Citat:
Ursprungligen postat av
Vänlige Viktor
Kan du utan 'luckor' visa att Slaget vid Lútzen ägt rum?
Luckor är det endast om man gör det till luckor.
Tex skulle man kunna påstå att Lutzenslaget aldrig ägt rum eftersom ingen producerat någon:
a) skriftlig order
b) budget
c) obduktionsrapport
Kan du bevisa att slaget stod 6 november 1632 för oss härpå FB med tanke bristerna a-c?
/VV
PS Du utlovade oss din syn på 'ausrotten'. Men det verkar som om du glömt...
Man kan inte vänta sig en obduktionsrapport eller skriftlig order från det slaget, men det bör man kunna gora från ett gigantiskt gasmord i modern tid.
Ni GasTroende återkommer ständigt till detta tema; det gör inget att ni saknar bevis, ty vi tvivlare kan inte bevisa (valfri händelse) heller.
Som om detta i sig skulle styrka det ni påstår. Det enda det visar är att ni saknar bevis och därför tvingas ta till trams.
Om jag utreder huruvida slaget vid Lützen ägt rum finns i princip två möjliga utfall.
Det ena möjliga utfallet är att jag finner godtagbart stöd för det som hävdas.
Detta utfall styrker inte på något sätt Ditt påstående om gasmord.
Det andra möjliga utfallet är att jag
inte finner godtagbart stöd för att det ägt rum, och då kommer jag att verka för en revidering eftersom man rimligen inte bör betrakta något som ett faktum då bevisunderlag saknas.
Inte heller detta utfall styrker Ditt påstående om gasmord.
Endast ett giltigt bevisunderlag kan styrka Ditt påstående om gasmord, och det har Du inte.
Nej, jag har inte glömt detta med ausrotten, men haft annat för mig.
Det kommer.
Huvudlinjen är vad jag redan hänvisat till; om talet är äkta måste det med hänsyn till bevisläget syfta på annat än gasmord.