2015-02-09, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
Några saker jag direkt reagerade på. Sedan finns det lite mer tveksamheter i mitt tycke. Vad säger ni Bajensupportrar, eller neutrala som opartiskt sett mycket Bajen.
Håller med i din analys, men samtidigt som vissa spelare fått för högt betyg av Daniel Kristoffersson så har även vissa fått lite för lågt. Tänker då främst på Fredrik Torsteinbö som i mitt tycke är vår bästa spelare efter Kennedy och har potential att gå väldigt långt.

Thomas Guldborg fick en trea som känns lite oförtjänt. Han är en ledare på och utanför planen och spelar alltid stabilt men inte mycket mer än så. En stark tvåa kanske.

Precis som du skriver så har ju Birkir Saevarsson fått ett underbetyg av Disco. Han har imponerat mest av nyförvärven och kommer garanterat att göra en fin säsong 2015.
Citera
2015-02-09, 15:38
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Håller med i din analys, men samtidigt som vissa spelare fått för högt betyg av Daniel Kristoffersson så har även vissa fått lite för lågt. Tänker då främst på Fredrik Torsteinbö som i mitt tycke är vår bästa spelare efter Kennedy och har potential att gå väldigt långt.

Thomas Guldborg fick en trea som känns lite oförtjänt. Han är en ledare på och utanför planen och spelar alltid stabilt men inte mycket mer än så. En stark tvåa kanske.

Precis som du skriver så har ju Birkir Saevarsson fått ett underbetyg av Disco. Han har imponerat mest av nyförvärven och kommer garanterat att göra en fin säsong 2015.
Instämmer helt klart.
Citera
2015-02-09, 15:46
Avslutad
Citat:
Ser nästan all svensk fotboll jag hinner med och därför tycker jag att följande spelare är lite övervärderade (sett till hur man brukar betygsätta allsvenska spelare i diverse bilagor):

Johannes Hopf 3 | Visst kanske en trea i Superettan, men förtjänar han verkligen att ses som en habil allsvensk målvakt? Tveksamt om ni frågar mig.
Tim Markström 2 | Så han ska alltså vara en hyfsad allsvensk målvakt?

Birkir Már Sævarsson 2 | Snarare undervärderad. Imponerat mycket på mig i Norge, även om jag inte såg allt för mycket av honom under den föregående säsongen. Stabil värvning.
Jonathan Tamimi 2 | Är han verkligen en hyfsad allsvensk spelare?

Johan Persson 3 | Gillar hans spelartyp, men Superettan och Allsvenskan är två helt olika saker, vilket visades senast han var i Allsvenskan med Öster. Visst kanske de hade ett dåligt år, men att se han som en bra allsvensk spelare - det gör jag inte. En tvåa hade räckt.

Några saker jag direkt reagerade på. Sedan finns det lite mer tveksamheter i mitt tycke. Vad säger ni Bajensupportrar, eller neutrala som opartiskt sett mycket Bajen.

Visst är det svårt att säga att Tim Markström är en hyfsad allsvenskmålvakt, men är det inte lika svårt att ge honom en 1:a och då säga att han är en usel allsvenskmålvakt?

Hopf måste leverera även på allsvensk nivå för att 3:an skall vara given även där.

Birkir, håller med, en klar 3:a. Skall Kristofferson vara "expert" så får han inte göra så enkla misstag.

Torsteinbö, samma sak som med Birkir.

Johan Persson var, om inte en 5:a så iaf en stark 4:a i superettan. En 3:a tills annat är bevisat känns inte omotiverat. Öster 2013 är INTE Bajen 2015, så den jämförelsen köper jag inte rakt av.

Men ok, tack för svar. Fick intrycket att du hade mer kontroversiella åsikter när du började opponera dig.
Citera
2015-02-09, 15:52
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Visst är det svårt att säga att Tim Markström är en hyfsad allsvenskmålvakt, men är det inte lika svårt att ge honom en 1:a och då säga att han är en usel allsvenskmålvakt?

Hopf måste leverera även på allsvensk nivå för att 3:an skall vara given även där.

Birkir, håller med, en klar 3:a. Skall Kristofferson vara "expert" så får han inte göra så enkla misstag.

Torsteinbö, samma sak som med Birkir.

Johan Persson var, om inte en 5:a så iaf en stark 4:a i superettan. En 3:a tills annat är bevisat känns inte omotiverat. Öster 2013 är INTE Bajen 2015, så den jämförelsen köper jag inte rakt av.

Men ok, tack för svar. Fick intrycket att du hade mer kontroversiella åsikter när du började opponera dig.
Nej, men en "etta" gills i dessa sammanhang som antingen underkänd eller oprövad och då känns det betyget ganska givet.

