Citat:
Ursprungligen postat av
varmluftsballong
Jomenvisst. Jag må ha blivit anklagad för både det ena och andra genom livets vardag. Men det var först när jag här på Flashback blev anklagad för att vara anställd av Expo, som jag förstod hur lösryckt och osammanhängande förnekares tankegång fungerar.(eller inte fungerar).
Well, alltså... För att använda en förnekares förvirrade och antisemitiska tankegångar:
Vilka tror du det är som styr Expo då?
Judarna, de oh så onda judarna, så klart. Beviset hittar man (de) väl i att Robert Aschberg sitter i styrelsen?
Ja, den som söker han finner heter det väl. Sen kan man/de nog bortse från att resten av styrelsen (förmodligen)
inte är judar. Eller att redaktionen till övervägande del (förmodligen) består av helt vanliga svenskar som dock har det gemensamt att de (förmodligen

) inte gillar rasism och högerextremism eller nazism.
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
[...]
Jag är övertygad om att förintelsen har skett. Rev-forumet har så mycket källhänvisningar med en inneboende konsensus i förhållande till varandra att det blir lite löjeväckande när en förnekare bortser från allt, avfärdar allt, förkastar allt som forskare, proffesorer, historiker, vetenskapsmän fått ut av de dokument, dagböcker, anteckningar, ritningar, vittnesmål, rättegångar och den tekniska bevisningen.
För allt är en konspiration- som jag måste förstå och enbart kan förstå först när jag gett Zündel en bamse-kram, suttit i bastun och blåst på mina tår medan jag tänkt räckvidd. Först då kommer jag förstå att det redan i Talmud/Torahn stod skrivet (redan före Jesu-tid) att exakt 1948 bära frukten av konspitionen.
Jodå, det räcker väl med att redan vara övertygad om att historieskrivningen om Förintelsen är en bluff, på mer eller mindre oklara fast helst ideologiska grunder, för att sedan söka stöd för det man redan är övertygad om och bortse från allt som talar emot (eller för att man har fel) för att bli en övertygad förintelseförnekare?