2015-02-10, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Det är inte olaga hot att hoppas att någon annan gör något. Om jag hoppas att någon bombar isis gör jag då mig skyldig till ett brott?

Det är solklart fall av olaga hot. Om jag byter Isis mot ditt nick så förstår du skillnaden
Citera
2015-02-10, 23:57
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Hoppas någon sätter ett pris på journalisterna som postars huvud=)

Dags att nån sätter stopp för AB o Expressen en gång för alla tycker jag. Vad tycker ni?

Ja vi måste sänka yttrandefriheten för andra så att vi får yttrandefrihet.

Det brukar ju fungera..
Lite som Breivik
Citera
2015-02-10, 23:58
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Det är solklart fall av olaga hot. Om jag byter Isis mot ditt nick så förstår du skillnaden

Nej, om du hoppas att någon dödar mig får du väl göra det. Om du däremot uppmanar någon att döda mig är det uppvigling. Jag antar att aftonbladet resonerar som du, de hittar på att saker är olagliga för att motivera sina uthängningar.
Citera
2015-02-10, 23:59
Medlem
Citat:
Nej, om du hoppas att någon dödar mig får du väl göra det. Om du däremot uppmanar någon att döda mig är det uppvigling. Jag antar att aftonbladet resonerar som du, de hittar på att saker är olagliga för att motivera sina uthängningar.

Nä i aftonbladets fall har det varit klara fall av exempelvis hets mot folkgrupp, det kan ju inte ens du förneka?
Citera
2015-02-11, 00:00
Bannlyst
Fyfan.. Jag har inte skrivit här på länge pga den sjunkande kvaliten men nu är det dags för ett inlägg. Ja har själv just upptäckt att jag finns med på listan som det stått om i tidningarna och vems är ansvaret? Vet ej men det känns för jävligt. Är jävligt besviken just nu och tänker inte dölja det som hänt är en skandal och alla inblandade borde fan skämmas. Riktigt svagt av alla att ha läckt uppgifter som borde varit privata. Är själv en seriös person och vill att min integritet respekteras. Visst har kanske skrivit ett och annat om att jag vill döda den eller den personen men ja har inte gjort det eller hur? Kanske varit nära på fyllan men har aldrig gjort det. Ja vill bli behandlad som männska ja me
Citera
2015-02-11, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColinCherry
haha komiskt han har i ett dygn raljerat om hur alla rasister nu ska bli uthängda o stå till svars o hur fega alla är för att de inte står för vad de skrivit

"alla rasister ska få se nu!"

Själv har han skrivit om svenska horor och ävkliga svenskar o allt annat möjligt rasist snack

o nu när han blivit ertrappad med något bestialiskt inlägg om lemlästade barnkroppar och IS "var de inte han utan han blev hackad"

Snacka om att kasta sten i glashus

Japp håller med och jag tror att AB kommer hänga ut alla typer av personer som gjort grova lagöverträdelser. Nu kanske inte han är förtroendevald politiker, men som sagt kasta sten i glashus är aldrig bra
Citera
2015-02-11, 00:03
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Nä i aftonbladets fall har det varit klara fall av exempelvis hets mot folkgrupp, det kan ju inte ens du förneka?

Det får en domstol avgöra, men oavsett om personerna döms eller inte har ju Aftonbladet sin inställning klar. Om personerna inte gjort sig skyldiga till något brott i juridisk mening så har de åtminstone gjort sig skyldiga till åsiktsbrott och ska ändå hängas ut.
Citera
2015-02-11, 00:06
Medlem
Citat:
Det får en domstol avgöra, men oavsett om personerna döms eller inte har ju Aftonbladet sin inställning klar. Om personerna inte gjort sig skyldiga till något brott i juridisk mening så har de åtminstone gjort sig skyldiga till åsiktsbrott och ska ändå hängas ut.

