2015-04-10, 17:12
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
I'm here for you imorgon eller söndag.

In kebab i trust
Kluven dock fortfarande, DH eller Babbe.
Inte hunnit testa nya setet för DH, bara det utökade och omgjorda Natalya.

Babbe har jag inte testat alls än :S
Så, kanske Babbe för omväxling samt lite mer "slöspel" än DH..
Citera
2015-04-10, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Hoppas att du är i clanen! Många som verkar satsa rätt hårt.

Vad blir det för klass?

Blir monk för min del! Senare demon hunter, då jag tycker den blir roligare utan Sentries
Citera
2015-04-10, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
In kebab i trust
Kluven dock fortfarande, DH eller Babbe.
Inte hunnit testa nya setet för DH, bara det utökade och omgjorda Natalya.

Babbe har jag inte testat alls än :S
Så, kanske Babbe för omväxling samt lite mer "slöspel" än DH..

WWn är riktigt skön som jag sa, du kan sova dig igenom mid 40's utan unity. Fråga Lean, han och jag körde sånna igår.
Citera
2015-04-10, 18:29
Medlem
Vad har hänt med wizzard? Kompis para 400 gick ifrån at crita runt 50 mil till toppar på 8 miljarder, enligt honom själv.
Citera
2015-04-10, 18:49
Bannlyst
Äntligen klarar jag att spela med min Wizard på Torment II kanske en liten bättre Emerald Gem till mitt vapen så lär jag klara desto högre.
Citera
2015-04-10, 23:25
Medlem
Ska prova spela season för första gången. Får se hur roligt det är jämfört med det vanliga
Citera
2015-04-10, 23:34
Medlem
neurogens avatar
2.2.0 wiz är riktigt skön nu.wiz har alltid varit min main.

Kör såklart talrasha

Cold: blizzard
Fire: mammooth hydra
Arcane: minns inte vad den heter men det är elektriskt men ger AP tillbaka.
Lightning: meteor

Passives
Astral presence
Blur
Elemental exposure
Unwavering will eller unstable anomaly

Armor : prismatic fortfarande.
Magic weapon, force weapon fortfarande för bra för att ta bort.
Det enda jag saknar är Teleport.
Men kör du vanlig t6 eller låga grifts så kör en aether Walker och dumpa ett av elementen.tre stacks är fortfarande starkt som fan.

Vapen :
Mkt att välja mellan men en ancient Grand Vizier är antagligen BIS. Annars furnace funkar bra.
Vill man köra 1h+oh, är det också fullt viable,
Då gäller det att ha en ancient sun keeper eller shard of hate funkar rätt sjysst också fast inget jag personligen gillar.
Offhand självklart tal Rasha och se till att få en ancient med int, vit, crit och se till att ha +15 på meteor.

Övrigt gear :de nya skorna som ger en boost på 100%-175% skada på meteor (ett måste)

Sen rorg om du vill klämma in en annan amulett eller annat bälte.
Ringar är soj eller unity beroende på om du lirar själv eller solo.
Klarar du dig utan rorg så kör den set ring+amu som ger 250vit och 50% chd.
Kör du rorg så har du unity i andra för solo, och soj i grupp. Eller om du kör vanlig t6 eller låga grifts så självklart soj istället för unity.

Som bracers kör jag ett par lacuni, självklart med lightning, int, vit, crit, och ias. Här finns det säkert andra alternativ. Kör du black hole så är strongarm fortfarande bis.

Denna build är enormt stark och mina lightning meteors har jag sett critta över en biljon många gånger så på en vanlig t6 runda räcker det ofta med att släppa en blizzard sedan en eller två meteorer så är allt på skärmen borta.
Har bokstavligen one shottat, alltså En meteor, på ett blått pack.

Såklart kan du köra din egna stil med tal Rasha, du är ju fri att välja vilka fyra element du vill använda men som main damage dealer, meteor helt klart utan tvekan. Och imo är lightning meteoren överlägsen de andra för tal rasha.
Om du är riktigt skillad kan du få till en arcane meteor (som tömmer din ap) i kombination med arcane dynamo och electrocute som Primary och som lightning elementet.
Detta kräver dock Mkt mer taktik, planering, och uppmärksamhet.
Men då kan du se crittar på flera biljoner gång på gång.

Själv föredrar jag min build ovan då man inte behöver vara speciellt taktiskt.

Har ännu inte testat högre än gift 40, men klarade den med nästan 9 minuter kvar.

Så lite mer spelande, SoE istället för WH, och en och annan reroll till mer mitigation så ser jag mig klara 44 utan större bekymmer.

