2015-02-10, 23:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thunderace1000
Man är aldrig anonym

Nej, i dagens läge är man inte det, nej. Var och en är var och ens förbannade egendom i dag, så är det. Offentligt material i stället för levande materia.
Man kan ju för f- n inte ens sätta sig och akutpinka någonstans utomhus utan att man fastnar på bild. Övervakning och bevakning, det är dagens samhälle.
Citera
2015-02-10, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
AB:s Anders Lindberg nazistanklagar SD och Flashback: https://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article20292800.ab

Att det viktigaste syftet med aftonbladets drev mot flashback är att försöka stoppa SD:s framfart genom att attackera flashback kom inte som någon överraskning. Det här handlar i grund och botten enbart om politisk makt. Men det roliga; stryper man det fria ordet och skrämmer folk till tystnad så ger det ändå en negativ effekt för SD-hatarna. Det spelar ingen roll vad de än gör, de försöker med alla olika tänkbara medel som står till buds förutom att ta till våld som leder till döden. De måste ju skrika och dunka sina huvuden blodiga i ren frustration dessa stackars satar till journalister.
Citera
2015-02-10, 23:35
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Min poäng är fortfarande att man kan inte ta för givet att anonymitet gäller på internet och hets/hat m.m oavsett om det är skrivet i affekt eller wahtever kan vändas mot dig. Hade han inte skrivit så hade det inte varit nåt problem. Människan bär ju eget ansvar. Är man läkare och skriver som han gjorde oavsett om han trodde det var anonymt, så är det ju upplagt för detta scenario när han ertappades och erkände.

Många som skrev på Flashback förutspådde inte vilken betydelse forumet skulle få senare. Flashback var som ett klotterplank och folk hade en ganska avslappnad attityd när det gällde språkbruk och åsikter. Senare blev Flashback ett sätt att få nyheter och även ett sätt att få nyheter om att nyheter i media var lögner. Då plötlsigt blev Flashback ett problem och folk som skrivit här fick tom pris på sina huvuden.

Förövrigt finns det massvis med forum på internet där hat och språkbruk figurerar så Flashback är inte på något sätt unikt. Kolla bara på kommentarsfälten på youtube till exempel. Trots det så vill media få ner Flashback utan att fatta att internet består av fler forum än så.
Senast redigerad av Dr.Gurka 2015-02-10 kl. 23:37.
Citera
2015-02-10, 23:35
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningscentrifug
Beskriv vad du menar med rättvis debatt.

En debatt där man inte förbjuder vissa åsikter från att framföras genom lagar som HMF-lagen och får kritik och åsikter att genom år av propaganda att förknippas med hat snarare än sakliga åsikter. Vi har ingen rättvis debatt, eftersom alla grupper inte har möjlighet att framföra sina åsikter. Det sker även en konsekvent häxjakt på folk som inte följer vad media har basunerat ut som okej åsikter, genom påtryckningar få folk sparkade, förstöra deras verksamhet och därmed göra folk till utstötta som man genom association även är ond och kan riskeras bli utkastad själv. Vilket skrämmer folk till tyst till den grad att de måste använda flashback och andra anonyma forum för att ventilera sig själva.

Citat:
Som jag skrev ovanför, hets mot folkgrupp, förtal med mera är i dina ögon relativt harmlösa åsikter, men det är från din synvinkel. Andra drabbas av detta, du gör det kanske inte i nuläget och därför tror du inte att det gör ont samt att du skiter i det. Som tur är finns det lagar exv mot förtal.

Om du uttalar dig offentligt för någonting som inte behagar rasistmobben (t.ex. för solidaritet med flyktingar) så riskerar du trakasserier. Det stör fri åsiktsbildning, och det stör yttrandefriheten.

Att få uttala vad som helst, men undvika att uttala sig hatiskt - är det så svårt? Är dina åsikter så tätt sammankopplade med hat att det inte går att skilja dem från dina sakliga åsikter?

Fast nu drabbas vi av mångkulturen, varför ska jag inte kunna få argumentera mot införandet utav invandrare utifrån det perspektiv att de är ett hot mot oss och tar våra resurser och kommer i slutändan förstöra vårt land. Varför ska jag inte få ifrågasätta varför främmande folk äger vår media exempelvis och därmed ifrågasätta deras agendor och motiv? Varför är detta olagligt?

