2015-02-10, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Alltså det här att tidningarna luskar "rätt på hat", jag tycker det är snudd på rättsövergrepp, när folk hängs ut (eller hur jag ska uttrycka mig?).
Ja, jag vet att Flashback inte är en tillåten sajt i lagens mening, men oavsett näthat, så verkar mängder av krafter här som ger uttryck för folks yttrandefrihet.
Jag är övertygad om att de här journalisterna själva nyttjar Flashback i viss mån själva, i sina syften och uttrycker sina åsikter och njuter av yttrandefriheten. Flashback har fått priser för avslöjanden. Det finns journalister öppenhjärtligt talat om att de trivs på Flashback (när det passar dem).

Media ska aldrig ha makt! Så är det bara. Politiker ska ha makt. Men media är en sån instans som inte ska nyttja sin makt på det där sättet att de "sätter drev" på folk (typ nu "avslöjade näthatande politiker").

BTW: Vad har flashback att säga om att folk luskas rätt på, på forumet förresten?

"Media ska aldrig ha makt"? Skall det tolkas som att media aldrig skall komma med avslöjanden?
Citera
2015-02-10, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marshemi
Rätten att få hata, kränka och hota ges inte i yttrandefrihetslagen. Det är brottsligt. Läs på för i helvete.

Hatar och kränker gör man i Sverige precis som man vill, utan att hindras av någon lag. Följ ditt eget råd, om du är läskunnig.
Citera
2015-02-10, 15:41
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
Btw: Efter ex-pressens uthängningar via researchgruppen vägrar jag och min sambo att klicka på skräpet. Så det fick bli AB istället. Tills nu. Hur många här på FB tänker likadant? Förmodligen 1000-tals. Godnatt AB.

Tja, så länge de har den position de har som den 4.e statsmakten klickar jag fortsatt, det underlättar också att kunna se själv, istället för att förlita sig på att andra refererar/citerar korrekt.
Plus-abonnemanget är dock uppsagt.
Citera
2015-02-10, 15:41
Bannlyst
Man kan enkelt hindra sin hjärna från att sända signaler till fingrarna om trycker på tangenter och skriver hatfyllda meddelanden på flashback?

Varför gjorde inte dessa 4000 medlemmar det?
Citera
2015-02-10, 15:42
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elefantpenis2002
haha nu händer det grejer. miljöpartist hatar invandrare det stärker min tes att dessa hycklare är smygrasister som bor i vita områden av en anledning.

Det här får onekligen en att fundera på hur många fler miljöpartister det finns därute med liknande åsikter. Det är ju ingen naturlag att man måste värna om miljön och värna om massinvandring och islam på en och samma gång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag förklarade tidigare men tar det igen då: Sverige är ett likriktat land med konsensustänkande. Man kan lätt råka illa ut om man tycker något som går utanför normen. Hotet och tvånget är sublimt. Man kan få någon att göra en "pudel" genom att säga till dem att de får välja mellan att göra avbön eller få sin verkliga identitet röjd.

Hotet och tvånget finns bara i vissa människors hjärnor.
Citera
Medlem
muddis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Varför har så många hatare så fantastiskt svårt att förstå att yttrandefrihet inte innebär att man utan konsekvenser eller oemotsagd får häva ur sig vilka tokigheter, lögner, vidrigheter etc som helst? Vart kopplar det inte?

Det ar just precis vad yttrandefrihet ar. Alexander Bard sa det ratt bra i ett tweet nyligen:

"Yttrandefrihet handlar om att försvara människor med de vidrigaste av åsikter, och inte bara de som du själv håller med om."

Nu for tiden sa tycks folk endast gilla yttrandefrihet sa lange manniskor uttrycker samma asikter som dom själva besitter...
Citera
2015-02-10, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Ouch, snacka om att SD viker ned sig.

Kristina Winberg har säkeeert snackat med Joel om att det är "lugnt mellan de" och att hon eventuellt skulle ställa upp som referens på hans kommande jobb. Det är givetvis ingenting annat än falska utspel från SDs sida för att minsann påpeka att "de inte alls är främligsfientliga". Vad skulle hända om de gav Joel ryggdunk öppet? De skulle förlora på det mycket, rent politiskt och strategiskt.

Det skulle inte förvåna mig alls om Winberg faktiskt höll med om det han har skrivit.

En bra fråga är vad hans judiska partikollega Kent Ekeroth tycker om hans antisemitiska åsikter.
Citera
Medlem
Stackars rasistiska och misogyna näthatare. På med offerkoftan.
Citera
Medlem
EricBlairs avatar
Vad är det som säger att man till 100% måste stå bakom sina argument? Kanske vill man ändå diskutera igenom olika aspekter av en felaktig föreställning för att få andra som när den felaktiga föreställningen att tänka till?

T ex borde jag kunna få driva tesen att jorden är platt. Genom att göra det så kommer det fram en rad motargument som jag själv inte kanske skulle komma på. Därigenom drivs diskussionen framåt.

På samma sätt skulle en invandringsvurmare kunna argumentera emot invandring. Innerst inne behöver denne inte vara rasist även om till synes rasistiska argument framföres. Denna typ av argumentationsteknik passar, speciellt i Sverige, bäst på ett anonymt forum eftersom ens argument vanligen, men inte alltid, samtidigt anses vara ens ställningstagande.

Att i det läget bli uthängd av Aschberg vore surt..
Citera
Medlem
Skulle inte tro det, och utan bevis faller det platt. AB misstag är att ge sig på den stora massan, det kommer garanterat att slå tillbaka, förtroendet för deras murvlar är ju redan så jävla lågt iofs, kan kanske inte bli lägre...

Flashback var ju den "sista bastionen" på nåt sätt, det enda stället som var kvar. Nu stämmer inte det och folk är förvånade. Synd om många nu, endast en kritisk åsikt om tex islam och afa kommer utnytttja det...Svinigt.

Edit:vafan, missade citatet o nu hittar jag det inte...
Citera
2015-02-10, 15:44
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Så att jag kan undvika dig, på samma sätt som du vill undvika läkare som enligt dig har obehagliga åsikter. Det var väl därför du uppskattade detta "avslöjande"?

Och detta är anledningen till att läkare och andra enskilda personer oavsett yrke, titel eller sysselsättning behöver forum där de kan vara anonyma. Du vill undvika en viss typ av tokstollar. Jag vill undvika en annan typ av tokstollar. Läkaren som tråden behandlar hade även han en grupp tokstollar som var ute efter att jävlas med honom, så behovet av anonymitet för denna person torde vara mest uppenbart av alla.

Att du hyllar Aftonbladets kränkning av ett skydd som du själv vill bevara för egen del visar på din bristande principiella hållning. Ett hyckleri som i bästa fall beror på svajande logisk kapacitet eller i värsta fall på ren ondska.

Du kan ju inte undvika honom, han har ju de enda rätta åsikterna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in