2015-02-11, 14:14
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Inte så svårt. Arbetslös, jag hade haft tiden. Motivationen är en annan sak, hade jag orkat lägga så mycket tid så hade jag gjort det. Att hålla sig i top 10 är inte svårt, ju mer du spelar, till slut kommer RNG att ge dig en grift som du breezar igenom.

Självklart är skill en factor. Men inom det området anser jag mig själv vara top 1% for sure. Har 1500 timmar spelade, varav 1000 av dom är på Barb så jag har en rätt bra förståelse .

Får man fråga vad ditt rekord är? Eller erfarenheter av höga grifts? Jag låg etta på normal mellan 2.1 släpptes och säsongens start. Med det sagt så skulle jag idag inte ens vara nära ett top tio. Har varken gearen eller paragonen som behövs. Tycker även ditt påstående är något konstigt, då jag skulle säga att motivationen är 90% av att ta sig högt på leaderboardsen.
Citera
2015-02-11, 15:03
Medlem
Citat:
Inte så svårt. Arbetslös, jag hade haft tiden. Motivationen är en annan sak, hade jag orkat lägga så mycket tid så hade jag gjort det. Att hålla sig i top 10 är inte svårt, ju mer du spelar, till slut kommer RNG att ge dig en grift som du breezar igenom.

Självklart är skill en factor. Men inom det området anser jag mig själv vara top 1% for sure. Har 1500 timmar spelade, varav 1000 av dom är på Barb så jag har en rätt bra förståelse .

Själv är jag nöjd om jag håller mig top 50 på barb leaderboardsen (och självklart 1 i fb-clanen ), inser att jag inte har tid eller motivation att grinda nycklar timme efter timme i jakt på det perfekta riftet. Skillnaden mellan top 5 barbs VS top 50 barbs är antal nycklar de bränner...
Om vi tar mig som exempel, mitt bästa är grift 46, vilket jag tagit två av tre gånger so far. Jag har testat 47 och 48 två respektive en gång. Hade jag haft 50 stycken lvl 49 keys hade jag garanterat fixat det.

Tålamod till att göra något fruktansvärt tråkigt (grinda keys) är skillnaden mellan top 5 och 50.
Citera
2015-02-11, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av emptynoflow
väldigt kul att tågluffarkortet är tillbaka!

Vad innebär det?

Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Själv är jag nöjd om jag håller mig top 50 på barb leaderboardsen (och självklart 1 i fb-clanen ), inser att jag inte har tid eller motivation att grinda nycklar timme efter timme i jakt på det perfekta riftet. Skillnaden mellan top 5 barbs VS top 50 barbs är antal nycklar de bränner...
Om vi tar mig som exempel, mitt bästa är grift 46, vilket jag tagit två av tre gånger so far. Jag har testat 47 och 48 två respektive en gång. Hade jag haft 50 stycken lvl 49 keys hade jag garanterat fixat det.

Tålamod till att göra något fruktansvärt tråkigt (grinda keys) är skillnaden mellan top 5 och 50.

Alltså, har du folk du kan spela med? Om du har testat 6 stycken rifts över grift 45 så är det ju lite weird. Att skaffa 10 nycklar går ju fortare än att köra en enda rift.
Citera
2015-02-11, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Vad innebär det?

Alltså, har du folk du kan spela med? Om du har testat 6 stycken rifts över grift 45 så är det ju lite weird. Att skaffa 10 nycklar går ju fortare än att köra en enda rift.

Hur menar du med weird?=)

Lirar mest med folket i FB-clanen men verkar inte vara så många som är intresserade av att grinda lvl 49-50 keys. Har gearat en support-crus för det ändamålet men inte haft någon att prova med än. Visst jag kan väl hoppa in i "high lvl trials" -communityn om det skulle vara så.

Om jag kör solo-trials med babben så får jag som max lvl 47, vilket kanske är var tredje trial eller så, vanligtvis får jag inte keys över 44-45.
Citera
2015-02-11, 15:31
Bannlyst
Citat:
Hur menar du med weird?=)

Lirar mest med folket i FB-clanen men verkar inte vara så många som är intresserade av att grinda lvl 49-50 keys. Har gearat en support-crus för det ändamålet men inte haft någon att prova med än. Visst jag kan väl hoppa in i "high lvl trials" -communityn om det skulle vara så.

Om jag kör solo-trials med babben så får jag som max lvl 47, vilket kanske är var tredje trial eller så, vanligtvis får jag inte keys över 44-45.

