2015-02-09, 12:48
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Men du kan knappast hävda att du tror att den kollapsade pga branden? Alla teorier som är rimliga är att någon lade en eller flera bomber i det huset för att rubba på det. Menar du att brand-teorein är mer trolig? Jag kan säga dig att den inte alls är det och det finns inte ett enda bevis som kan styrka en sådan löjlig neocon teori.

Jo det kan jag, och du hade också ansett att rasmassorna och branden orsakade en så kraftig deformation av stålbalkar och fästen att huset rasade om du benödat dig att läsa vad som skrivits tidigare.

Avsaknad av explosionsljud, kraftig brand som inte förstörde sprängämnena och faktumet att någon borde reagerat när ett gäng människor springer runt och sätter ut sprängämnen!

Väldigt trolig teori om man bortser från all fakta!
Citera
2015-02-09, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det borde väl ändå vid det här laget ha framgått tydligt att jag inte har några problem med den officiella utredningen? Vilket jag också skrivit i tråden vid flera tillfällen tidigare om du nu mot förmodan skulle behaga läsa innan du hoppar på någon.
Jag misstänkte att du inte skulle vara samarbetsvillig att föra pratet på ett smidigt sätt. Så var fallet. Inte mycket att göra. Men jag ger din chansen åter, om du vill fortsätta diskutera. Låt det då inte bli lika ensidigt som nu. Ja, det kan möjligen finnas i tråden. Men det är ett stort arbeta att kolla genom den. Och folk kan ha ändrat åsikt nu.
Citat:
Och till sist: Med tanke på hur noga du varit att inte ge mig någonting konkret att jobba med så tycks den här anklagelsen vara en ganska stor sten i ett bräckligt glashus. Jag har tjatat på dig i dagar att presentera annat än dina subjektiva åsikter och hittills har det inte kommit något av värde...
Du resonerar likt alla andra debunkers här. Klart att det är mina åsikter. Vad skulle det annars kunna vara? Hur hade du tänkt att jag skulle som exempel kunna göra istället?

Citat:
Du har dock fortfarande inte förklarat VARFÖR det var tvunget att vara ett förstärkt plan, med annat än att "plåten runt vingen är så tunn". Har du någon fysisk uträkning att bidra med, eller är det ren magkänsla?
Det är min magkänsla. Ett förstärkt plan har större chans att genomföra planen. Planet är ju bara en del i allt som visar på att det hela var noga planlagt. En ganska stor plan, men ändå inte på samma sätt.
Citat:
Av rent intresse:
Du menade innan att videon där vingen "försvinner" bevisade att det var ett hologram och tycktes vara ganska övertygad. Nu har du helt plötsligt ångrat dig, så vad tror du att den "försvinnande vingen" beror på nu?
Videomanipulation, om man genomför något kriminellt så är det av intresse att lägga ut villospår och rökridåer. Det finns flera sådana, som många truthers hittar och börjar följa.
Citera
2015-02-09, 14:10
Medlem
Citat:
Säg mig:
Att skalet rasar symmetriskt betyder väl ändå inte att hela byggnaden rasade symmetriskt, inte sant?

Nej (om det ens bara var skalet som rasade så och inte alltihop), men varför skulle skalet rasa ihop symmetriskt p.ga. brand? Krävs sprängämnen eller motsvarande.

Citat:
Falsk analogi.

Då får du förklara vilken skillnad det blir i det här fallet.
Citera
2015-02-09, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Jo det kan jag, och du hade också ansett att rasmassorna och branden orsakade en så kraftig deformation av stålbalkar och fästen att huset rasade om du benödat dig att läsa vad som skrivits tidigare.

Avsaknad av explosionsljud, kraftig brand som inte förstörde sprängämnena och faktumet att någon borde reagerat när ett gäng människor springer runt och sätter ut sprängämnen!

Väldigt trolig teori om man bortser från all fakta!

Byggnad 7 inhyste säkerhetstjänster, och så otroligt kraftig brand var det inte och jo det var visst explosionsljud finns mycket på youtube om det. En symmetrisk kollaps är omöjlig under normala omständigheter självfallet.

