Citat:
Ursprungligen postat av
Prixm
Inte så svårt. Arbetslös, jag hade haft tiden. Motivationen är en annan sak, hade jag orkat lägga så mycket tid så hade jag gjort det. Att hålla sig i top 10 är inte svårt, ju mer du spelar, till slut kommer RNG att ge dig en grift som du breezar igenom.
Självklart är skill en factor. Men inom det området anser jag mig själv vara top 1% for sure. Har 1500 timmar spelade, varav 1000 av dom är på Barb så jag har en rätt bra förståelse

.
Tycker dina 2 senaste inlägg är det största skitsnacket jag någonsin läst,
med all respekt.
Diablo 3 handlar om tur, ren och skär tur rakt igenom.
Du kan ta 2 helt vitt skilda individer som startar en, låt säga Barb på exakt samma datum.
Dessa 2 spelare spelar 8 timmar om dagen, för att göra det rättvist, så spelar dom tillochmed på exakt samma klockslag.
Dessa 2 som nu spelar 8 timmar om dagen, 7 dagar i veckan med en barb som är uppstartad på samma tidpunkt kommer ha helt olika förutsättning som endast baseras på tur.
Att du anser dig vara top 1% är självsäkerhet och dryghet som talar.
Du har antagligen haft oerhörd tur att få bra loot att ta dig dit du är, sen, givetvis, du kan hantera din karaktär då du spelar den dag ut och dag in.
Men bara för att man spelar 8 timmar om dagen innebär inte att man är/blir en elit/top-spelare på Diablo.
Snarare att man prioriterat bort verkligheten.
Kan ju bara ta mig själv som exempel, jag köpte D3 cirka 2 månader efter release och kan med enkelhet påstå att jag spelar för mycket.
Jag har aldrig lootat något som kan klassas som en Top-item på något sätt eller ens något med Sky-high rolls på en superrare item.
Detta handlar om tur som sagt, ren och skär tur.
Hela Diablo 3 är uppbyggt på att ha tur i vad man lootar, lika som att köpa 100 trisslotter på ICA.
Finns vapen och gear jag jagat i 1 års tid, fortfarande inte fått då jag inte haft den turen/RNG att få skiten, spenderat så mycket Shards hos Kadala för att i hopp om något få det jag önskar.
Men som sagt, TUR har inte varit något som gynnat mig i detta spel, men jag fortsätter lira endå och gör det bästa jag kan av det jag har.
Finns ju dom som köpte Diablo 3 för 5 dagar sedan som redan pressar Great Rift 45+ med top-notch grejer på sin karaktär. (har inget belägg för detta, men du kanske hajar vad jag menar)
Då dom haft just tur.