2015-02-07, 00:37
Medlem
kmbalis avatar
The Jakcket.
http://www.imdb.com/title/tt0366627/?ref_=fn_al_tt_1

Battre an vantat.

Timetravel film som jag inte hort talas om tidigare.

Vard en titt.
Citera
2015-02-07, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kmbali
The Jakcket.
http://www.imdb.com/title/tt0366627/?ref_=fn_al_tt_1

Battre an vantat.

Timetravel film som jag inte hort talas om tidigare.

Vard en titt.
Det var ett tag sedan jag såg den. Men är det inte flashbacks istället för timetravel?
Citera
2015-02-07, 00:44
Medlem
NirvanAs avatar
Whiplash

Kan inte vid mina sinnes fulla bruk förstå hur denna kan ha 8.7 och #38 på imdb250, men så är det väl varje år med nån/några oscarsnominerade filmer. Visst budskapet och själva musiken är bra, men kom igen? Jag kräver mer utav en film.

3/5
Citera
2015-02-07, 01:10
Medlem
messiasibids avatar
Interstellar. Måste samla mina tankar för en utförligare recension, men filmen var bra. Och för att jag alltid fascinerats av rymden. Jag hade däremot höga förväntningar och de uppnåddes väl. En bra film kortfattat.

Stark 7 av 10
Citera
2015-02-07, 01:42
Medlem
zxcvb45s avatar
Out Of Time

En thriller med Denzel Washington som jag inte hade sett tidigare, riktigt bra faktiskt.

7/10

http://www.imdb.com/title/tt0313443/?ref_=nv_sr_1
Citera
2015-02-07, 01:43
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
The Big Lebowski

Väldigt intetsägande enligt min mening. Det var egentligen en scen som fick mig att utbrista i ett litet skratt "i am sorry i wasn't listening".

5/10
http://youtu.be/pWdd6_ZxX8c

8,5/10

Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Och snart är han död.

Blir att se om The Salton Sea då.. Mest för D'Onofrio men Kilmer får åka med eftersom han tänker be bort en tumör.
Citera
2015-02-07, 02:12
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Filmprojekt osedda gamla klassiker

#1 Modern Times
1936

Min tredje Charlie Chaplin film. Tyvärr också den sämsta hittills.

Den lille luffaren försöker försörja sig genom att arbeta på fabrik där de mekaniska maskinerna och han inte verkar dra jämnt. Strul, trubbel och krångel som oftast slutar med att han hamnar i finkan. Samtidigt försöker en storasyster i en fattig familj försörja sig själv och sina systrar, vilket är enklare sagt än gjort. Dessa två karaktärer korsar varandras vägar och tillsammans försöker de finna lycka och ett drägligt uppehälle efter vad som gives dem på arbetsmarknaden.

Filmen var nästan konstant fjantig utan att vara något vidare rolig. Rexie123 säger det bra i det här inlägget från Tidernas bästa komedi?. Gammal humor åldras inte så bra och detta stämmer när det gäller Modern Times. Ett par gånger skrattade jag till men det var för att karaktärerna var så dumma att man skrattar åt deras dumhet. Sångnumret herr Chaplin utförde mot slutet när han sjöng på något slags nonsensspråk var dock riktigt bra. Bara det gör att filmen kanske ändå är värd att se, åtminstone en gång sitt liv om man tänker se några Chaplinfilmer.

En svag 2/5. Hoppas att nästa film i listan, The Great Dictator, är bättre.

Man måste ge en man (eller kvinna) respekt som totalsågar en klassikernas klassiker!
Jag är heller inget stort fan av Chaplin. Gillar exempelvis Buster Keaton betydligt mer.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Whiplash

Kan inte vid mina sinnes fulla bruk förstå hur denna kan ha 8.7 och #38 på imdb250, men så är det väl varje år med nån/några oscarsnominerade filmer. Visst budskapet och själva musiken är bra, men kom igen? Jag kräver mer utav en film.

3/5

Jag har börjat hata IMDb senaste tiden. Var en mycket skönare sida att vila ögat på förr. Nu är det den vanliga "här-händer-allt-hela-tiden-mani"-stuket som amerikanska "hippa" webbplatser verkar gilla att köra. Sedan så har de ju sedan ett tag tillbaka gått ihop med Amazon.com, och för ett par år sedan så har de länkat (eller hur man skall uttrycka sig) till Facebook på sidan. Uselt. Men de vet väl att alternativen knappt finns, så de behöver inte köra på känsla och göra den mer kräsna, gamla skaran nöjd. De sålde ut sig med andra ord, som de flesta verkar göra. Tragiskt.
Citera
2015-02-07, 03:43
Medlem
NirvanAs avatar
Son of a Gun
Tung Australiensisk rulle..Fängelse, prison break, post-prison-break-heist och lite twistar i en fin förpackning

3.5/5
Citera
2015-02-07, 04:05
Medlem
jimmyfingerss avatar
Insomnia (1997)

Stellan Skarsgård i en nordnorsk thriller. Originalet innan Christopher Nolans remake från 2002. Stämningsfull och snyggt filmad. Skarsgård gör det bra som den sömnsvultna oärliga polisen. Nordnorge är en perfekt plats för denna typ av film. Det var för längesen jag såg remaken för att kunna jämföra men ni kanske har något att tillägga?

8/10
Citera
2015-02-07, 08:23
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degoz
The Tenant ( 1976 ) Inte Polanskis bästa men förmodligen en förbisedda film. Kika själv!
Instämmer! Den är underskattat!
Citera
2015-02-07, 08:42
Medlem
Anarkhoss avatar
Film: Nanayo (2008) http://www.imdb.com/title/tt1039790/?ref_=fn_al_tt_1

Kommentar: En sån där film då det inte händer särskilt mycket, men som ändå är trevlig att se på just pga sin enkelhet. En japansk kvinna kommer till Thailand. Det första som händer sedan är att hon börjar bo hos en familj där, som hon stötte på efter att ha sprungit ifrån en taxi i ren panik. Rätt så udda - minst sagt... Annars har filmen sina stunder och några riktigt snygga scener, men känner väl att själva storyn kunde ha gjorts lite bättre.

Betyg: 6/10
Citera
2015-02-07, 09:08
Medlem
Film: How to train a dragon (2010)

Kommentar: Lagom trevlig familjefilm som inte sätter några större griller i huvudet. Bitvis spännande och på äkta barnfilmsmanér något förutsägbar.

Betyg: 7/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in