Citat:
Ursprungligen postat av
Senjinone
Nej, nu är du ute och spelar allan ballan bara
Sicket jävla ordbajseri... Knappt värt att bemöta...
Från Aftonbladet:
Med vilken rätt anser vi att vi sprider anonymt hat mot enskilda personer, hets mot folkgrupp och förtal?
Yttrandefriheten, svarar de flesta som försvarar denna ordning.
Det kan vara ett av de sämsta försvaren för yttrandefrihet som presenterats i modern tid.
De som säger så glömmer lätt att den grundlagsskyddade yttrandefriheten aldrig varit avsedd att hota människor eller skapa hat mot folkgrupper.
Jag är helt för yttrandefrihet.
Jag är helt mot hot, förtal, lögner och rasism.
Grejen är att alla som sitter här på FB och sprider sitt hat gömmer sig bakom yttrandefriheten fast de inte har en aning om vad syftet med den är.
Jag tror det snarare är så att du helt enkelt inte kan bemöta min kritiska fråga, blir ställd och backar..
så alla här inne ''näthatar'' eller annat trams? skulle påstå att 95% här inne ägnar sig åt andra saker...
ett tankeexperiment:
om jag vet att en person har begått ett brott då ska inte jag få nyttja min yttrandefrihet och säga som det är för om jag inte kan bevisa det i domstol så är det att klassas som förtal?
det är du som har missuppfattat hela poängen med yttrandefrihet för att du vill enbart implementera den när den passar din fascistagenda.
jag har rätt i en demokrati att säga att jag hatar bögar om jag tycker det lika mycket som jag ska ha rätt att säga att jag älskar bögar och där ska lagen om yttrandefrihet skydda mig i båda endamålen då yttrandefrihet syftar till att ge alla rätten att bli hörd.
du å andra sidan betonar ju tydligt att du eftersträvar en
inskränkt yttrandefrihet och då är det ju inte yttrandefrihet längre eller hur?
kom ut ur pojkrummet nu och sluta med dina fascistfantasier.