Men jag saknar viktigt gear för att klara det just nu. Dör för ofta för att det skall bli skoj även om jag alltid klarar timern.
Farmar iaf just nu gift 40 om och om o ibland nån enstaka t6 rift som man bara rensar på typ två tre minuter och bossen är mitt rekord att döda han typ en halv sekund.

Så heja wizard just nu!!
Senast redigerad av neurogen 2015-04-10 kl. 23:44.
Citera
2015-04-10, 23:46
Medlem
Snöjs avatar
Okej jag är ju inte världens snabbaste, men är lvl 50 på 5h nu . Helt ok tycker jag då jag bara kört bounties vilket är aptråkigt. Hur går det för er andra?
Citera
2015-04-11, 00:56
Medlem
Blev inte riktigt som man planerat... Övertaggad som man var, råka man dricka 14 pilsner å slocknar på level 57 Jag skall nog hålla på med bilspel God natt
Citera
2015-04-11, 01:18
Medlem
Fladdermasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
2.2.0 wiz är riktigt skön nu.wiz har alltid varit min main.

Kör såklart talrasha

Cold: blizzard
Fire: mammooth hydra
Arcane: minns inte vad den heter men det är elektriskt men ger AP tillbaka.
Lightning: meteor

Passives
Astral presence
Blur
Elemental exposure
Unwavering will eller unstable anomaly

Armor : prismatic fortfarande.
Magic weapon, force weapon fortfarande för bra för att ta bort.
Det enda jag saknar är Teleport.
Men kör du vanlig t6 eller låga grifts så kör en aether Walker och dumpa ett av elementen.tre stacks är fortfarande starkt som fan.

Vapen :
Mkt att välja mellan men en ancient Grand Vizier är antagligen BIS. Annars furnace funkar bra.
Vill man köra 1h+oh, är det också fullt viable,
Då gäller det att ha en ancient sun keeper eller shard of hate funkar rätt sjysst också fast inget jag personligen gillar.
Offhand självklart tal Rasha och se till att få en ancient med int, vit, crit och se till att ha +15 på meteor.

Övrigt gear :de nya skorna som ger en boost på 100%-175% skada på meteor (ett måste)

Sen rorg om du vill klämma in en annan amulett eller annat bälte.
Ringar är soj eller unity beroende på om du lirar själv eller solo.
Klarar du dig utan rorg så kör den set ring+amu som ger 250vit och 50% chd.
Kör du rorg så har du unity i andra för solo, och soj i grupp. Eller om du kör vanlig t6 eller låga grifts så självklart soj istället för unity.

Som bracers kör jag ett par lacuni, självklart med lightning, int, vit, crit, och ias. Här finns det säkert andra alternativ. Kör du black hole så är strongarm fortfarande bis.

Denna build är enormt stark och mina lightning meteors har jag sett critta över en biljon många gånger så på en vanlig t6 runda räcker det ofta med att släppa en blizzard sedan en eller två meteorer så är allt på skärmen borta.
Har bokstavligen one shottat, alltså En meteor, på ett blått pack.

Såklart kan du köra din egna stil med tal Rasha, du är ju fri att välja vilka fyra element du vill använda men som main damage dealer, meteor helt klart utan tvekan. Och imo är lightning meteoren överlägsen de andra för tal rasha.
Om du är riktigt skillad kan du få till en arcane meteor (som tömmer din ap) i kombination med arcane dynamo och electrocute som Primary och som lightning elementet.
Detta kräver dock Mkt mer taktik, planering, och uppmärksamhet.
Men då kan du se crittar på flera biljoner gång på gång.

Själv föredrar jag min build ovan då man inte behöver vara speciellt taktiskt.

Har ännu inte testat högre än gift 40, men klarade den med nästan 9 minuter kvar.

Så lite mer spelande, SoE istället för WH, och en och annan reroll till mer mitigation så ser jag mig klara 44 utan större bekymmer.

Men jag saknar viktigt gear för att klara det just nu. Dör för ofta för att det skall bli skoj även om jag alltid klarar timern.
Farmar iaf just nu gift 40 om och om o ibland nån enstaka t6 rift som man bara rensar på typ två tre minuter och bossen är mitt rekord att döda han typ en halv sekund.

Så heja wizard just nu!!

Ååh tack för tipset, precis dingat lvl70 på min wizard så skall följa denna guiden lite halvt imorgon när jag skall spela igen
Citera
2015-04-11, 02:51
Medlem
Opilus5500s avatar
Så dingade man level 41 på Paragon Season 3 hahaha....
Citera
2015-04-11, 03:24
Medlem
paragon 61 fick räcka för kvällen, sova ett par timmar inför morgondagens grind:P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in