Citat:
Ursprungligen postat av
JAM
För det verkliga problemet är just hyckleriet.
De gillar olika - men har en homogen vit arbetsplats!
De gillar inte register över romer - men folk på Disqus/Flashback är ok. Oavsett om de är "rasister".
De gillar yttrandefrihet - men gör något helt annat i tid och otid.
De gillar kultur, tex. kvinnor som spelar galna och potentiellt kan döda folk - men andra "galningar" som Dan Park, ska fängslas.
Och så fortsätter det. Listan är sååååååå in i helv_es lång med hyckleri att det är svårt att ta dem på allvar. Själv tycker jag att det är korkat med "du kan ta apan ur djungeln"-ordspråk, men att registrera folk? Då är ju Romregister ok? Moment 22...
Att aftonbladet säljer sina egna för klick och att de har dubbelmoral är ju inget nytt under solen.
Är man för yttrandefrihet så är man, då borde HMF osv inte finnas kvar.. Tycker jag.
Men jag ser fortfarande ett problem när personer som ska vara "neutrala" hatar en viss grupp när de ibland måste behandla dem. Likt advokater, domare, Läkare, Socialarbetare osv osv.
Chansen att en läkare som hatar negrer har medvetet skaded denne under en operation känns som minimal. Men chansen finns ju där att hens åsikter mot sin patient lyser igenom hur ens arbete utförs.
Och visar det sig att en domare, lärare, läkare osv är negerhatare så kommer ju de negrer som alltid trott de blivit behandlade annorlunda för att de är svarta få vatten på sin kvarn..
En läkare borde få säga, Jag hatar negrer och vill därför inte ha dessa som patienter.
Men en läkare ska inte ha en sådan åsikt om den jobbar med patienter som är negrer..
Fattar du vart jag vill komma.. ?