Jag skiter i om det kränker någon, eftersom allting kränker alltid någon. Seriöst, ska vi sluta ha diskussioner nuförtiden om någonting, även välbehövliga diskussioner som den om invandringen? Bara för att den riskerar kränka folk? I slutändan så är jag fullständigt övertygad om att mångkulturen och invandringen i sig skadar folk än mer, än kritik mot det. Förstår du problemet?

Jaha? Så man riskerar trakasserier som PK? Har rasistmobben drivit någon till självmord som lokalpolitikern som 2013 blev uthängd av RG och Expressen och nu tagit självmord efter att ha fått sin verksamhet och i princip sitt liv förstört. Och han är ju knappast ensam av att ha blivit sparkad från sitt jobb för att uttryck sina åsikter.

Jag förstår inte varför du tillskriver det som hatiska åsikter. Det får mig ifrågasätta vad du egentligen kan om det hela. Och vadå, ska man inte få uttrycka känslor i detta samhälle längre? Är det ett problem att ha både hatiska åsikter gentemot någon företeelse och samtidigt låta dem varit från början sakligt grundade? Vad är problemet med det?
Citera
2015-02-10, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Många som skrev på Flashback förutspådde inte vilken betydelse forumet skulle få senare. Flashback var som ett klotterplank och folk hade en ganska avslappnad attityd när det gällde språkbruk och åsikter. Senare blev Flashback ett sätt att få nyheter och även ett sätt att få nyheter om att nyheter i media var lögner. Då plötlsigt blev Flashback ett problem och folk som skrivit här fick tom pris på sina huvuden.
Vilka nyheter i gammelmedia är lögner menar du? Och vilka nyheter på Flashback menar du är sanna? Och hur stor träffsäkerhet har dessa respektive nyhetsförmedlare? Klura på den ett tag.
Citera
2015-02-10, 23:38
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Försök inte med vadå?

Han är en hycklande politiker, enligt Aftonbladet var han en ytligt sett antirasist och vurmare för det mångkulturella samhället. Vidare har han i en insändare till lokalblaskan uttryckt sig att rasism ("oavsett mot vet det riktar sig mot") inte är välkommet i Karlskrona. Gemensam nämnare för dessa scoops är att inläggen handlar om rasism.

Vad ska de hänga ut folk för? Att de inte har samma åsikt som partiet om jobbskatteavdrag? Tillåt mig att skratta.

Försök inte översläta detta med att de även hänger ut folk från PK-lägret dvs miljöpartisten.

Det är ju för att han har uttryckt sig negativt om invandrare som han hängs ut, inte för att han är en hycklare utan för att det har bevisats att det finns folk även i PK-lägret som inte har rättat sig in i ledet. Det är ren skrämseltaktik och inget journalistiskt arbete.
Citera
2015-02-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
En debatt där man inte förbjuder vissa åsikter från att framföras genom lagar som HMF-lagen och får kritik och åsikter att genom år av propaganda att förknippas med hat snarare än sakliga åsikter. Vi har ingen rättvis debatt, eftersom alla grupper inte har möjlighet att framföra sina åsikter. Det sker även en konsekvent häxjakt på folk som inte följer vad media har basunerat ut som okej åsikter, genom påtryckningar få folk sparkade, förstöra deras verksamhet och därmed göra folk till utstötta som man genom association även är ond och kan riskeras bli utkastad själv. Vilket skrämmer folk till tyst till den grad att de måste använda flashback och andra anonyma forum för att ventilera sig själva.

Fast nu drabbas vi av mångkulturen, varför ska jag inte kunna få argumentera mot införandet utav invandrare utifrån det perspektiv att de är ett hot mot oss och tar våra resurser och kommer i slutändan förstöra vårt land. Varför ska jag inte få ifrågasätta varför främmande folk äger vår media exempelvis och därmed ifrågasätta deras agendor och motiv? Varför är detta olagligt?

Jag skiter i om det kränker någon, eftersom allting kränker alltid någon. Seriöst, ska vi sluta ha diskussioner nuförtiden om någonting, även välbehövliga diskussioner som den om invandringen? Bara för att den riskerar kränka folk? I slutändan så är jag fullständigt övertygad om att mångkulturen och invandringen i sig skadar folk än mer, än kritik mot det. Förstår du problemet?