Jag har sagt för jag vet inte vilken gång i ordningen att media har som en av deras huvuduppgifter att granska makthavare. Det är alltså deras uppgift. Om då näthat kan kopplas till den typen av personer, då blir det såhär oavsett vad du tycker om det.

I juridisk mening som du säger blir det ju oerhört problematiskt för EU assistenten eller vad det var om han dessutom erkänt att han skrivit det. Eller hur?
Citera
2015-02-11, 00:09
Medlem
lacostanostras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Hoppas någon sätter ett pris på journalisterna som postars huvud=)

Dags att nån sätter stopp för AB o Expressen en gång för alla tycker jag. Vad tycker ni?

Sätter stopp?
Vi tycker och tänker efter medias rapportering..
De styr våra tankar och idéer.
Vi bor i ett land som vi blir våldtagna i!!!
Ett fåtal personer bestämmer vad vi ska tycka och tänka.

En del av maktens manipulatörer.
Andreas Johansson blir redaktör på Dagens industri.
http://www.fildirekt.se/dl/1423704239.pdf
Thomas Mattsson Expressen
http://www.fildirekt.se/dl/1423656979.pdf

De representerar en maktelit som kan göra vad dom vill och dom är synkroniserade.
Vill makteliten ha data från flashback server av Bahnhof krävs det ett samtal.
De skulle kunna våldta utan konsekvenser..
Citera
2015-02-11, 00:10
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Somliga beter sig som svin, ja, och säkert alldeles för många. Men allra mest handlar det om den gyllene principen. Idag är det "offentliga" personer med förtroendeuppdrag eller i någon form av maktposition som hängs ut. Men var slutar det? Det är ju framtiden det handlar om, inte bara dessa enskilda fall.

Saken är ju även den att svenska journalister redan visat (om och om igen) vad de går för. När det gällde Expressens senaste kampanj så lät det på samma sätt som nu, men det tog (så vitt jag kan minnas) bara en dag innan politiker ersattes med privatpersoner.

Vidare är det förstås även intressant vilka som sitter på materialet utöver kvällspressen. Att en del journalister kanske skulle dra sig för att hänga ut Agda 98+, om inte annat än för att det skulle ge dålig PR må vara sant, men att kriminella vänsterextremister skulle dra sig för att använda komprometterande uppgifter om andra så länge de ser dem som sina fiender tror jag knappast.
Citera
2015-02-11, 00:14
Medlem
Det som är hemskt är att tänk om tidningarna och allt kommer få flashback att gå ner i graven? Fan helt sjukt ju.. Vill att flashback alltid ska finnas!
Citera
2015-02-11, 00:17
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Bra att nån kollar upp all rasistiskt skit som skrivs här! Hoppas att man lägger ned flashback rakt av!

Du står för yttrandefriheten, men du står inte för yttrandefriheten? hmm.. titta dig i spegeln nu kompis, alla har sina egna tankar och åsikter om saker och ting här i livet, men det tillåter inte dig att hänga ut folk för det och förstöra deras liv. En annan sak om dom sitter i ditt centrum och skriker till dig, javisst, anmäl! men nu är du äcklig.

Citat:
Japp håller med och jag tror att AB kommer hänga ut alla typer av personer som gjort grova lagöverträdelser. Nu kanske inte han är förtroendevald politiker, men som sagt kasta sten i glashus är aldrig bra

du tror fel.. AB kommer inte hänga ut "alla typer av personer". dom har redan sagt att offentliga högt uppsatta personer blir uthängda, men inte privatpersoner.. skulle förfan vara olagligt.

dom har redan gjort fel, tråden om richard aschberg som ringde en flashbackare, som tydligen var helt fel... det är AB som är äckliga. förföljelse på högnivå

Citat:
Ursprungligen postat av Kvantitet
Vart kan man se den där listan?

du kan söka på din mail adress på pwnad.pw den är inlagd där. Databaslänken är nere
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in