Citat:
Konkret exempel: jag har blivit kallad rasist för att jag fördömde attacken av islamisterna i Paris 7 januari i år! På den idiotnivån ligger "debatten" i Sverige idag. Därför ska anonymiteten skyddas, för man får inte ha någon åsikt som inte är 100% konsensus utan att på något sätt åtminstone få ett tjuvnyp någonstans.
Ja, vissa människor tar upp rasistkortet alldeles för fort och [b]som sagt[b] har jag aldrig påstått att det är något fel med anonymitet och att få diskutera sina åsikter så länge de är inom vissa gränser. Att få skriva att muslimer ska jagas ur landet med vapen och att kvinnlig frigörelse är "horerier" tycker inte jag är något man bör försvara. Folk sitter och kräver att jag ska urskilja vad som är brottsligt bland de uthängda personernas inlägg men som sagt jag är ingen jurist men min högst amatörmässiga åsikt är att vissa saker borde kunna straffas.
Om jag får vara helt ärlig så tycker jag inte att det är mer än rätt att dessa hemska människor hängs ut för deras åsikter även om de nu skulle va så att de inte är direkt brottsliga. Jag tycker att det är bra att man tagit upp frågan om klimatet på internet, det är läskigt hur mycket folk kommer undan med på och jag tror inte folk inser att det faktiskt påverkar människor. Det är enkelt att säga "men läs inte om du inte tål det" men ska man inte få gå ut på internet om man tillhör en av de utsatta grupperna då? Är det ett samhälle att sträva efter?
What goes around comes around...