Ni måste vara kontrollerad opposition eller bara i behov av djupt förnekande av sanningen. Brand ger inte upphov till symmetrisk kollaps i någon byggnad. Om jag står på ett bord och någon hugger av ett bordsben (eller försvagar det så kraftigt så att det ger vika) så sjunker jag inte symmetriskt ned till marken. Idén att bara skalet skulle ha rasat ihop symmetriskt är också världsfrånvänd. Ens om skalet vore gjort av tyg så skulle det inte kunna dras ned symmetriskt p.ga. någon påverkan på delar av byggnaden. Den sidan som träffades av mest bråte skulle brinna mest och om stålet kunde ta allvarlig skada skulle skadan ske på den sidan och orsaka en asymmetrisk kollaps.
Senast redigerad av yegori 2015-02-09 kl. 14:33.
Citera
2015-02-09, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maleko
Alltså, jag är inte så jätte insatt i 9/11 men det känns så oproffesionellt alltihopa?
Vad tänkte de som "stage'ade" 9/11? Ja menar byggnad 7 är ju bara ett skrattretande exempel på hur uppgjort det va. Det är ju pinsamt? Lever man i en sån här ful värld där alla tar för givet att det var terrorist attack??! Är det något jag missat?

Du måste ha i åtanke att de kommit undan med så otroligt mycket att de blivit arroganta.
Citera
2015-02-09, 14:47
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Du resonerar likt alla andra debunkers här. Klart att det är mina åsikter. Vad skulle det annars kunna vara? Hur hade du tänkt att jag skulle som exempel kunna göra istället?

Du måste väl ändå inse att åsikter är tämligen ointressanta för hur verkligheten är beskaffad? Om du bara sitter och säger "flygplansvingar kan inte ta sig igenom en fasad" och vägrar backa upp denna åsikt med något så finns det ju ingen diskussion. Vi kan lika gärna sitta och prata om vem som har vackrast färgsättning på våra drakar som vi har till husdjur. Hur långt tror du kommer vi då? "Min är finast"..."Nä min är finast"..."NÄÄ! MIN är finast"

Vad du ska göra är alltså att berätta för mig VARFÖR flygplansvingarna inte kan ta sig igenom, med någorlunda vetenskapligt förankrade dokument. Det enda du sagt hittills är "flygplansplåten är för tunn" och "en kula kan inte ta sig igenom 3 cm stål, alltså kan en flygplansvinge inte ta sig igenom wtc". Jag måste vara ärlig med dig: Det är ganska korkade argument.

Citat:
Det är min magkänsla.

Intresseklubben antecknar.

Citat:
Ett förstärkt plan har större chans att genomföra planen.

Har en .50 cal kula större chans att ta sig en vattenmelon än en 9 mm kula på 10 m avstånd?

Citat:
Planet är ju bara en del i allt som visar på att det hela var noga planlagt.

Haha, borde du inte visa att planet faktiskt var förstärkt innan du drar den slutsatsen?

Citat:
En ganska stor plan, men ändå inte på samma sätt.

???

Citat:
Videomanipulation, om man genomför något kriminellt så är det av intresse att lägga ut villospår och rökridåer. Det finns flera sådana, som många truthers hittar och börjar följa.

Ok, så du menar att amerikanska staten letar upp och redigerar privatpersoners videfilmer och ser till att de hamnar på youtube, för att uppmuntra folk att uppfinna konspirationsteorier som pekar åt fel håll än den riktiga konspirationen?

Du tycker det låter rimligare än att t ex digital rendering av en film - tagen med en kamera som kanske inte var anpassad för att filma flygplan som åker i 900 km/h - gjorde att bilden inte blev allt man kunde önska?
Citera
2015-02-09, 14:58
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yegori
Nej

Tack. Då kan du sluta puckla på halmgubbar eftersom utredningen säger just detta. Allt föll inte symmetriskt och samtidigt.

Citat:
(om det ens bara var skalet som rasade så och inte alltihop)

Då får du hitta något sätt att bevisa det på.

Jag å min sida kan ju hänvisa till att en del av taket bevisligen rasade flera sekunder innan resten, utan att det hördes några sprängämnen. Det stämmer ganska väl överrens med att den inre strukturen gav vika, tycker du inte?

Citat:
men varför skulle skalet rasa ihop symmetriskt p.ga. brand?

Om vi börjar så här:
Är det möjligt att designa ett hus som skulle rasa ihop symmetriskt om den inre strukturen gav vika?

Citat:
Krävs sprängämnen eller motsvarande

Argument from ignorance.

Citat:
Då får du förklara vilken skillnad det blir i det här fallet.

Jag är ledsen, men jag tänker inte sitta här och förklara för dig de uppenbara skillnaderna mellan en 190 meter hög skyskrapa i stål och ett jävla skjul. Jag hoppas du har förståelse för detta.
Citera
2015-02-09, 15:03
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Byggnad 7 inhyste säkerhetstjänster,

Och sådana hus kan inte brinna eller?

Citat:
och så otroligt kraftig brand var det inte

Hur avgör du det?

Citat:
och jo det var visst explosionsljud finns mycket på youtube om det.

I direkt anslutning till kollapsen? Inte det? Borde det inte vara just då som det smäller som allra mest?

