Citat:
Ursprungligen postat av
kato85
"Sedan ca kl 16:04 har vi ingen uppdatering av index, valutor, räntor och råvaror. Felsökning pågår."
Nähä, så nu sitter man alltså och handlar i blindo?
Tack och hej för mig, clowner.
Citat:
Ursprungligen postat av
kato85
Ingen som svarar?
Jag undrar, har en bank inget ansvar mot sina kunder vid sådana här fel?
Kan det i princip gå hur långt som helst, säg att eran hemsida ligger nere för en hel dag?
Eller att den ligger nere 1 timme varje måndag i en månad..
Vad är det som säger att detta faktiskt inte kommer ske, med tanke på denna hemsidas medelmåttiga historik vad gäller stabiliteten sedan den lanserades förra året?
Enskilda fel kan man ju som kund acceptera, det är acceptabelt, men när det är så regelbundet som det nu är så är det faktiskt allvarligt då man inte kan hålla en god kvalitet för sina kunder och riskerar mycket tapp av pengar.
Jag är inte helt negativ till Avanza och eran sida, min tanke är inte att sitta här och kritisera hela dagarna, jag hade hellre gett er rosor som jag kunde gjort när ni hade eran gamla sida igång,
men nu är det faktiskt befogat och det ligger ett visst ansvar hos en bank som är ett företag med hög omsättning och vinst på sina kunders bekostnad..
Hej!
Vi ber om ursäkt att vi missade ditt inlägg.
Tyvärr kontrollerar vi inte alla fel som uppstår, just detta problem med saknade kurser på index etc. uppstod hos vår dataleverantör och det drabbade även andra aktörer. Det var alltså flera som "handlade i blindo" tyvärr.
Vi vill givetvis inte att tekniska problem ska drabba våra kunder och det är vår högsta prioritet att säkerställa stabiliteten. Vi har därför inlett ett stabilitetsprojekt som kommer att fokusera på att säkerställa driftstabiliteten framför ny funktionalitet.
Punkt 20 i
handels- och depå-/kontoavtalet reglerar vårt ansvar vid fel och störningar. Detta är en standardskrivning som finns hos de flesta aktörer. Vi anser oss dock vara flexibla med ersättningar om vi anser att en kund har drabbats negativt av att sajten har legat nere eller dylikt. En naturlig förutsättning för att ersättning ska bli aktuellt är dock att man stängt, eller försökt stänga en öppen position.
/Hanna, Avanza Bank