Citat:
Ursprungligen postat av
estone
Du resonerar likt alla andra debunkers här. Klart att det är mina åsikter. Vad skulle det annars kunna vara? Hur hade du tänkt att jag skulle som exempel kunna göra istället?
Du måste väl ändå inse att
åsikter är tämligen ointressanta för hur verkligheten är beskaffad? Om du bara sitter och säger "flygplansvingar kan inte ta sig igenom en fasad" och vägrar backa upp denna åsikt med något så finns det ju ingen diskussion. Vi kan lika gärna sitta och prata om vem som har vackrast färgsättning på våra drakar som vi har till husdjur. Hur långt tror du kommer vi då? "Min är finast"..."Nä min är finast"..."NÄÄ! MIN är finast"
Vad du ska göra är alltså att berätta för mig VARFÖR flygplansvingarna inte kan ta sig igenom, med någorlunda vetenskapligt förankrade dokument. Det enda du sagt hittills är "flygplansplåten är för tunn" och "en kula kan inte ta sig igenom 3 cm stål, alltså kan en flygplansvinge inte ta sig igenom wtc". Jag måste vara ärlig med dig: Det är ganska korkade argument.
Citat:
Det är min magkänsla.
Intresseklubben antecknar.
Citat:
Ett förstärkt plan har större chans att genomföra planen.
Har en .50 cal kula större chans att ta sig en vattenmelon än en 9 mm kula på 10 m avstånd?
Citat:
Planet är ju bara en del i allt som visar på att det hela var noga planlagt.
Haha, borde du inte visa att planet faktiskt var förstärkt innan du drar den slutsatsen?
Citat:
En ganska stor plan, men ändå inte på samma sätt.
???
Citat:
Videomanipulation, om man genomför något kriminellt så är det av intresse att lägga ut villospår och rökridåer. Det finns flera sådana, som många truthers hittar och börjar följa.
Ok, så du menar att amerikanska staten letar upp och redigerar privatpersoners videfilmer och ser till att de hamnar på youtube, för att uppmuntra folk att uppfinna konspirationsteorier som pekar åt fel håll än den riktiga konspirationen?
Du tycker det låter rimligare än att t ex digital rendering av en film - tagen med en kamera som kanske inte var anpassad för att filma flygplan som åker i 900 km/h - gjorde att bilden inte blev allt man kunde önska?