Citat:
En symmetrisk kollaps är omöjlig under normala omständigheter självfallet.

Därför att?

Citat:
Ni måste vara kontrollerad opposition eller bara i behov av djupt förnekande av sanningen.

Pop-psykologi kommer du ingenstans med.

Citat:
Brand ger inte upphov till symmetrisk kollaps i någon byggnad.

Hur vet du det?

Citat:
Om jag står på ett bord och någon hugger av ett bordsben (eller försvagar det så kraftigt så att det ger vika) så sjunker jag inte symmetriskt ned till marken.

Falsk analogi.
Citera
2015-02-09, 15:05
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Du måste ha i åtanke att de kommit undan med så otroligt mycket att de blivit arroganta.

Japp, elakingarna i NWO hade minsann inte räknat med de skarpa hjärnorna bakom Loose Change!!!
Citera
2015-02-09, 15:13
Medlem
Citat:
Då får du hitta något sätt att bevisa det på.

Jag å min sida kan ju hänvisa till att en del av taket bevisligen rasade flera sekunder innan resten, utan att det hördes några sprängämnen. Det stämmer ganska väl överrens med att den inre strukturen gav vika, tycker du inte?

Att kolumnerna i mitten gav vika först (delen med luftkonditionering på taket började rasa före andra närliggande delar) är helt överensstämmande med tidigare sprängningar av gamla byggnader. I annat fall skulle risken vara överhängande för att byggnaden skulle rasa åt sidan och skada andra byggnader.

Det faktum att mitten gav vika först är i sig ett tydligt bevis för att brand är en fullständigt absurd förklaring. För varför skulle de starkaste delarna i mitten rasa först när branden började på utsidan?

Citat:
Om vi börjar så här:
Är det möjligt att designa ett hus som skulle rasa ihop symmetriskt om den inre strukturen gav vika?

Om allting gav vika precis samtidigt ja, men det går inte under normala omständigheter.

Citat:
Jag är ledsen, men jag tänker inte sitta här och förklara för dig de uppenbara skillnaderna mellan en 190 meter hög skyskrapa i stål och ett jävla skjul. Jag hoppas du har förståelse för detta.

Nähe, men du menar att de inre, starka, och bärande delarna skulle rasa först p.ga. av brand som startade nära fönstren?

En symmetrisk kollaps kräver oerhörd precision, och det säger sig självt att brand inte kan orsaka sånt. I annat fall skulle det inte behövas sprängämnesexperter som räknar ut och tajmar sprängladdningarna med stor precision.
Senast redigerad av yegori 2015-02-09 kl. 15:17.
Citera
2015-02-09, 15:15
Medlem
Citat:
Japp, elakingarna i NWO hade minsann inte räknat med de skarpa hjärnorna bakom Loose Change!!!

De lämnar ju en massa ledtrådar med flit och skrattar åt folks dumhet. Finns inget roligare för dem.
Citera
2015-02-09, 15:48
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Att kolumnerna i mitten gav vika först (delen med luftkonditionering på taket började rasa före andra närliggande delar) är helt överensstämmande med tidigare sprängningar av gamla byggnader.

Där ser man. Då kanske du kan var gullig och berätta varför inga explosioner hörs när "takkupan" rasar.....

Citat:
Det faktum att mitten gav vika först är i sig ett tydligt bevis för att brand är en fullständigt absurd förklaring. För varför skulle de starkaste delarna i mitten rasa först när branden började på utsidan?

Vem fan säger att branden började på utsidan? Branden startade pga att 400 m höga skyskrapor rasade in i huset. Var branden startar är också fullständigt ointressant om vi pratar om ett hus som rasade pga viktiga centrala delar försvagades pga branden..

Citat:
Om allting gav vika precis samtidigt ja,

Vadå "om allt gav vika samtidigt"? Det har ingenting med frågan att göra. Det handlar om man kan designa ett hus där allting kommer att ge kollapsa SOM FÖLJD av att en vital del av konstruktionen ger vika.

Så återigen: Är det möjligt att designa ett hus som rasar "symmetriskt" till följd av att en vital del av konstruktionen gett vika?

Citat:
men du menar att de inre, starka, och bärande delarna skulle rasa först p.ga. av brand som startade nära fönstren?

Strawman.

Citat:
En symmetrisk kollaps kräver oerhörd precision,

Borde inte det snarare bero på konstruktionen?

Citat:
och det säger sig självt att brand inte kan orsaka sånt.

Jag tror jag föredrar att du bevisar det än låter det säga sig självt.

Citat:
I annat fall skulle det inte behövas sprängämnesexperter som räknar ut och tajmar sprängladdningarna med stor precision.

Dumheter, det vet du mycket väl om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in