2015-02-10, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
"Vilseledas"? Hur menar du nu?
Många av de som har blivit outade har sagt att " jag drogs med för det är ett anonymt forum"..."jag står inte för vad jag skrivit " m.m. uppenbarligen har de inte förstått att Flashback inte kan tas för givet vara ett anonymt forum. Fel nummer två är när de trott att yttrandefrihet är samma sak som att skriva precis vad man vill. Det tillsammans med uppfattningen om anonymitet har varit fatal för de uthängda.
Citera
2015-02-10, 23:05
Medlem
sanningscentrifugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Fast HMF-lagen är ett sätt att förhindra vissa åsikter från att propageras. Man använder denna lag väldigt mycket gentemot invandringskritiska för att stympa dem och minska deras möjligheter till att föra en rättvis debatt i ett "demokratiskt samhälle med yttrande och tryckfrihet."

Beskriv vad du menar med rättvis debatt.
Citera
2015-02-10, 23:06
Medlem
canibuss avatar
Klart är att journalisterna i Sverige vill avskaffa möjligheten att yttra sig anonymt på internet. Man kan inte ha lite anonymitet, antingen har man det eller ej.

Det är helt bisarrt att journalister av alla människor ägnar sig åt detta egentligen.
Citera
2015-02-10, 23:07
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradoft
Helt sant, varför? Som med allt annat i livet får man ta konsekvenserna när någon uppmärksammar problemet. Allt är frid och fröjd tills... ja det inte är det längre. Hoppas dom lär av sina misstag och att förlita sig på Bahnhof inte är aktuellt längre. Misstag gör alla när de väl genomsyras. Jon Karlung vet givetvis det här vid det här laget och kommer köra en "gråta ut inför kunder"-framträdande i privata e-postmeddelanden. Avgå är ju alltid en klassiker. Vem vet, spekulationer figurerar redan inom föraget enligt källor.

Att allt det här skulle vara en slump är högst otroligt.

Om det ryktet är sant så är det ju knappast hur den sidan kommer få pudla som är problemet..

Servern ligger i usa inte i Sverige..
Citera
2015-02-10, 23:07
Medlem
Tror ni att hackarna sänker Aftonbladet hemsidan? tänkte som genomsvar att Aftonbladet läcker ut anonymitet.
Citera
2015-02-10, 23:09
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Trist att höra om din sits, nu va det inte meningen att va taskig mot dig...bara lite trött på "skyll er själva för jag klarar mig mentaliteten" som råder i trådarna just nu.

Själv är jag nog inte så intressant för uthängning så jag klarar mig kanske men jag gillar inte uthängningarna då det kan leda till ett helvete för en del som skrivit lite skit som dom kanske inte ens menar eller står för, det är lätt att ryckas med i jargongen här och blir du förolämpad är det frestande att ge tillbaka med "ränta".
Hoppas din situation blir bättre...
Blev nyfiken och kollade efter dina bilder men kunde inte se dom, synd du kanske ser bra ut
Ingen fara jag är inte särskilt lättkränkt i djupet även om jag kan tappa tonen och uttrycka mig sämre än en förståndshandikappad någon gång ibland.

Tog bort bilderna då de var väldigt stöddiga med bild på min halvt avklädda kropp, och jag poserandes i swag mössa. Inte helt min vardags stil plus att kombinatonen offentligt forum kan resultera i gatsten i huvudet, nästa gång jag rastar hunden eller så. Om jag av händelse möter någon stackare med komplex över dem själva och kompensationsbehov att leva ut över andra. Har ett fördelaktigt utseende även jag definitivt inte är fotomodell. Mitt yttre duger så att säga, även om jag inte är en tia på skalan.
Senast redigerad av mainstreaminfluent 2015-02-10 kl. 23:11.
Citera
2015-02-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av canibus
Klart är att journalisterna i Sverige vill avskaffa möjligheten att yttra sig anonymt på internet. Man kan inte ha lite anonymitet, antingen har man det eller ej.

Det är helt bisarrt att journalister av alla människor ägnar sig åt detta egentligen.

Journalister ska granska makthavare, så om de får nys om att en politiker exempelvis yttrar sig rasistiskt och hetsar och hatar, då är det ju givet att det kommer bli en rubrik i tidningen. Det händer varje dag och denna gång var det de som trodde de gömde sig "anonymt" som åkte dit.

Det man måste inse är att anonymitet på internet är en illusion. Så hatar man får man vara beredd att nån kan göra dig ansvarig för vad du skriver. Så tänk efter hur ni formulerar er. Sunt förnuft
Citera
2015-02-10, 23:11
Medlem
hvita.nhegrers avatar
AB:s Anders Lindberg nazistanklagar SD och Flashback:
Citat:
Varför skriver Sverigedemokrater, ofta även högt uppsatta, sådant här stup i kvarten?

Vi kan göra ett tankeexperiment - vi lånar SVT:s grepp från valrörelsen och låter hela Sverigedemokraterna sjunka ner på psykoterapeuten Poul Perris soffa.

Kan det judehat som ständigt flyter upp bero på att partiet har sina rötter i nazismen?

Kan detta ständiga tal om skjutvapen bero på att organisationen växte fram ur skinnskallerörelsen där många var brottsbelastade?

Kan kvinnohatet bero på att Sverigedemokraterna så länge levt med fascistiska maskulina ideal? Ett parti av män för män?

