2015-02-01, 21:27
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Jag är nog inte rätt person att svara på din fråga då jag bara dragit heroin IV och då kunnat känna efter under tiden jag skjuter, men kan tänka mig att 0.05 är ok som n00biedos. Testa lite och fyll på allt eftersom.

Stay safe!

Alright, tack för ett snabbt svar!
Citera
2015-02-02, 05:33
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerosol-
Hur länge måste jag vara ifrån subutex om jag ska få full effekt av heroin?

Mvh

Från personlig erfarenhet kan jag säga att 24 timmar efter sista sub-dosen räcker gott och väl. Jag har fått okej/bra effekt av heroin redan 14-16 timmar efter sista sub-dosen. 24 timmar ska räcka gott och väl.

Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Ok, skönt att du slapp må röv av suben i alla fall.

Men ta nu hand om dig!

Ja, det verkar lugnt nu, trots att jag fortfarande känner mig lite sjuk. Antar att det blir bättre med varje dag. Inget jämfört med när jag sköt sub de förra gångerna efter att ha tagit heroin, det var ett obeskrivligt helvete, och så sjuk har jag nog aldrig varit tidigare, trots nästan 10 års missbruk av opiater/opioider.
Rekommenderar alla som tar heroin att vänta minst 24 timmar innan ni tar sub för att bli friska, annars föreligger en stor risk för att ni blir mycket sjuka.

Tack för omtanken förresten, f0cus.
Citera
2015-02-02, 13:02
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Från personlig erfarenhet kan jag säga att 24 timmar efter sista sub-dosen räcker gott och väl. Jag har fått okej/bra effekt av heroin redan 14-16 timmar efter sista sub-dosen. 24 timmar ska räcka gott och väl.

Okey tack för infot ! Hur är heroin ruset? Tagit alla möjliga opiater/opioider så undrar vilket rus det mest är likt?
Citera
2015-02-02, 13:39
Medlem
mqas avatar
Heroinruset är ett morfinrus. Har du upplevt morfin, så har du upplevt heroin. Skillnaden ligger i kicken, vilket är skälet till att man ska injicera heroin. Kicken/rushen är en underbar känsla som sköljer över din kropp och ditt sinne, och som inte kan jämföras med någonting annat. Resten av ruset är ett morfinrus, eftersom heroin direkt omvandlas till morfin när det når hjärnan. Den enda skillnaden mellan de två substanserna ligger i att heroin agerar mycket snabbare än morfin, därav kicken.
Citera
2015-02-02, 14:01
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Heroinruset är ett morfinrus. Har du upplevt morfin, så har du upplevt heroin. Skillnaden ligger i kicken, vilket är skälet till att man ska injicera heroin. Kicken/rushen är en underbar känsla som sköljer över din kropp och ditt sinne, och som inte kan jämföras med någonting annat. Resten av ruset är ett morfinrus, eftersom heroin direkt omvandlas till morfin när det når hjärnan. Den enda skillnaden mellan de två substanserna ligger i att heroin agerar mycket snabbare än morfin, därav kicken.

Okey, jo morfin har jag tagit en massa av så det vet jag hur det känns. Ser fram emot det nu
Jag tar all pulver nasalt då jag inte använder sprutor. Borde väl kicka någorlunda genom snoken?
Citera
2015-02-02, 16:27
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerosol-
Okey, jo morfin har jag tagit en massa av så det vet jag hur det känns. Ser fram emot det nu
Jag tar all pulver nasalt då jag inte använder sprutor. Borde väl kicka någorlunda genom snoken?

Nej, du kommer inte att uppleva någon kick om du inte skjuter. Att röka heroinet på folie är väl ett alternativ, men jag anser att heroin är en drog som måste injiceras, annars missar man helt poängen.
Citera
2015-02-02, 16:32
Avslutad
Jag håller inte med om det där med att man måste köra IV för att få en rush,
men visst, man måste ha låg tolerans och få i sig mycket på kort tid om man inte IVar.

Men visst, samma bang for the buck får man ju inte, och hur mycket man än tar i så kommer man inte upp i samma rush som man kan uppnå med IV.
Citera
2015-02-02, 16:38
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Nej, du kommer inte att uppleva någon kick om du inte skjuter. Att röka heroinet på folie är väl ett alternativ, men jag anser att heroin är en drog som måste injiceras, annars missar man helt poängen.

Alright då vet jag Får bli snoken ändå då jag pallar inte börja hålla på med verktyg osv.
Citera
2015-02-02, 20:11
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Jag håller inte med om det där med att man måste köra IV för att få en rush,
men visst, man måste ha låg tolerans och få i sig mycket på kort tid om man inte IVar.

Men visst, samma bang for the buck får man ju inte, och hur mycket man än tar i så kommer man inte upp i samma rush som man kan uppnå med IV.

Jag tycker helt enkelt att det inte finns någon annan administrationsmetod än intravenös injektion som gör heroinet "rättvisa". Visst, det är en hemsk drog att bli beroende av (vilket jag själv vet mycket väl), men det är även en oerhört underbar känsla som kicken och ruset ger när man skjuter den.
Citera
2015-02-02, 20:36
Avslutad
Att det är skönt vet jag, men ville ändå nyansera det lite. Att ta heroin nasalt är inte som att ta morfin.
Citera
2015-02-03, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Att det är skönt vet jag, men ville ändå nyansera det lite. Att ta heroin nasalt är inte som att ta morfin.
Japp.

Tog Heroin idag, mycket länge sedan. Mår väldigt bra!
Citera
2015-02-04, 14:49
Medlem
Aerosol-s avatar
Blir att ta lite på fredag. Hur länge sitter ruset i ungefär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in