och Fredrik, men här steg om i min aktning, faktiskt.
Den filmen jag ser mest fram emot i år faktiskt, borde egentligen se den på bio, men hatar bio, så får snällt vänta.

Edit: det är väl förresten bandy
Senast redigerad av sim-man92 2015-02-10 kl. 15:14.
Citera
2015-02-10, 15:29
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Tack!
Jag satt här och blev uppriktigt förbannad över hur man kan kasta skit på en sådan, i min mening, tokunderhållande och grymt tjusig actionfilm.
En av mina favoritfilmer! Så bra action görs ALDRIG idag.

På tal om Bigelow, vad tycker du om Blue Steel, Near Dark, Strange Days och den där MC-filmen med Dafoe ifrån 1982 om du har sett de?
Citera
2015-02-10, 20:00
Medlem
kuddenchristos avatar
Birdman. Mästerverk! 10/10.
Citera
2015-02-10, 21:21
Medlem
Patrik2108s avatar
Five Little Pigs (2003)

Denna film har jag sett åtminstone två gånger förr men kände för att se den igen. Det är kanske den bästa boken av Agatha Christie och absolut den filmatisering av Agatha Cristies böcker som gör boken bäst rättvisa. Jag ser egentligen inga brister i filmen. Kanske någon flashback skulle ha kunnat vara tydligare. Man lyckas skapa en stämning på ett balanserat sätt, som verkligen berör, i motsats till många draman som blir pinsamma krystade pekoraler.
Det är svårt att sätta vitsord när det egentligen inte händer så mycket, ingen action, inga effekter, ingen spänning. Det är 100% känslosamt drama. Men eftersom det lyckas till 100% måste betyget bli högt.

9 / 10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in