2015-02-11, 11:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jo, det finns gott om dem, men de trakasserar folk på myndigheter, rättssalar, lärosäten o.s.v. och de sprider hot om död och våld i offentligheten med lön och arvoden från det offentliga. Enbart nämnda Kakan har gjort det mer än alla skribenter på Flashback gör på en hel dag.
Kakan är inte anonym och det finns alltså inga som helst skäl att hänga ut henne eftersom hon offentligt står för det hon skriver...

Vet du övriga "feminister" som här på forumet i skydd av anonymiteten gör det du hävdar så är du välkommen att länka till några exempel. Jag är intresserad - och givetvis anser jag att de också skall lyftas fram i ljuset i så fall...

Jag tror dock du får svårt att finna sådana exempel.

Citat:
Kakan och alla andra statsfeminister sprider hot och hat med offentliga medel och är närmast helt fredade från någon som helst kritik i offentligheten, helt oavsett vad de säger och skriver, men du menar att om någon av dessa statsfeminister skulle finnas på Flashback, så bör de ställas mot väggen? Vore det inte rimligare att ställa alla dessa tusentals skattefinansierade statsfeminister som hatar öppet i offentligheten mot väggen först och sluta med att finansiera deras hatverksamhet?
Ja om någon av dem trakasserar och hotar människor anonymt på flashback så är det fullt relevant och önskvärt att blotta det för offentligheten.

Att feminister eller andra däremot framför åsikter offentligt och under eget namn men som du inte delar finns inget nyhetsvärde i.
Citera
2015-02-11, 11:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Ja, och hon har ju fått ett otaligt många anmälningar mot sig från alla håll. Men står fortfarande och skriker ut sitt hat utan problem eftersom hon är "skyddad" av etablissemanget. Om det skulle vara jag som gjorde precis som lilla kakan, så skulle jag åkt ut med huvudet före innan jag ens hann öppna munnen.
Nej, hon jagar och trakasserar inte enskilda därför finns inget att väcka åtal för.
Citera
2015-02-11, 11:37
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kakan Hermansson är inte anonym och om någon känner sig personligt hotad eller trakasserad av henne så står dem fritt att göra en anmälan om detta och få saken utredd av polis och åklagare.

Du menar att samma regim som låter henne arbeta inom regimmedia skulle åtala henne för det hon redan får betalt för? Tror du själv på det?

Citat:
Nu läser och lyssnar jag inte direkt på Kakan eftersom hennes retorik inte faller mig i smaken - men mig veterligen har inte uppmanat till mord och inte heller ägnat sig åt dylika trakasserier och hot -- själv har hon däremot blivit jäkligt hårt ansatt just här på flashback bl a.

Det är bara att läsa dikten jag länkade till nyss där hon lovade att hon och alla andra feminister kommer att lemlästa könsorganen på alla män som de kommer på med att konsumera porr. Personen som avhandlades i dagens Aftonbladet skrev däremot ett humoristiskt inlägg om vad han kan fantisera om på jobbet, vilket rimligtvis inte alls är något hot.
Citera
2015-02-11, 11:37
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kakan Hermansson är inte anonym och om någon känner sig personligt hotad eller trakasserad av henne så står dem fritt att göra en anmälan om detta och få saken utredd av polis och åklagare.

Nu läser och lyssnar jag inte direkt på Kakan eftersom hennes retorik inte faller mig i smaken - men mig veterligen har inte uppmanat till mord och inte heller ägnat sig åt dylika trakasserier och hot -- själv har hon däremot blivit jäkligt hårt ansatt just här på flashback bl a.
Starta en blogg, ta med en kamera och mikrofon och ring på hos kakan och ställ henne mot väggen för hennes påstådda mordhot är min rekommendation.
Citera
2015-02-11, 11:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tajttajt
Visst skrivs det extremt hårda saker på flashback i vissa kategorier.. Men själv tycker jag det är upp till var och en att läsa om sig själv eller inte.
Man kan inte bli älskad av alla, det finns alltid folk som kommer hata.
Fast det där är en legitim ståndpunkt om det var valfritt att delta på flashback både som skribent och objekt - det är ju inte det.
Du kan välja om du vill läsa och skriva -men inte om du skall bli föremål för hat, trakasserier och hot.
Citera
2015-02-11, 11:38
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testestest99
Det kommer antagligen bara vara just vita, svenska män som blir uthängda. Jag skulle bli chockerad om det rörde som om en invandrare eller kvinna. Hur många har blivit uthängda? 5? Mönstret fortsätter, det lär vi få se imorgon om inget annat.

Tänk snälla innan du postar.
Aftonbladet fick en källa av researchgruppen. 90% av alla hatare här är vita män.

Har ni listor på hatiska kvinnor muslimer som gömmer sig anonymt så skicka för fan till friatider..
Citera
2015-02-11, 11:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Starta en blogg, ta med en kamera och mikrofon och ring på hos kakan och ställ henne mot väggen för hennes påstådda mordhot är min rekommendation.
Det där ju kärnan i gnället - det finns inga mordhot att visa - utan för att komma åt Kakan så får man gå på tomma påståenden då... ?
Och då har man inget att komma med.
Citera
2015-02-11, 11:41
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissLycka
Det är aldrig rätt att behandla en annan människa illa och har man gjort det får man ta konsekvenserna. Tycker du det är okej att behandla andra illa?

Att ha rätten att uttrycka sig fritt står över människors eventuella känsla av obehag, ja.

Och att skriva illa om någon är inte samma sak som att gå fram och sprätta upp någon eller att ställa sig utanför deras dörr och pissa in i brevlådan.

Och anser DU att Charlie Hebdo hade rätt att använda sin satir?
Miljoner, om inte miljarder människor kränktes av deras satir, både den muslimska och den judiska.
Anser du att DOM har rätt att göra det, på sättet som dom gör det, så har även du eller jag rätt att göra det. Punkt slut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissLycka
Det är inte alla andra som blir jagade, det är de som hetsat, kränkt och hotat som blir jagade och med all rätt!

Att uttala sig kränkande om en offentlig person ska vara nog för att bli uthängd i kvällspressen anser du?
Citera
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Tänk snälla innan du postar.
Aftonbladet fick en källa av researchgruppen. 90% av alla hatare här är vita män.

Har ni listor på hatiska kvinnor muslimer som gömmer sig anonymt så skicka för fan till friatider..

De skriver ju redan i svensk ljugmedia och får betalt för sina hatfyllda texter. Speciellt de i regimmedia har väl en minst sagt tryggad inkomst från de pengar som tvingas ur folket. Varför skulle de skriva här på Flashback?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Precis vad jag säger - yttrandefriheten innebär inte att man får hota, mobba eller sprida rena lögner.

Fast om jag säger "du är ful", så är ju inte det att mobba, det är en åsikt, som kan vara legitim, eller inte. Men när 20 personer har sagt samma sak, då kan det anses vara mobbing. Då är frågan, vem ska ta ansvar för det?

Jag kan ju inte ta ansvar för att 19 andra personer efter mig säger samma sak som mig.

Så jo, yttrandefriheten innebär visst dom där sakerna.
Citera
2015-02-11, 11:42
Medlem
systemcepes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Jag skulle absolut göra det. Tycker att det är viktigare att säga sanningen oavsett vad den kan vara.
Okej, jag köper det du säger: att vara ärlig är viktigt. Speciellt när det kan tänkas handla om vård där ärlighet och sanning kan bokstavligen betyda mycket.

Men jag tänker mig att i hans bransch så är nog den åsikten ändå ganska sällsyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in