2015-02-10, 11:07
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Men nu diskuterade jag inte med Aftonbladet. Vet ju som sagt redan vad de anser. Tycker du att det är ok att människor som vill vara anonyma ska gå vara det?

Man ska stå för sina åsikter och det man yttrar i tal och skrift, att gömma sig bakom ett konto och hävda anonymitet är löjligt. Så svaret på din fråga är nej. Det finns undantag men detta är inte ett av dem.
Citera
2015-02-10, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Är det bara jag som tror att detta gynnar Flashback?

Massvis med människor som aldrig annars skulle gå in på flashback får nu en anledning att göra det.
Och vad finner de? Jo en vital debatt, där folk uttrycker precis det som sägs när vänner emellan.

Jävla idiot, blatte, svenne, osv är väldigt vanliga ord i Sverige. Tror man något annat är man väldigt naiv. Givetvis finns det här en och annan byfåne precis som i verkliga livet men de är lätta att identifiera. Så vad är problemet?

Aftonbladet gör nu omedvetet mycket bra reklam för FB som andningshål för PK trötta svenskar.

Bara tacka och ta emot.

Desto fler som de avslöjar desto fler kommer tänka att kan han så kan jag.

De åsikter och känslor många försöker förtrycka på grunda av PK trycket kan nu släppas fria då fler ser att dessa åsikter och känslor är vanligare än man tror och uppenbart spridda i alla samhällsklasser.

Det Aftonbladet nu gör är en mycket värdefull annonskampanj för FB.
Det är Aftonbladet som förlorar intäkter, läsare och förtroende.
Det är Flashback som får nya medlemmar, nya läsare och ett erkännande som Sveriges största och friaste debattarena.

Skall de jaga de 40.000 användare som de hittat hotmail adresser på eller kanske alla 944 750 medlemmar? Var tionde svensk.

Det är så dumt att man undrar om de tänker. Inte längre hur.

jAPP, DETTA GYNNAR fLASHBACK, ingen tvekan. Det AB inte räknat med är att kanske 100.000 som inte brytt sig tidigare, aldrig nämnt AB vid namn, nu kommer att tala illa om dem i stället, Snacka om skott i foten. Hoppas innerligt att PK-idioterna får detta rakt in i märgen
Citera
2015-02-10, 11:09
Medlem
El Capitanos avatar
Putin-Helin är igång igen ser jag. Fascisterna på Aftonbladet kör sitt korståg mot oliktänkare. I Sverige granskar man folket. Yttrandefriheten är död.
Citera
2015-02-10, 11:10
Medlem
Benramin567s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0mnia
Hur svårt skall det vara att behålla sin anonymitet? För er som vill vara säkra. Använd TOR. Skapa ett nick som inte kan kopplas till er på något sätt och vips. Det blir väldigt, väldigt, väldigt svårt för researchgrupper att gräva fram vem ni är.
TOR är ju inte ens säkert nå mer.
Citera
2015-02-10, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Man ska stå för sina åsikter och det man yttrar i tal och skrift, att gömma sig bakom ett konto och hävda anonymitet är löjligt. Så svaret på din fråga är nej. Det finns undantag men detta är inte ett av dem.

Vafan? Anonymitet bidrar till en vital debatt.
Citera
2015-02-10, 11:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Är det bara jag som tror att detta gynnar Flashback?

Massvis med människor som aldrig annars skulle gå in på flashback får nu en anledning att göra det.
Och vad finner de? Jo en vital debatt, där folk uttrycker precis det som sägs när vänner emellan.

Jävla idiot, blatte, svenne, osv är väldigt vanliga ord i Sverige. Tror man något annat är man väldigt naiv. Givetvis finns det här en och annan byfåne precis som i verkliga livet men de är lätta att identifiera. Så vad är problemet?

Aftonbladet gör nu omedvetet mycket bra reklam för FB som andningshål för PK trötta svenskar.

Bara tacka och ta emot.

Desto fler som de avslöjar desto fler kommer tänka att kan han så kan jag.

De åsikter och känslor många försöker förtrycka på grunda av PK trycket kan nu släppas fria då fler ser att dessa åsikter och känslor är vanligare än man tror och uppenbart spridda i alla samhällsklasser.

Det Aftonbladet nu gör är en mycket värdefull annonskampanj för FB.
Det är Aftonbladet som förlorar intäkter, läsare och förtroende.
Det är Flashback som får nya medlemmar, nya läsare och ett erkännande som Sveriges största och friaste debattarena.

Skall de jaga de 40.000 användare som de hittat hotmail adresser på eller kanske alla 944 750 medlemmar? Var tionde svensk.