Att skriva på Flashback verkar vara Sverigedemokraternas pysventil, som att ta en sup eller fem i goda vänners lag. När de inte längre får utlopp för sina inre lustar för att Jimmie Åkesson vill vara så kulturmarxistiskt politiskt korrekt i media går de hem, startar datorn, och säger några sanningens ord.

Flashback är antagligen mer representativt för vad SD:s hårda kärna tycker än vad partiets program och landsdagar är.

Flashbackdemokraterna.
https://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article20292800.ab
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av canibus

Joels situation är dock väldigt komplex. Å ena sidan så ska folk så klart ha en fristad på internet där de kan dela med sig av sina åsikter, vare sig det rör sig om högerextrem politik (vänsterextrem med, men för vänsterextrem politik krävs ingen fristad i Sverige direkt), sexuella fetischer, fantasier som innehar lagbrott m.m men när det gäller en politiker som ler för folket och säger att SD minsann inte är rasister och sedan yttrar sig på väldigt rasistiskt och nedtryckande sätt mot utvalda folkgrupper så kan man ju fråga sig om denna person bör på arbeta för ett politiskt parti, särskilt när det gäller Sveriges tredje största parti.

En Lasse som knegar på IKEA och skriver att araber är terrorister och att han vill döda alla muslimer ska dock så klart inte hängas ut.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Nej, nu är du ute och spelar allan ballan bara
Sicket jävla ordbajseri... Knappt värt att bemöta...

Från Aftonbladet:
Med vilken rätt anser vi att vi sprider anonymt hat mot enskilda personer, hets mot folkgrupp och förtal?

Yttrandefriheten, svarar de flesta som försvarar denna ordning.

Det kan vara ett av de sämsta försvaren för yttrandefrihet som presenterats i modern tid.

De som säger så glömmer lätt att den grundlagsskyddade yttrandefriheten aldrig varit avsedd att hota människor eller skapa hat mot folkgrupper.

Jag är helt för yttrandefrihet.
Jag är helt mot hot, förtal, lögner och rasism.

Grejen är att alla som sitter här på FB och sprider sitt hat gömmer sig bakom yttrandefriheten fast de inte har en aning om vad syftet med den är.

Jag tror det snarare är så att du helt enkelt inte kan bemöta min kritiska fråga, blir ställd och backar..

så alla här inne ''näthatar'' eller annat trams? skulle påstå att 95% här inne ägnar sig åt andra saker...

ett tankeexperiment:

om jag vet att en person har begått ett brott då ska inte jag få nyttja min yttrandefrihet och säga som det är för om jag inte kan bevisa det i domstol så är det att klassas som förtal?

det är du som har missuppfattat hela poängen med yttrandefrihet för att du vill enbart implementera den när den passar din fascistagenda.

jag har rätt i en demokrati att säga att jag hatar bögar om jag tycker det lika mycket som jag ska ha rätt att säga att jag älskar bögar och där ska lagen om yttrandefrihet skydda mig i båda endamålen då yttrandefrihet syftar till att ge alla rätten att bli hörd.

du å andra sidan betonar ju tydligt att du eftersträvar en inskränkt yttrandefrihet och då är det ju inte yttrandefrihet längre eller hur?

kom ut ur pojkrummet nu och sluta med dina fascistfantasier.
Citera
2015-02-10, 23:12
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningscentrifug
Som jag skrev ovanför, hets mot folkgrupp, förtal med mera är i dina ögon relativt harmlösa åsikter, men det är från din synvinkel. Därför finns lagar mot det. Om du uttalar dig offentligt för någonting som inte behagar rasistmobben (t.ex. för solidaritet med flyktingar) så riskerar du trakasserier. Det stör fri åsiktsbildning, och det stör yttrandefriheten.

Att få uttala vad som helst, men undvika att uttala sig hatiskt - är det så svårt? Är dina åsikter så tätt sammankopplade med hat att det inte går att skilja dem från dina sakliga åsikter?

Jo, visst. Jag förstår din poäng. Men massmedierna och samhället i övrigt tycker ju tex. att varenda input i revisionism-forumet snuddar på hets mot folkgrupp, trots att detta enbart är en öppen debatt kring en historisk händelse. Här har man redan bestämt vilka åsikter och vilka versioner som är tillåtna.

AB inledde tom. sitt klargörande med granskningen med det exemplet för att skapa bilden av flashback som ett forum för "hatare". Det forumet är väldigt sansat och håller hög standard, att jämföra med det ständiga vrålandet i integration och invandring. Man har dock redan bestämt att det är fel, fel, fel att vädra sina åsikter i det forumet eller i samhället eftersom de som debatterar där har avvikande åsikter.
Citera
2015-02-10, 23:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Många av de som har blivit outade har sagt att " jag drogs med för det är ett anonymt forum"..."jag står inte för vad jag skrivit " m.m. uppenbarligen har de inte förstått att Flashback inte kan tas för givet vara ett anonymt forum. Fel nummer två är när de trott att yttrandefrihet är samma sak som att skriva precis vad man vill. Det tillsammans med uppfattningen om anonymitet har varit fatal för de uthängda.

Men "vilseledas", då menar du att samma gäller oavsett forum/ hemsida, då? Ja, så att även medlemmar på Familjeliv och andra ställen "vilseleds" på de siterna?
Och för att resonera som du gör, eller använda det ordval som du använder(vilseledas), så borde alltså var och en som övht är ute på nätet vara beredd på att oavsett vad den gör på nätet så kan den råka illa ut i sitt privatliv?
Du verkar f. ö ha koll på internetsäkerhet och det är ju bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in