Ah, du fattade vad jag menade som tur var i alla fall. Tänkte på om du hade folk att köra med i trials för att få de keys som du vill ha. För i så fall får man ju höga keys fort. Tvingas man lira solo så måste man upgradera sina nycklar i stället, vilket som du har märkt är väldigt segt!
Citera
2015-02-11, 17:01
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:

Tycker dina 2 senaste inlägg är det största skitsnacket jag någonsin läst, med all respekt.
Diablo 3 handlar om tur, ren och skär tur rakt igenom.

Du kan ta 2 helt vitt skilda individer som startar en, låt säga Barb på exakt samma datum.
Dessa 2 spelare spelar 8 timmar om dagen, för att göra det rättvist, så spelar dom tillochmed på exakt samma klockslag.

Dessa 2 som nu spelar 8 timmar om dagen, 7 dagar i veckan med en barb som är uppstartad på samma tidpunkt kommer ha helt olika förutsättning som endast baseras på tur.

Att du anser dig vara top 1% är självsäkerhet och dryghet som talar.
Du har antagligen haft oerhörd tur att få bra loot att ta dig dit du är, sen, givetvis, du kan hantera din karaktär då du spelar den dag ut och dag in.
Men bara för att man spelar 8 timmar om dagen innebär inte att man är/blir en elit/top-spelare på Diablo.
Snarare att man prioriterat bort verkligheten.

Kan ju bara ta mig själv som exempel, jag köpte D3 cirka 2 månader efter release och kan med enkelhet påstå att jag spelar för mycket.
Jag har aldrig lootat något som kan klassas som en Top-item på något sätt eller ens något med Sky-high rolls på en superrare item.
Detta handlar om tur som sagt, ren och skär tur.
Hela Diablo 3 är uppbyggt på att ha tur i vad man lootar, lika som att köpa 100 trisslotter på ICA.

Finns vapen och gear jag jagat i 1 års tid, fortfarande inte fått då jag inte haft den turen/RNG att få skiten, spenderat så mycket Shards hos Kadala för att i hopp om något få det jag önskar.
Men som sagt, TUR har inte varit något som gynnat mig i detta spel, men jag fortsätter lira endå och gör det bästa jag kan av det jag har.

Finns ju dom som köpte Diablo 3 för 5 dagar sedan som redan pressar Great Rift 45+ med top-notch grejer på sin karaktär. (har inget belägg för detta, men du kanske hajar vad jag menar)
Då dom haft just tur.
Citera
2015-02-11, 17:08
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
vore dock sjukt kul att få veta hur många som kommer lira seasonal 2 och isåfall vilket char?
Det blir Demon Hunter i S2 för min del. Det är den enda klassen jag inte har testat.
Citera
2015-02-11, 17:10
Medlem
Citat:
Tycker dina 2 senaste inlägg är det största skitsnacket jag någonsin läst, med all respekt.
Diablo 3 handlar om tur, ren och skär tur rakt igenom.

Du kan ta 2 helt vitt skilda individer som startar en, låt säga Barb på exakt samma datum.
Dessa 2 spelare spelar 8 timmar om dagen, för att göra det rättvist, så spelar dom tillochmed på exakt samma klockslag.

Dessa 2 som nu spelar 8 timmar om dagen, 7 dagar i veckan med en barb som är uppstartad på samma tidpunkt kommer ha helt olika förutsättning som endast baseras på tur.

Att du anser dig vara top 1% är självsäkerhet och dryghet som talar.
Du har antagligen haft oerhörd tur att få bra loot att ta dig dit du är, sen, givetvis, du kan hantera din karaktär då du spelar den dag ut och dag in.
Men bara för att man spelar 8 timmar om dagen innebär inte att man är/blir en elit/top-spelare på Diablo.
Snarare att man prioriterat bort verkligheten.

Kan ju bara ta mig själv som exempel, jag köpte D3 cirka 2 månader efter release och kan med enkelhet påstå att jag spelar för mycket.
Jag har aldrig lootat något som kan klassas som en Top-item på något sätt eller ens något med Sky-high rolls på en superrare item.
Detta handlar om tur som sagt, ren och skär tur.
Hela Diablo 3 är uppbyggt på att ha tur i vad man lootar, lika som att köpa 100 trisslotter på ICA.

Finns vapen och gear jag jagat i 1 års tid, fortfarande inte fått då jag inte haft den turen/RNG att få skiten, spenderat så mycket Shards hos Kadala för att i hopp om något få det jag önskar.
Men som sagt, TUR har inte varit något som gynnat mig i detta spel, men jag fortsätter lira endå och gör det bästa jag kan av det jag har.

Finns ju dom som köpte Diablo 3 för 5 dagar sedan som redan pressar Great Rift 45+ med top-notch grejer på sin karaktär. (har inget belägg för detta, men du kanske hajar vad jag menar)
Då dom haft just tur.