Det är så dumt att man undrar om de tänker. Inte längre hur.

Nej, jag har redan dryftat den möjligheten. Förmodligen så hittar fler till Flashback och ser att det finns en helt annan debatt än den som förs i de likriktade medierna, att det finns en annan sanning än den som aftonbladet och expressen förmedlar. Jag tror att aftonbladet med sin kampanj har bundit ris åt egen rygg, tidningen förlorar på sikt. Inte för att jag gläds åt det då alla åsikter har ett värde i sig, jag bara konstaterar att aftonbladet kanske motverkar sitt eget syfte med uthängningarna.

Jag har en känsla av att media panikartat griper efter de sista halmstråna för sin egen överlevnads skull, frågan är bara vem det är som till varje pris vill ha kvar aftonbladet som en inflytelserik aktör?
Citera
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaasher
Och vikinga-krigarna på Flashback blir förbannade på att utlänningar tycker att vi är fega smygrasister som inte tål att bli konfronterade
Dessa tomtar bevisar ju tydligen det. Skulle inte förvåna mig om en högt uppsatt politiker faktiskt satt på Flashback och skrev det ena eller det andra.

Sitter man och leker en vikinga-krigare på Flashback så ska man bannemig vara det i verkligheten också. If you can't walk the walk, don't talk the talk.

Men det som många verkar missa är att idag jagar dom "rasister" & annat folk dom tycker uttryckt sig illa(t ex hängningstråden).

Men imorgon kanske dom känner för att hänga ut folk som uttrycker sitt missnöje mot politiker eller andra personer i maktpositioner?
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Jag har gång på gång sagt att medlemmar som avslutar sitt konto ska automatiskt få sitt kontonamn bytt till tex. "avslutad" så att det inte går att koppla ihop ens gamla inlägg då det finns flera konton med samma namn.

Jag funderar nu på att lägga ner mitt konto här, känner mig inte tillräckligt skyddad.
Det finns inte flera konton med samma namn - helt enkelt för att du inte kan använda ett upptaget namn när du registrerar dig.
Citera
Medlem
Är ju en jävla ensidig berättelse de skriver på aftonblaskan om all skit på FB men inte äns nämner det FB är bra för, hur forummedlemmar själva lyckats skaffa fram material till att gripa andra kriminella. (Katthataren i gbg till exempel.)
Citera
2015-02-10, 11:12
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benramin567
TOR är ju inte ens säkert nå mer.

För att hålla dig anonym på Flashback duger TOR alldeles utmärkt.
Citera
Medlem
Leipzigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guanxi
Det här är nådastöten för Flashback. Ingen kommer någonsin känna sig i säkerhet åter igen här.

Pffff, det är vad de vill att du skall känna. Aftonbladet har inga fler vapen än skampålen, de är ett gäng fikusar så de lär knappast komma för att döda dig.
Citera
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAM
För det verkliga problemet är just hyckleriet.

De gillar olika - men har en homogen vit arbetsplats!
De gillar inte register över romer - men folk på Disqus/Flashback är ok. Oavsett om de är "rasister".
De gillar yttrandefrihet - men gör något helt annat i tid och otid.
De gillar kultur, tex. kvinnor som spelar galna och potentiellt kan döda folk - men andra "galningar" som Dan Park, ska fängslas.

Och så fortsätter det. Listan är sååååååå in i helv_es lång med hyckleri att det är svårt att ta dem på allvar. Själv tycker jag att det är korkat med "du kan ta apan ur djungeln"-ordspråk, men att registrera folk? Då är ju Romregister ok? Moment 22...

Att aftonbladet säljer sina egna för klick och att de har dubbelmoral är ju inget nytt under solen.
Är man för yttrandefrihet så är man, då borde HMF osv inte finnas kvar.. Tycker jag.

Men jag ser fortfarande ett problem när personer som ska vara "neutrala" hatar en viss grupp när de ibland måste behandla dem. Likt advokater, domare, Läkare, Socialarbetare osv osv.

Chansen att en läkare som hatar negrer har medvetet skaded denne under en operation känns som minimal. Men chansen finns ju där att hens åsikter mot sin patient lyser igenom hur ens arbete utförs.

Och visar det sig att en domare, lärare, läkare osv är negerhatare så kommer ju de negrer som alltid trott de blivit behandlade annorlunda för att de är svarta få vatten på sin kvarn..

En läkare borde få säga, Jag hatar negrer och vill därför inte ha dessa som patienter.
Men en läkare ska inte ha en sådan åsikt om den jobbar med patienter som är negrer..

Fattar du vart jag vill komma.. ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in