Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Vad ska konsekvensen bli tycker du? Skampåle en vecka utanför någon moské i Bryssel, tio aktivitetsrapporter i månaden till arbetsförmedlingen i fem år, en veckas segling i Västindien tillsammans med stenkastande vänsteraktivister, vad har du för förslag?
Jag riktigt känner hur du dreglar och suktar efter blodsutgjutelse. Vilket straff ska han ha, ut med språket.
Personligen så tycker jag att det räcker med den sekulariserade formen av bikt som mannen ifråga har genomgått i offentlighetens ljus. Låt honom löpa nu.
Han ska inte få löpa annat än gatlopp. För han borde veta bättre om han är jurist, med studier i kriminologi i bagaget.
Han har haft förmånen att läsa kriminologi på SU, på en institution som företräder helt andra värden än vad han själv tror på, och som han under lång tid hånar. Han har undergrävt den värdegrund han nu vill ska gälla honom. Jag tycker han ska få en försmak på den hanteringen han förespråkar mot oskyldiga. I ett obeboligt samhälle för hans måltavlor.
Hade han inte varit välutbildad hade man kunnat låta honom komma undan med förskräckelsen i behåll. Men inte nu, då han attackerat den akademiska världen och verkar politiskt för att undergräva de värden han utbildade sig i.
Det värsta är att han utser privatpersoner och plågar en professor, som han undergräver akademiskt; helt skamlöst utan saklig substans. Och detta gör han endast för att främja en rasistisk agenda han inte vill stå upp för.