Citat:
Ursprungligen postat av
JoonaToivio
Ser nästan all svensk fotboll jag hinner med och därför tycker jag att följande spelare är lite övervärderade (sett till hur man brukar betygsätta allsvenska spelare i diverse bilagor):
Johannes Hopf 3 | Visst kanske en trea i Superettan, men förtjänar han verkligen att ses som en habil allsvensk målvakt? Tveksamt om ni frågar mig.
Tim Markström 2 | Så han ska alltså vara en hyfsad allsvensk målvakt?
Birkir Már Sævarsson 2 | Snarare undervärderad. Imponerat mycket på mig i Norge, även om jag inte såg allt för mycket av honom under den föregående säsongen. Stabil värvning.
Jonathan Tamimi 2 | Är han verkligen en hyfsad allsvensk spelare?
Johan Persson 3 | Gillar hans spelartyp, men Superettan och Allsvenskan är två helt olika saker, vilket visades senast han var i Allsvenskan med Öster. Visst kanske de hade ett dåligt år, men att se han som en bra allsvensk spelare - det gör jag inte. En tvåa hade räckt.
Några saker jag direkt reagerade på. Sedan finns det lite mer tveksamheter i mitt tycke. Vad säger ni Bajensupportrar, eller neutrala som opartiskt sett mycket Bajen.
Visst är det svårt att säga att Tim Markström är en hyfsad allsvenskmålvakt, men är det inte lika svårt att ge honom en 1:a och då säga att han är en usel allsvenskmålvakt?
Hopf måste leverera även på allsvensk nivå för att 3:an skall vara given även där.
Birkir, håller med, en klar 3:a. Skall Kristofferson vara "expert" så får han inte göra så enkla misstag.
Torsteinbö, samma sak som med Birkir.
Johan Persson var, om inte en 5:a så iaf en stark 4:a i superettan. En 3:a tills annat är bevisat känns inte omotiverat. Öster 2013 är INTE Bajen 2015, så den jämförelsen köper jag inte rakt av.
Men ok, tack för svar. Fick intrycket att du hade mer kontroversiella åsikter när du började opponera dig.