2015-01-27, 19:06
Medlem
Typemynames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskonterad
Hej!

Jag tycker det vore intressant att kunna se portföljens riskjusterade avkastning, t.ex. genom Sharpekvot. Finns sådana utvecklingsmöjligheter?

This!

En av dem få funktioner som jag faktiskt saknar hos Avanza.
Citera
2015-01-28, 10:09
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Hej!

Jag tycker det vore intressant att kunna se portföljens riskjusterade avkastning, t.ex. genom Sharpekvot. Finns sådana utvecklingsmöjligheter?

Citat:
Ursprungligen postat av Typemyname
This!

En av dem få funktioner som jag faktiskt saknar hos Avanza.

Hej! Det tycker vi med

Vår produkägare David hade faktiskt ett möte under gårdagen för att diskutera sharp-kvoten och var vi skulle kunna lägga den på kontoöversikten. Det går bra att följa honom på Twitter för en inblick i vad som utvecklas och hur vi ser på olika funktioner.

https://twitter.com/davideklind/status/560026157832491008

Återkom gärna om ni har några fler frågor eller förslag!

/Dan, Avanza
Citera
2015-01-28, 12:27
Medlem
Celenos avatar
Sålde min SPP Aktiefond USA igår för en kvarts miljon, före stopptiden. Fortfarande inga pengar, så jag kommer antagligen inte hinna köpa Länsförsäkringar Global Index innan 13:00. Får hoppas det inte blir allt för stora uppgångar i morgon.

Gick upp 05:00 lokal tid för det här...
Citera
2015-01-28, 12:47
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Sålde min SPP Aktiefond USA igår för en kvarts miljon, före stopptiden. Fortfarande inga pengar, så jag kommer antagligen inte hinna köpa Länsförsäkringar Global Index innan 13:00. Får hoppas det inte blir allt för stora uppgångar i morgon.

Gick upp 05:00 lokal tid för det här...

Hej!

Jag förstår din poäng, som vårt fondhandelssystem fungerar idag så kan vi inte påskynda processen, vi måste helt enkelt vänta in pengarna från fondbolaget innan vi bokar in dem på våra kunders konton. Det hade i teorin gått att påskynda processen genom att vi clearar/matchar våra interna affärer och bokar dem innan allt har gått i lås hos fondbolagen, men det hade till viss del inneburit en risk för oss (som du säkert vet så ogillar vi risktagande i vår affär). Jag tar dock med mig din feedback till vår fondavdelning!

/Dan, Avanza
Citera
2015-01-28, 15:39
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Det hade i teorin gått att påskynda processen genom att vi clearar/matchar våra interna affärer och bokar dem innan allt har gått i lås hos fondbolagen, men det hade till viss del inneburit en risk för oss (som du säkert vet så ogillar vi risktagande i vår affär). Jag tar dock med mig din feedback till vår fondavdelning!
Givetvis ska ni inte ta någon risk.

Pengarna har dykt upp nu, men av någon outgrundlig anledning trodde jag att "Nästa dag" innebar före 13:00.

Jag har nu tagit på mig risk jag inte kände till, vilket retar mig.

Ingens fel än mitt eget.
Citera
2015-01-28, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej! Det tycker vi med

Vår produkägare David hade faktiskt ett möte under gårdagen för att diskutera sharp-kvoten och var vi skulle kunna lägga den på kontoöversikten. Det går bra att följa honom på Twitter för en inblick i vad som utvecklas och hur vi ser på olika funktioner.

https://twitter.com/davideklind/status/560026157832491008

Återkom gärna om ni har några fler frågor eller förslag!

/Dan, Avanza

Kul med respons! Jag läste igenom twitterlänken och håller med bloggaren Snåljåpen angående de dynamiska delarna. Det vore i mina ögon klart mest användbart att kunna justera perioden också för Sharpekvoten, om så inte är fallet bör den inte ligga i närheten av just de dynamiska delarna av naturliga skäl.
Citera
2015-01-29, 16:51
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Kul med respons! Jag läste igenom twitterlänken och håller med bloggaren Snåljåpen angående de dynamiska delarna. Det vore i mina ögon klart mest användbart att kunna justera perioden också för Sharpekvoten, om så inte är fallet bör den inte ligga i närheten av just de dynamiska delarna av naturliga skäl.

Hej igen!

Jag tycker att du har helt rätt i det du säger och jag tar din feedback vidare direkt till David. Tack för att du tar dig tid!

/Kristoffer, Avanza
Citera
2015-01-31, 14:37
Medlem
janzz00ns avatar
jag fattar inte ritkigt vad avanza gjort med sitt mini? menar jag hade 2 konton, ett jag körde fonder på och lite annat sen ett mini med aktier, men nu är ju båda kontona på samma "sida" fast har fortfarande två konton, vilket känns onödigt.. kan man inte flytta ihop dessa?
Citera
2015-01-31, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janzz00n
jag fattar inte ritkigt vad avanza gjort med sitt mini? menar jag hade 2 konton, ett jag körde fonder på och lite annat sen ett mini med aktier, men nu är ju båda kontona på samma "sida" fast har fortfarande två konton, vilket känns onödigt.. kan man inte flytta ihop dessa?

Det är bara att ringa och be dom slå ihop kontona, det har jag gjort.
Citera
2015-02-02, 12:29
Medlem
Nordnet betalade tillbaka utländsk källskatt i fredags, kan vi på Avanza räkna med att vi får tillbaka vår skatt under veckan?
Citera
2015-02-02, 14:18
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janzz00n

Hej!

Slå oss gärna en signal på 08-562 250 00 eller skicka oss ett meddelande i inloggat läge, så ska vi säkert kunna hjälpa dig på ett bra sätt!

Citat:
Ursprungligen postat av AcesinExile
Nordnet betalade tillbaka utländsk källskatt i fredags, kan vi på Avanza räkna med att vi får tillbaka vår skatt under veckan?

Hej!

Jag kontrollerade just med vår pensionsavdelning och vi väntar fortfarande på svar från skatteverket vad gäller avräkningen av "vår" utländska källskatt. Vi kommer givetvis att betala ut källskatten så fort vi har fått besked, men i dagsläget kan jag dessvärre inte ge ett datum.

/Kristoffer, Avanza
Citera
2015-02-02, 19:48
Medlem
Celenos avatar
Grafen över min portfölj ger olika resultat beroende på vilken period jag väljer.

"1 månad" ger att min portfölj var högst den 27e januari, medan "I år" säger den 26e...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in