2015-02-10, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Konkret exempel: jag har blivit kallad rasist för att jag fördömde attacken av islamisterna i Paris 7 januari i år! På den idiotnivån ligger "debatten" i Sverige idag. Därför ska anonymiteten skyddas, för man får inte ha någon åsikt som inte är 100% konsensus utan att på något sätt åtminstone få ett tjuvnyp någonstans.

Ja, vissa människor tar upp rasistkortet alldeles för fort och [b]som sagt[b] har jag aldrig påstått att det är något fel med anonymitet och att få diskutera sina åsikter så länge de är inom vissa gränser. Att få skriva att muslimer ska jagas ur landet med vapen och att kvinnlig frigörelse är "horerier" tycker inte jag är något man bör försvara. Folk sitter och kräver att jag ska urskilja vad som är brottsligt bland de uthängda personernas inlägg men som sagt jag är ingen jurist men min högst amatörmässiga åsikt är att vissa saker borde kunna straffas.

Om jag får vara helt ärlig så tycker jag inte att det är mer än rätt att dessa hemska människor hängs ut för deras åsikter även om de nu skulle va så att de inte är direkt brottsliga. Jag tycker att det är bra att man tagit upp frågan om klimatet på internet, det är läskigt hur mycket folk kommer undan med på och jag tror inte folk inser att det faktiskt påverkar människor. Det är enkelt att säga "men läs inte om du inte tål det" men ska man inte få gå ut på internet om man tillhör en av de utsatta grupperna då? Är det ett samhälle att sträva efter?
Citera
2015-02-10, 15:15
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Precis. Aftonludret/Rödinggruppen ska inte få skit för att Joel sparkats, det ska enbart SD få. Det finns numera ingen stake i det där partiet.

Där sa du det..
Det är ett helvete att till och med SD nu tillhör Sju nej jag mena åttaklövern.
Det minsta de kunde gör är ju att låta honom pudla och fortsätta. Eller inte låta det hända något alls.
Ja han är SD:are och han har åsikter som kanske inte stämmer överens med vårt parti men han är en god arbetare och bla bla bla..

Folk hade glömt honom på en vecka
Citera
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dangeeerzone
Lustigt hur folk tycker "synd" om Joel då han riskerar att få hat och hot riktat mot sig efter att det är exakt det han själv bedrivit mot kvinnor och invandrare senaste sju åren. What goes around comes around...

Vilka har han hotat? Hat och hot är två olika saker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Min poäng är alltså att du får hata vilka grupper du vill, oavsett pga etnicitet eller religion. Det är alltså inte förbjudet att hata grupper i USA. Det är inte förbjudet att uttrycka dessa åsikter. Det räknas inte som hot eller diskriminerande att uttrycka hat.

Vet inte hur tydlig jag måste bli för att du inte ska misstolka det jag skriver.

Du har rätt att uttrycka att du är hatisk gentemot något men har inte rätt att uppmana andra att hata den gruppen. Var den gränsen går kan du ju tycka vad du vill om men jag skulle ju säga att om någon påstår att en grupp är värd att hata och jag tillhör den gruppen så så finner jag min konstitutionella rätt till att inte bli trakasserad kränkt om du säger det till mig.

Att göra det på ett forum som FBI räknar som att det faller under federal jurisdiktion utan att känna till exakta definitioner och rättstillämpningar och utan att veta om det är en amerikansk medborgare du eventuellt utsätter för hatbrott är milt uttryckt oförnuftigt.

Hat Crime Law & and Legal Definition

http://definitions.uslegal.com/h/hate-crime/

Ditt personliga hat är naturligtvis djupt negativt för ditt välbefinnande och förstör dina relationer med andra och jag uppmuntrar dig därför att sluta hata.
Senast redigerad av Utredaren 2015-02-10 kl. 15:19.
Citera
2015-02-10, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhodos
Att FB, genom sitt "anonymitetsskydd" även skapar en plattform för människor som är besvikna på sig själva och sitt liv, sina medmänniskor, sin underförmåga att offentligt argumentera och stå för sina åsikter underlättar inte möjligheten för dessa att skapa förändring, attityd och förhållningssätt i samhället.
Jo, det som skrivs anonymt på nätet gör förändring.
Detta är ett anonymt forum riktat mot ett land där det är förbjudet att yttra vissa åsikter, och där det är lagligt att neka arbete, sparka, neka fackmedlemskap med mera för lagliga åsikter. Så ens förmåga att argumentera offentligt har inte med saken att göra. Det är ett juridiskt och samhälleligt klimat som framtvingat att vissa åsiktsyttringar måste ske anonymt.

Citat:
Ursprungligen postat av rhodos
På något sätt är det bra att dessa avslöjas, att en läkare ena timmen kan sjukbehandla en muslim och andra timmen önska livet av denna anonymt på FB. Absurt! Vilken tillit kan samhället sätta till denna person? Att lägga sitt liv i dennes händer. gör han sitt yttersta för att denna människa får all den medicinska hjälp han behöver för att överleva?
Är det OK att FB skapar en plattform för svenska skattefinansierade tjänstemän under EU-flagga att anonymt bedriva avrättningskampanjer samtidigt som dessa utger sig för att företräda och arbeta i Europeiska Gemenskapen?
Slutsats: Mycket är bra på FB, men ännu mer är skit, tyvärr!
Naivt att du är chockad. Varenda person värderar olika människor olika, läkare är inte undantaget.
Enda skillnaden här är att han 1. erkände åsikterna för sig själv, 2. erkände åsikterna anonymt på nätet, 3. blev hackad av inkvisitionens.
Citera
2015-02-10, 15:16
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Nu missuppfattade du mig.

