Citat:
Ursprungligen postat av
Dawezil
Jag skulle gärna se även utdelningar på portföljrapporterna man skapar. Är det något som går att lägga till?
Citat:
Ursprungligen postat av
BruuucE
+1 det är också något jag tänkt på att jag saknar
Hej!
Det var ett bra förslag, det tar vi med oss! Till dess kan jag tipsa om vår funktion som sammanställer erhållna utdelningar år för år. Om ni har missat funtkionen så hittar ni den genom att klicka er in på ett konto och sedan klicka på "Utdelning", precis ovanför kontografen.
Citat:
Ursprungligen postat av
AshKetchum
När ser man hur mycket man gått minus/plus på en dag om man investerat i diverse fonder?
Jag förstår att det är beroende på när olika börser stänger osv men finns det några fasta tider då avkastningen kommer in på ens konto?
Då fondbolagen rapporterar sina NAV-kurser vid olika tidpunkter är det tyvärr inte möjligt att ge dig ett bra svar på den här frågan. Generellt kan man förvänta sig NAV-kurser omkring 18-21 på kvällen när det gäller europeiska fonder, men det beror som sagt helt och hållet på vilka fonder du har. Våra kurser uppdateras löpande under dagen allt eftersom fonderna rapporterar sina NAV-kurser.
Citat:
Ursprungligen postat av
Luckexx
Då jag kollar utvecklingen på mina konton så är det + på utveckling i kronor men - i utveckling i %. Varför? Längre ner i aktievyn så är det + på både avkastning och %.
Din "Utveckling i procent" och "Utveckling i kronor" på ditt konto beräknas på olika sätt och därför kan dessa kan skilja sig åt. När vi redovisar utvecklingen på kontot så beräknas avkastning i procent och avkastningen i kronor på en sådant vis att du till exempel kan ha en positivt avkastning i kronor men en negativ avkastning i procent. Detta beror på att grafen beräknar din totala avkastning, oavsett vilket belopp som avkastningen ger.
Förenklat skulle man kunna säga att om du handlar ett värdepapper för 100 000 kr och detta sedan går upp med 10%, så har du en utveckling i procent på 10% och en utveckling i kronor på +10 000kr. Skulle du sedan sälja av hela ditt innehav i värdepappret och köpa ett annat värdepapper för 15 000 kr och detta går ner med 50% så skulle din utveckling nu visa -40% men en avkastning på +2 500kr.
De siffror som du ser summerade längst ned, precis under dina innehav, är vad dina
nuvarande innehav har avkastat och säger således inget om dina kontons totala avkastning.
Här kan du läsa mer om hur vår kontograf och kontoöversikt beräknar avkastningen!
/Kristoffer, Avanza