2015-02-10, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Givvvee
Håller inte med, problemet med full anonymitet är ju att folk kan spy ur sig det ena värre än det andra, hets mot folkgrupper osv, är det inte bättre att istället tänka efter och bara skriva saker som man verkligen kan stå för?

Tyckewr du att det är ett problem kan du ju välja eller hur? Bara att undvika om du inte vill se skiten, diggar du däremot åsiktsfrihet som är 100, nåja 99% fri så trivs du här, svårt?
Citera
2015-02-10, 16:06
Bannlyst
Knackar de på min dörr kommer jag att be dem vänta medan jag hämtar hagelbössan samt extra patroner. Står de kvar när jag kommer tillbaka är det deras sista misstag.
Citera
Medlem
Bra kommentar till Jan Helin på chatten:

Citat:
Tycker ni svartmålar flashback lite väl.
Visst där finns idioter, likadant som det finns idioter överallt i samhället. Ni har säkert ett par st på Aftonbladet också.

Iaf så borde även flashbacks goda sidor lyftas fram, där det diskuteras allt från tv spel till relationer, matlagning, litteratur, musik mm.
Citera
Medlem
Pugis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Då kan du skriva vem du är då? Eller vill du vara anonym?

har ingen jätteönskan att få hotbrev eller bajs i brevinkastet etc., så jag tar inte den risken thank you very much.

MEN om någon skulle outa mig skulle jag utan tvekan kunna stå för varenda åsikt med rak rygg.
Citera
2015-02-10, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Rent spontant tycker jag nog att yttrandefrihet och fritt utbyte av åsikter är bättre än motsatsen. Jag kan nog ta formuleringar som "svenskar är dumma i huvudet", "män borde utrotas" etc utan att bli vare sig kränkt eller efterfråga större ofrihet. Oftast brukar det inte vara ett reellt problem att möta sådana formuleringar utan snarast så att de som ropar på inskränkningar också har något att dölja. Ungefär som när islamister efterfrågar hårdare tag mot "islamofobi"; snarast rör det sig om en politisk markering.

Det är självklart att du kan ta det eftersom att det inte händer dig i lika stor utsträckning. När t ex kvinnor påstår att de blir kränkta så kommer alltid männen och säger "men vi då! Vi blir också kränkta!" men sätt dig och gå igenom flashbacks inlägg, för statistik över hur många som är kvinnofientliga respektive mansfientliga så ska du nog se att det är skillnad. Prova att försvara dig mot mansfientliga kommentarer, se hur många som är kommer vara med dig och hur många som är emot dig. Prova sedan att försvara dig mot kvinnofientliga, se skillnaden. Tro mig den är där, du måste bara öppna ögonen för den.

Sedan igen för att förtydliga, yttrandefrihet= bra, viktigt. Kränkningar, hot, förtal, hets mot folkgrupp= dåligt, inte samma sak som yttrandefrihet.
Citera
2015-02-10, 16:07
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indico
Stackars rasistiska och misogyna näthatare. På med offerkoftan.
Du som skriver mycket i Peddo att ligga med 14-åring?, Ni killar som ligger med 15-åringar, Sex med stor åldersskillnad... med flera liknande trådar. Vill du vara så vänlig att outa ditt IRL-namn samt personnummer här tack. Det är för samhällets bästa.
Citera
2015-02-10, 16:08
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Flashback lär väl knappast gå i graven för det här, däremot vill en handfull individer förlora jobb och uppdrag. Ett visst svinn får man räkna med

Långt de flesta har nog haft vett att skydda sig, de som inte har får det svårt, eller har inget i garderoben !

Det beror på hur många som de har kommit över identiteterna på. Enligt vissa så har Researchgruppen fått fram ca 40 000 personnummer till de som skriver på Flashback, och om det stämmer så är det ju en ganska ansenlig del av alla Flashbackare. Det är också en bra start om man vill skrämma övriga skribenter till att undvika kontroversiella ämnen eller åsikter.

"Jag kanske klarade mig denna gång men nästa gång så kanske jag åker dit" tänker nog många. Så risken finns att många inte längre vågar uttrycka sin mening på Flashback.

Flashback som forum finns nog kvar. Men Flashback som ett kontroversiellt forum kan försvinna om man inte längre tror sig vara anonym här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonolimit
Varför skriver man hatfulla saker på ett forum om man inte menar de så pass mycket att man kan säga det i verkligheten?

Varför är folk homosexuella eller religiösa inom en sluten krets när de inte kan vara det i verkligheten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Bra kommentar till Jan Helin på chatten:
Ja, men hur blev svaret? Inte så relevant iofs...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OpusSpicatum
Tyckewr du att det är ett problem kan du ju välja eller hur? Bara att undvika om du inte vill se skiten, diggar du däremot åsiktsfrihet som är 100, nåja 99% fri så trivs du här, svårt?

Så med andra ord så erkänner du att du är en fegis?

Jag tycker det är hysteriskt med hur bajsnödiga många har blivit =), jag tror dagens läxa är viktig för många berörda =)
Citera
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Varför skriver man hatfulla saker på ett forum om man inte menar de så pass mycket att man kan säga det i verkligheten?

Vissa saker måste man helt enkelt hålla inne, således håller vi till i ett ANONYMT forum där du ska kunna skriva av dig..

Det handlar om sunt förnuft...
Citera
Medlem
Citat:

För att vi inte har yttrandefrihet öppet i Sverige och då är flashback ett bra alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in