2015-02-10, 23:47
Medlem
sanningscentrifugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov

1. En debatt där man inte förbjuder vissa åsikter från att framföras genom lagar som HMF-lagen och får kritik och åsikter att genom år av propaganda att förknippas med hat snarare än sakliga åsikter. Vi har ingen rättvis debatt, eftersom alla grupper inte har möjlighet att framföra sina åsikter. Det sker även en konsekvent häxjakt på folk som inte följer vad media har basunerat ut som okej åsikter, genom påtryckningar få folk sparkade, förstöra deras verksamhet och därmed göra folk till utstötta som man genom association även är ond och kan riskeras bli utkastad själv. Vilket skrämmer folk till tyst till den grad att de måste använda flashback och andra anonyma forum för att ventilera sig själva.

Fast nu drabbas vi av mångkulturen, varför ska jag inte kunna få argumentera mot införandet utav invandrare utifrån det perspektiv att de är ett hot mot oss och tar våra resurser och kommer i slutändan förstöra vårt land. Varför ska jag inte få ifrågasätta varför främmande folk äger vår media exempelvis och därmed ifrågasätta deras agendor och motiv? Varför är detta olagligt?

2. Jag skiter i om det kränker någon, eftersom allting kränker alltid någon. Seriöst, ska vi sluta ha diskussioner nuförtiden om någonting, även välbehövliga diskussioner som den om invandringen? Bara för att den riskerar kränka folk? I slutändan så är jag fullständigt övertygad om att mångkulturen och invandringen i sig skadar folk än mer, än kritik mot det. Förstår du problemet?

3. Jaha? Så man riskerar trakasserier som PK? Har rasistmobben drivit någon till självmord som lokalpolitikern som 2013 blev uthängd av RG och Expressen och nu tagit självmord efter att ha fått sin verksamhet och i princip sitt liv förstört. Och han är ju knappast ensam av att ha blivit sparkad från sitt jobb för att uttryck sina åsikter.

4. Jag förstår inte varför du tillskriver det som hatiska åsikter. Det får mig ifrågasätta vad du egentligen kan om det hela. Och vadå, ska man inte få uttrycka känslor i detta samhälle längre? Är det ett problem att ha både hatiska åsikter gentemot någon företeelse och samtidigt låta dem varit från början sakligt grundade? Vad är problemet med det?

1.
Men de här tankegångarna och åsikterna är inte olagliga så länge du inte ljuger?

2.
Ok, du skiter i att du kränker folk - fine. Kränka är i min värld och i ordets generella betydelse inte ett ord för att beskriva känslan man får när någon säger emot en, utan snarare när någon spottar på en. Jag kan inte bemöta det här - i mina ögon är det här anti-demokratiskt i sitt förhållningssätt.

3.
Så du tycker att trakasserier är ok? Samma här, för mig är det här långt ifrån ett demokratiskt förhållningssätt.

4. För att hatiska känslor grumlar omdömet, du missbedömer vad folk är och kan och skulle kunna vara.
Senast redigerad av sanningscentrifug 2015-02-10 kl. 23:51.
Citera
2015-02-10, 23:47
Medlem
Läs detta och begrunda sedan varför Aftonbladet gör det dom gör.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20296255.ab

Jo, på grund av att det finns ganska många personer som uppför sig vidrigt här på FB.
Påstå gärna att sådant här beteende ska vara skyddat av "yttrandefriheten"...
Då har ni inte fattat vad den friheten är till för. Ni borde fan skämmas...
Citera
2015-02-10, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davveboy
Vänta lite nu, så du kan sparka ut/sparka folk från jobbet för att de inte har samma åsikter som dig och du undrar på vilket sätt du är en hycklare? Står du för diktatur eller vad?

Du är mer bakåtsträvande än alla religioner och SD tillsammans.

Ja exakt.. du ar förstått mig korrekt

Alla sdfjantar skall sparkas ut och tillegentligförgöras.

En bra Sdanhängare är en död sdanhängare

När vi väl utrotat dessa parasiter så kommer vi i framtiden att bli tackade

Vi har redan sedan lång tid börjat registrera sdvänliga pack.. så dessa finns i register..

Säg Hylla!
Citera
2015-02-10, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Hoppas någon sätter ett pris på journalisterna som postars huvud=)

Dags att nån sätter stopp för AB o Expressen en gång för alla tycker jag. Vad tycker ni?

Denna typ av inlägg är ju bevis för att några inte fattar/lär sig någonting. Det kallas för OLAGA HOT. Detta är lönlöst. Skyll dig själv
Citera
2015-02-10, 23:49
Medlem
Lost-Souls avatar
Anders Lindberg kan vara det lägsta kräk som går i ett par skor, så genuint ond och vidrig.

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/ledare/le...cle20292800.ab
Citera
2015-02-10, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Det fortsätter nog, men kanske några inser att det finns risk att åka dit.

Han menar inte folket, han syftar precis som alla andra på drevets framfart såklart. Att människor blir rädda för att åka dit, och således foglar sig och blockar fb från favvo-listan är något ABSOLUT negativt.
Om du kan se det?
Citera
2015-02-10, 23:51
Medlem
Grontarskonts avatar
Bra att nån kollar upp all rasistiskt skit som skrivs här! Hoppas att man lägger ned flashback rakt av!
Citera
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
What!? Du menar att journaliste medvetet skriver lögner, detta är ett enormt scoop.
Kan du bevisa detta lär du bli kändis över en natt.

Du får gå till "Medier och journalistik" för närmare gå in på det.
Citera
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Hoppas någon sätter ett pris på journalisterna som postars huvud=)

Dags att nån sätter stopp för AB o Expressen en gång för alla tycker jag. Vad tycker ni?

Du vill alltså hindra dem från att yttra sig?
Citera
2015-02-10, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate

Han menar inte folket, han syftar precis som alla andra på drevets framfart såklart. Att människor blir rädda för att åka dit, och således foglar sig och blockar fb från favvo-listan är något ABSOLUT negativt.
Om du kan se det?

Bryter man inte mot några lagar är ju inget forum i världen farligt. Så vad är problemet?
Citera
2015-02-10, 23:54
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Denna typ av inlägg är ju bevis för att några inte fattar/lär sig någonting. Det kallas för OLAGA HOT. Detta är lönlöst. Skyll dig själv

Det är inte olaga hot att hoppas att någon annan gör något. Om jag hoppas att någon bombar isis gör jag då mig skyldig till ett brott?
Citera
2015-02-10, 23:55
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Läs detta och begrunda sedan varför Aftonbladet gör det dom gör.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20296255.ab

Jo, på grund av att det finns ganska många personer som uppför sig vidrigt här på FB.
Påstå gärna att sådant här beteende ska vara skyddat av "yttrandefriheten"...
Då har ni inte fattat vad den friheten är till för. Ni borde fan skämmas...

Somliga beter sig som svin, ja, och säkert alldeles för många. Men allra mest handlar det om den gyllene principen. Idag är det "offentliga" personer med förtroendeuppdrag eller i någon form av maktposition som hängs ut. Men var slutar det? Det är ju framtiden det handlar om, inte bara dessa enskilda fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in