Jaha? Så man riskerar trakasserier som PK? Har rasistmobben drivit någon till självmord som lokalpolitikern som 2013 blev uthängd av RG och Expressen och nu tagit självmord efter att ha fått sin verksamhet och i princip sitt liv förstört. Och han är ju knappast ensam av att ha blivit sparkad från sitt jobb för att uttryck sina åsikter.

Jag förstår inte varför du tillskriver det som hatiska åsikter. Det får mig ifrågasätta vad du egentligen kan om det hela. Och vadå, ska man inte få uttrycka känslor i detta samhälle längre? Är det ett problem att ha både hatiska åsikter gentemot någon företeelse och samtidigt låta dem varit från början sakligt grundade? Vad är problemet med det?

Du får naturligtvis argumentera/framföra din åsikt om begränsad invandring. Skriva insändare m.m. Det blir ju endast ett problem om du "går för långt" i argumentationen det vill säga bryter mot en lag. Sen kan du ju tycka vad du vill om lagen, men problem för dig blir det ju om du bruttit mot den. Om du vill ändra en lag får du ju rösta på ett parti som vill ändra lagen och hoppas de får majoritet att ändra den. Det är så man gör i demokratier. Ingen jagar dig så länge du följer reglerna.
Citera
2015-02-10, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Läsvärd artikel.

"Nu har Aftonbladet använt Researchgruppen som källa för sina avslöjanden. Det är en kontroversiell, vänsterradikal grupp, som tidigare i Expressen avslöjat sverigedemokrater"

http://www.dn.se/ledare/signerat/erik-helmerson-dubbelmoral-ar-inte-enkelt/

Läsvärd och förvånansvärt vettig måste jag säga.

Som jag skrev i ett annat inlägg så borde de som avslöjas antingen blåneka eller stå på sig ännu mer men inte göra en pudel. Det är den sämsta strategin av alla. Jag tycker som jag har sagt flera gånger att läkaren har rätt till sina åsikter. Det riktigt dåliga är att han försöker urskulda sig sedan. Men visst, han kan ju riskera jobbet om han inte gör avbön och hans verkliga identitet kommer ut.
Citera
2015-02-10, 23:42
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka

Förövrigt finns det massvis med forum på internet där hat och språkbruk figurerar så Flashback är inte på något sätt unikt. Kolla bara på kommentarsfälten på youtube till exempel. Trots det så vill media få ner Flashback utan att fatta att internet består av fler forum än så.

What!? Du menar att journaliste medvetet skriver lögner, detta är ett enormt scoop.
Kan du bevisa detta lär du bli kändis över en natt.
Citera
2015-02-10, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Du får naturligtvis argumentera/framföra din åsikt om begränsad invandring. Skriva insändare m.m. Det blir ju endast ett problem om du "går för långt" i argumentationen det vill säga bryter mot en lag. Sen kan du ju tycka vad du vill om lagen, men problem för dig blir det ju om du bruttit mot den. Om du vill ändra en lag får du ju rösta på ett parti som vill ändra lagen och hoppas de får majoritet att ändra den. Det är så man gör i demokratier. Ingen jagar dig så länge du följer reglerna.
Vem bestämmer om någon brutit mot lagen menar du? Jan Helin? Tror du tänkte litet fel där.
Citera
2015-02-10, 23:45
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Försök inte översläta detta med att de även hänger ut folk från PK-lägret dvs miljöpartisten.

Det är ju för att han har uttryckt sig negativt om invandrare som han hängs ut, inte för att han är en hycklare utan för att det har bevisats att det finns folk även i PK-lägret som inte har rättat sig in i ledet. Det är ren skrämseltaktik och inget journalistiskt arbete.

Ja och det är precis vad det är. Massinvandringen måste fortsätta till varje pris och detta är ett försök att kontrollera de negativa reaktioner som uppstår. Det är ju det negativa om invadrare som är problemet utan att man är negativt inställd till invandringen som är huvudproblemet. De vill hindra Flashback så att inte motståndet till invandringen ökar samt ta bort personer som är mer eller mindre tveksamma att massinvandring är bra för landet.
Citera
2015-02-10, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voidoid
Vem bestämmer om någon brutit mot lagen menar du? Jan Helin? Tror du tänkte litet fel där.

Klart att inte AB bestämmer det, men för hundrade gången säger jag nu att journalister granskar makthavare med alla medel tillbuds och visar det sig att makthavare hatat/hetsat på nätet så är det kört. Man blir uthängd.

Det är ju en realitet idag oavsett vad du tycker om det. Är du med hur jag tänker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in