2013-07-04, 10:38
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Där man lägger till sina favoriter på aktiebevakning, brukar följa aktiekurser där. Hela appen har kraschat säkert 10 gånger idag, man får starta den igen och logga in. Verkar vara något när man uppdaterar kurser som gör att det kraschar, har iphone 4s

Du har helt rätt! Vi har också märkt att appen kraschar vid bland annat inaktivitet. Det är högsta prio för våra utvecklare att fixa detta. Jag hoppas att de ska ha löst det snarast. Tack för att du meddelade oss om felaktigheterna.

Citat:
Ursprungligen postat av Enupp
Jag gillar många av de nya funktionerna på den nya sidan såsom att mycket blivit interaktivt och uppdaterar i realtid.

Negativt:
1. Sidan känns för "öppen". Jag skulle föredra att ha mer och tydligare avskiljande linjer. Mycket flyter ihop så att säg.
2. Jag kan inte använda sidan utan att uppdatera min webbläsare. Hemma är det såklart inget problem men jag likt säkerligen många andra spenderar största delen av börsens öppettid på jobbet. Där har jag inte ens befogenhet att ändra datumet på datorn, än mindre uppdatera någonting. Att tvingas genomföra köp och liknande på mobilen vore ingen höjdare.

Vi kommer att se över layouten till hösten och kommer då bland annat tajta till hemsidan. När det gäller nya hemsidan och de webläsare den är kompatibel med så är den nya hemsidan byggd på ny teknik som inte kan läsas av de äldre webläsarna. Det låter dock märkligt att din arbetsplats skulle ha en så pass mycket äldre webläsare att hemsidan inte skulle fungera. Är det möjligen så att du använder Internet Explorer 8? I sådana fall kan du testa att stänga av Compatibility view så ska hemsidan fungera.

Citat:
Ursprungligen postat av Asguk
Nemas problemas!
Det är bara att fixa så man kan prenumerera på RSS nyhetsflödet för varje enskild aktie och själv sätta ihop sin önskade nyhetslista.

Lätt att fixa, behöver inte vara inloggad och vore guld värt!

Vågar inte svara på exakt vad vi skulle kunna skapa men jag tar det vidare till våra utvecklare så får de se över möjligheterna.

/Sanna
Citera
2013-07-04, 21:45
Medlem
BootyLuvs avatar
Hur kommer det sig att vissa fonder inte dyker upp på nya sajten, men är inga problem att hitta om man gör samma sökning på gamla?

Fonderna som Seligson har (t.ex. Seligson & Co Global Top 25 Brands A Acc) är ett exempel.

I övrigt tycker jag nya sajten funkar fint
Citera
2013-07-05, 10:30
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
Hur kommer det sig att vissa fonder inte dyker upp på nya sajten, men är inga problem att hitta om man gör samma sökning på gamla?

Fonderna som Seligson har (t.ex. Seligson & Co Global Top 25 Brands A Acc) är ett exempel.

I övrigt tycker jag nya sajten funkar fint

Hej,
På vår gamla hemsida visar vi egentligen de flesta fonder oavsett om de går att handla hos oss eller ej. Detta har vi beslutat att inte göra på vår nya hemsida utan där syns alltså endast de fonder man kan faktiskt kan handla i. Detta medför att Seligson inte blir sökbar då denna inte går att handla hos oss.

/Sanna
Citera
2013-07-05, 14:02
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej,
På vår gamla hemsida visar vi egentligen de flesta fonder oavsett om de går att handla hos oss eller ej. Detta har vi beslutat att inte göra på vår nya hemsida utan där syns alltså endast de fonder man kan faktiskt kan handla i. Detta medför att Seligson inte blir sökbar då denna inte går att handla hos oss.

/Sanna
Då är jag med, tack för förklaringen!
Citera
2013-07-09, 12:02
Bannlyst
Var hittar jag företagskalendern där man ser när företagen rapporterar?
Citera
2013-07-09, 12:04
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d.bergkamp
Var hittar jag företagskalendern där man ser när företagen rapporterar?
Hej!

Du hittar den under "Nyheter & Analyser" > "Företagskalendern". Direktlänk här.

/Daniel, Avanza Bank
Citera
2013-07-09, 13:48
Medlem
Crashs avatar
Hur går det med appen för ios? Fortfarande ingen uppdatering och helt oanvändbar
Citera
2013-07-09, 13:51
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Hur går det med appen för ios? Fortfarande ingen uppdatering och helt oanvändbar
Hej!

Jag förstår att det är frustrerande och vi är inte nöjda med att uppdateringen släpptes med denna bugg. Vi har högsta prio på att lösa problemen med att appen crashar, jag har dock inte mer info att delge i dagsläget.

/Daniel, Avanza Bank
Citera
2013-07-09, 14:12
Medlem
Crashs avatar
Kan ni inte lägga in den gamla igen på appstore?
Citera
2013-07-09, 14:19
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Kan ni inte lägga in den gamla igen på appstore?
Informationen jag har är att vi inte kommer att lägga in den gamla igen men vi jobbar på att få problemen lösta så fort som möjligt.

/Daniel, Avanza Bank
Citera
2013-07-11, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

Du hittar den under "Nyheter & Analyser" > "Företagskalendern". Direktlänk här.

/Daniel, Avanza Bank

Ok, hur får jag orderfönstret öppnat i en separat ruta?

Tack!
Senast redigerad av d.bergkamp 2013-07-11 kl. 09:57.
Citera
2013-07-11, 09:55
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d.bergkamp
Ok, hur får jag orderfönstret öppnat i en separat ruta?
Denna inställning finns under "Mina sidor" > "Profil" > "Sajtinställningar".

/Daniel, Avanza Bank
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in