Nej inga kontroversiella åsikter, men tyckte Kristofferson hade några väldigt enkla misstag i sin betygssättning. På samma sätt som vissa säkerligen inte håller med mig.
Citera
2015-02-09, 16:00
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ser nästan all svensk fotboll jag hinner med och därför tycker jag att följande spelare är lite övervärderade (sett till hur man brukar betygsätta allsvenska spelare i diverse bilagor):

Johannes Hopf 3 | Visst kanske en trea i Superettan, men förtjänar han verkligen att ses som en habil allsvensk målvakt? Tveksamt om ni frågar mig.
Tim Markström 2 | Så han ska alltså vara en hyfsad allsvensk målvakt?

Birkir Már Sævarsson 2 | Snarare undervärderad. Imponerat mycket på mig i Norge, även om jag inte såg allt för mycket av honom under den föregående säsongen. Stabil värvning.
Jonathan Tamimi 2 | Är han verkligen en hyfsad allsvensk spelare?

Johan Persson 3 | Gillar hans spelartyp, men Superettan och Allsvenskan är två helt olika saker, vilket visades senast han var i Allsvenskan med Öster. Visst kanske de hade ett dåligt år, men att se han som en bra allsvensk spelare - det gör jag inte. En tvåa hade räckt.

Bra analys och helt enig.

Sedan tycker jag som redan skrivits att Torsteinbö borde fått en 3:a. Bajens bästa spelare under våren i mitt tycke.

Sedan håller jag inte med Kristoffersson med Israelsson. Han har rätt att skador störde en del men under hösten skulle jag vilja säga att han var vår bästa spelare efter Kennedy. Stod rätt positionerad, brytningssäker och skapade snabba omställningar framåt. Dessutom så täckte han upp för Persson många gånger när han kom fel in i situationer. Persson var okej under förra säsongen men ibland vart han lite för hyllad i Hammarby-kretsar.

Edit: Och Markström ska fan ha en 1:a. Visst har han inte fått några chanser men jag har sett massvis av träningar och bedömer jag utifrån det så är det en 1:a. Hans fötter är urusla.
Senast redigerad av Petterror 2015-02-09 kl. 16:02.
Citera
2015-02-09, 18:49
Medlem
feldgraus avatar
Hela betygsättningens "korrekthet" beror ju på vad Kristoffersson skulle ge för betyg till andra allsvenska trupper.

/feldgrau
Citera
2015-02-09, 19:40
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Hela betygsättningens "korrekthet" beror ju på vad Kristoffersson skulle ge för betyg till andra allsvenska trupper.

/feldgrau
Kanske. Men han visar även sin okunskap om Hammarby när han skriver att Torsteinbö får svårt att få speltid i år.
Citera
2015-02-09, 20:26
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Martin Mutumba ‏@MartinMutumba 16s16 seconds ago View translation
Jag vill tacka alla ni såm jelpt mej genåm åren såm diggat d jag gjorde. Men fotbåll d inte för mej lengre så idag jag slutar med fotbåll.
Nu har han tagit bort detta men undrar hur seriös han var.
Citera
2015-02-09, 20:28
Medlem
Tror nog han övervärderat hela er trupp.
Njut av den ettåriga upplevelsen - snart är ni tillbaka i superettan igen
Tror ni Hammarbyare övervärderar er trupp. Hur många lag har inte varit mer överlägsna när de gått upp och sedan fallit tungt, Norrköping, Öster osv.

"Ny förlust på försäsongen för Hammarby.
Laget föll med 1-3 mot Vestsjælland i sista matchen under La Manga-lägret."
Citera
2015-02-09, 20:40
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Tror ni Hammarbyare övervärderar er trupp. Hur många lag har inte varit mer överlägsna när de gått upp och sedan fallit tungt, Norrköping, Öster osv.

Fast på senaste tiden är det väl fler lag som håller sig kvar i AS än som åker ur direkt? Om man nu ska se tidigare år och andra lag som en lärdom.
Citera
2015-02-09, 20:40
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Skriver du som tippat Hammarby som 6:a, före AIK samt att Göteborg åker ut. Men du skrev förvisso också "Det är ju en tunn linje mellan att vara ett geni eller årets troll."...
Citera
2015-02-09, 20:41
Medlem
Petterrors avatar
Citat:

Man kan ju lika gärna vända på det isåfall. Hammarby 1998 (3:a), Djurgården 2001 (2:a), AIK 2006 (2:a) tex. Även Örebro förra året kom på en fin 6:e plats.

Oj, vi torskade en träningsmatch idag. 3:e matchen på 6 dagar. Kennedy, Söderqvist, Persson, Torsteinbö (skadad), Haglund (skadad), Guldborg startade inte. Men skit i det!

Det är givetvis omöjligt att spekulera vart vi står och jag tror givetvis inte vi kommer ha något med toppstriden att göra (inte botten heller för den delen) men när du drar fram dagens resultat så blir det lite komiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in