De aktiva vänsterextremister som förstör för högerextremister finns på listor hos Högerextremister.

Högerextremister finns på listor hos vänsterextremister.

Om alla bara utgår ifrån att någon vill ha tag på din identitet bakom anonymiteten så skulle inte detta hända. Dvs folk hade inte registrerat sig på flashback med förnamn.efternamn@mittföretag.se
Så är det med all säkerhet. Men det är sällan som brottsbelastade högerextremister samarbetar och avlönas av ledande media...

Tänk dig en situation där Klas Lund skulle driva en privat underrättelsetjänst där man kartlägger Sveriges befolkning och samkör allt de kommer över med läckta/hackade databaser och sedan samarbetar med Avpixlat för att hänga ut de som har en enligt dem obekväm åsikt. Då misstänker jag att det inte varit lika tyst om deras metoder och vilka som ligger bakom...
Citera
2015-02-10, 15:17
Medlem
Hehe https://www.youtube.com/watch?v=O4Ic8p55R1Q

Det AB gör är inte grävande journalistik utan åsiktsregistrering som förs i många diktaturer.

Dom kränker 40K människor där dom flesta kommer känna sig förföljda och inte som fria människor.
Citera
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Sopigt av flashback att drälla iväg användarnas mailadresser -- om det är vad som skett. Men spelar liten roll i långa loppet. Detta kommer att blåsa över. Aftonbladet och massa liberaler och vänstermuppar kan förfasa sig ett tag. Men sedan då?

Tror man att folks åsikter i kontroversiella frågor bara försvinner? Att flashbacks flera hundra tusen skribenter plötsligt tänker "från och nu är jag tyst, Helin & Aftonbladet vs. Flashback 10-0” och ”jag ger upp, jag tycker som researchgrupp, AFA & Aschberg vill”.

Med tusentals inägg per dygn är det självklart att det en hel del oslipade epitet om negrer, araber, zigenare och somaliska våldtäktsmän följer med i floden. Vad AB nogsamt undviker att berätta om är alla högst begåvade diskussioner som ständigt pågår på Flashback. Och som är i överväldigande majoritet. Drevet syftar förstås inte alls till att komma till rätta med rasism och hets mot folkgrupper. Syftet är istället ett uselt och desperat försök näpsa en konkurrent som har fler läsare, högre trovärdighet, skickligare skribenter samt är avsevärt mer läsvärd än publikationer som Aftonbladet.

Lycka till, det kommer självfallet inte att lyckas.

Men det är ju inget som Aftonbladet anser vara ett samhällsproblem.
Det stod t.ex från början att Flashback har vunnit guldspaden och har många gånger hjälp polis att bla bla bla.. MEN... bla bla bla..
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har du belägg för att han har läckt personuppgifter? Jag har inte sett en enda uppgift som kan koppla de beskrivna fallen till fysiska personer. Jag utgår ifrån att fler än en handfull inavlade blinda utvecklingsstörda barn har immigrerat till Sverige då jag personligen har stött på ett antal.
Jag utgår ifrån att de finns ett unikt exempel i Sverige där båda systrarna har samma handikapp på sina barn - och har fler än ett barn var faktiskt..

Och återigen - att du inte kan identifiera dem innebär inte att de inte är identifierbara via uppgifterna som lagts ut..

Endera har han ljugit sig blå i sitt exempel - vilket han hävdar att han inte gjort - eller också är hon identifierbar enbart via barnen handikapp och förekomsten inom familjen.

Citat:
Det där med att stå för det man säger, gäller det även homosexuella som på nätet är uppriktiga men som i det verkliga livet säger att de är heterosexuella, är de också hycklare som borde hängas ut?
Du är så där dum i huvudet på riktigt va?

Citat:
Tänk om din doktor är bög men han ljuger om det, en förtroendefråga i allra högsta grad, eller? Tänk om du blir petad i stjärten av en bög, har du inte rätt att få veta vem doktorn egentligen är?
Nej, om min doktor är bör eller inte är irrelevant. Vore det relevant så skulle heterosexuella doktorer inte få behandla människor av andra könet.

Citat:
Lägg nu ner ditt tramsande och ta dig en kopp te med lite nervlugnande i, ett tips i all välmening.
Jag tror det är du som bör sansa dig ... och givet hur du skriver kan du vara lugn, det lär enbart vara människor med någon form av förtroendepost som är föremål för granskning ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dangeeerzone
Lustigt hur folk tycker "synd" om Joel då han riskerar att få hat och hot riktat mot sig efter att det är exakt det han själv bedrivit mot kvinnor och invandrare senaste sju åren. What goes around comes around...

Du är ju helt blåst.

Han har gjort 92 inlägg på runt 7-8 år.

Han har aldrig hatat mot kvinnor, den enda jude han aktivtat hatat mot är hans föreläsare och han anser att islam är ett hot mot europa..

väldigt "kontroversiellt" och värt att förstöra hans liv för..
Citera
2015-02-10, 15:18
Medlem
Sperssons avatar
.
Joel blev straffad för sina åsikter.
Precis det som Aftonbladet vill uppnå.

Jag föreslår att vi alla fortsätter att skriva fritt från hjärtat, och slutar att köpa Aftonbladet.
Citera
2015-02-10, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Du är ju helt blåst.

Han har gjort 92 inlägg på runt 7-8 år.

Han har aldrig hatat mot kvinnor, den enda jude han aktivtat hatat mot är hans föreläsare och han anser att islam är ett hot mot europa..

väldigt "kontroversiellt" och värt att förstöra hans liv för..

Varför skrev han ens 1 inlägg på flashback då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in