Sant. Det skär lite i en när kallekuling paragon 78 droppar en ancient furnace, sen frågar på battle.net vad som ska re-rollas när svaret är självklart, medan en annan grindar på dag in och ut utan att få ett skit utöver average rollade average items.
Senast redigerad av GillarKebabtallrik 2015-02-11 kl. 17:14.
Citera
2015-02-11, 17:15
Bannlyst
Oj, folk är verkligen arga. Rng är så klart en del av det, men vad du gör utav den är ett exempel. Ett exempel är Alkaizerx som jag tittade på mycket i Season 1. Han hade både Crusaider och Barb rank 1. Detta var bara ren tur enligt er med säkert. Bara att acceptera, vissa är bättre.

Är det någon som har problem med latency? Jag har inte spelat på ett tag och det har fungerat perfekt innan, tänkte preppa lite för S2 så ca 5-10 min in i gamet får jag 2000ms, startar jag om så har jag vanlig ms igen, går 5-10 så går det upp till 2000ms igen.
Citera
2015-02-11, 17:55
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Oj, folk är verkligen arga. Rng är så klart en del av det, men vad du gör utav den är ett exempel. Ett exempel är Alkaizerx som jag tittade på mycket i Season 1. Han hade både Crusaider och Barb rank 1. Detta var bara ren tur enligt er med säkert. Bara att acceptera, vissa är bättre.

Nejdå, absolut inte arg

Spelar ingen roll om AlkaizerX lyckas eller Quin69 lyckas eller Gabynator lyckas..
Det handlar fortfarande om TUR, spelar ingen roll hur du vänder och vrider på det så är det fortfarande bara tur att få en Item med högt rollade stats.
Sen som sagt, upp till enskilde spelare att hantera på bästa sätt.

Jag har en polare på min friendslist exempelvis, han starta en munk för att testa lite inför s2.
hans första munk någonsin, hans första char som en kan hantera Svärd, Mace osv så ja, han var DH hela sitt liv.
Dag 2 så hade han på sin munk hade han Sunwoko Set med över avarage rolls på 3 delar samt set-ringen från sin tidigare DH då givetvis, han var väl uppe i ungefär 10 timmar spelade så droppar en Rimeheart för han, tro på fan den rolla Ancient med.
Som du uttryckt dig tidigare i dina inlägg nu så är det skicklighet.

För mig är det som sagt tur, jag har försökt få en Rimeheart i 1 år, har gått åt pipan totalt så det är stora saltkorn i såren då en annan droppar efter 2 dagar
Citera
2015-02-11, 17:56
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:

Citat:
Sant. Det skär lite i en när kallekuling paragon 78 droppar en ancient furnace, sen frågar på battle.net vad som ska re-rollas när svaret är självklart, medan en annan grindar på dag in och ut utan att få ett skit utöver average rollade average items.

Nja, detta stämmer väll ändå inte. Har ni någonsin sett en p800~ med sämre gear än ''Kallekuling"? Visst, Kalle kanske har ett item med bättre stats, men i det stora hela kommer han inte ha bättre gear. Skulle vilja påstå att after p600-700 har Item-rng helt avtagit och existerar inte alls. De procenten som skiljer sig i stats är inte något ett lyckosamt grift kan väga upp till, eller skicklighet för den delen.

Paragon levels har en otroligt stor betydelse för grifts. Skillnaden på en p800 och en p1200 är 2000 mainstat vilket är en direkt dmgökning på 20% för de flesta klasser. Det är svårare att tjäna den skillnaden på ett bra grift (säger inte att det inte går, men man behöver ha jäääävligt mkt tur). Hur du vrider och vänder på det måste du alltså lagt ner dina timmar för att komma högt.

Citat:

Är det någon som har problem med latency? Jag har inte spelat på ett tag och det har fungerat perfekt innan, tänkte preppa lite för S2 så ca 5-10 min in i gamet får jag 2000ms, startar jag om så har jag vanlig ms igen, går 5-10 så går det upp till 2000ms igen.

Du snackar om den mest monotona spelaren som någonsin gått på denna jord? Han är ju en maskin! Hade han fortsatt hade han med stor sannolikhet legat etta även när säsongen slutade, men även han saknade motivationen som krävs för att slutföra förstaplatsen.

Edit.
Citat:
Spelar ingen roll om AlkaizerX lyckas eller Quin69 lyckas eller Gabynator lyckas..
Det är precis detta det handlar om. Alla dessa snubbar spelar så mycket så de lyckas negligera rng'n i drops. Vad ska du med en rimeheart till förresten?
Senast redigerad av PhilDunphy 2015-02-11 kl. 18:05.
Citera
2015-02-11, 18:14
Medlem
Tubess avatar
har skickat förfrågan om att joina fb klanen. Hur lång tid tar det innan man får invite?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in