2012-10-16, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
...
Hur gick det utför för dig när du satte nålen i dig första gången?

Olycklig kärlek, sorg och död. Har man känslan att man vill eller lika väl kan dö, då är det en befrielse att första gången sätta nålen i armen. Även om det är ens livs misstag och jag visste det. Simple as that!
Citera
2012-10-17, 11:21
Medlem
Klangspiels avatar
pre-spruta:
för mig blev sprutan ett "naturligt" nästa steg,
jag hade inga kompisar eller så som använde.
jag vet ej hur det tedde sig så,
kändes bara helt naturligt att gå vidare till sprutan.
inget motstånd, whatsoever.

jag hade även innan jag började skjuta accepterat
att jag var beroende av det jag intog och hade då ingen
tanke på att sluta.
jag kände att opiaterna var bättre än den depression
jag kom ifrån innan jag hittade opi, även då jag förstod
att det endast var en illusion jag fick av att allt kändes okej.
visste även att det ej skulle funka en längre tid,
men var en lösning för stunden innan jag dog.
vilket jag välkomnade vilken stund som helst.

några hypoteser kring varför sprutan kändes som ett naturligt nästa steg,
kan ha med all beat-litteratur (och liknande) jag läst och även fast
jag inte sköt i början, blev det något jag ej såg som något konstigt.
en annan tyngd är nog att jag på jobbet gav injektioner
till patienter, då jag jobbade inom vården.
så jag hade redan kunskapen och vanan.

post-spruta:
första känslan var just att "NU HAR JAG HITTAT LÖSNINGEN!!!"
kommer ihåg att jag citerade "en helt ny värld" från alladin, i min dagbok...

meeeeen....
det gick inte många månader tills jag förlorade mitt jobb,
fick lvm på mig och
hamnade på min första behandling,
efter att tagit flera överdoser på väldigt kort tid.
det är destruktivt att använda, men då jag även välkomnade döden,
så brydde jag mig inte om ifall jag tog en överdos och drogs med.
ibland skrev jag några rader som avslutsbrev,
ifall jag skulle strykas med.

just DON'T do it.
för att ändra lite på nike's slogan.
Citera
2012-10-17, 13:32
Medlem
Spliffmeisters avatar
Oj vad naiv man kan vara då haha..

"jag tror aldrig jag kommer att bli beroende" all time classic..

"jag har heroin och verktyg liggandes hemma" ingen bra idé heller..
Citera
2012-10-17, 14:58
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Oj vad naiv man kan vara då haha..

"jag tror aldrig jag kommer att bli beroende" all time classic..

"jag har heroin och verktyg liggandes hemma" ingen bra idé heller..

Har inga verktyg hemma om det är mig du menar och jag kommer sälja smacket, detta jag skrev skrämde mig, för det var bara några veckor sedan jag snortade det.

Sub får duga åt mig, tänder av ifrån det nu förövrigt, för det räcker just nu att jag har ett enormt GHB-missbruk.
Citera
2012-10-17, 15:09
Medlem
Ovcharkas avatar
Tog lite heroin igår. Det var trevligt. Hade varit vaken i 30 timmar, det var väl mindre bra... men effekt fick jag, och kanske än mer pga sömnbristen. Vad vet jag. Vid ett tillfälle, i början av ruset, kände jag att jag kanske kommer få kramp... Således tog jag 0,5mg Iktorivil och la mig i sängen. Inget hände.

Over and out.
Citera
2012-10-17, 17:45
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Tog lite heroin igår. Det var trevligt. Hade varit vaken i 30 timmar, det var väl mindre bra... men effekt fick jag, och kanske än mer pga sömnbristen. Vad vet jag. Vid ett tillfälle, i början av ruset, kände jag att jag kanske kommer få kramp... Således tog jag 0,5mg Iktorivil och la mig i sängen. Inget hände.

Over and out.

Varför skulle du få kramp utav heroin?
Citera
2012-10-17, 17:52
Bannlyst
Citat:
Har inga verktyg hemma om det är mig du menar och jag kommer sälja smacket, detta jag skrev skrämde mig, för det var bara några veckor sedan jag snortade det.

Sub får duga åt mig, tänder av ifrån det nu förövrigt, för det räcker just nu att jag har ett enormt GHB-missbruk.

Det låter som du yrvaket har börjat vilja ta dig ur dimman, halvmedveten om att livet passerar revy samtidigt som du slänger bort din tid på droger i en viktig ålder. Det är bra att du kan leta dig ur, vi är många som kan identifiera oss med dig och allvaret kan inte understrykas. GHB är en extremt farlig drog. Den förstör dit psyke mer än droger som hasch och amfetamin t o m gör. På så sätt så är GHB bland det mest destruktiva som finns. För ett deprimerat och förstört psyke, ja, det kan ju som bekant vara värre än döden självt.
Citera
2012-10-17, 18:06
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Varför skulle du få kramp utav heroin?

Inte vet jag. Kändes så bara, och eftersom jag hade varit vaken i över 30h så verkade det plausible. Men jag tog det med ro, någon ångest infann sig aldrig. Sen hade jag en mycket skön kväll, med mycket sex, välmående och 4-4 mot Tyskland som icing.

På 30mg nasalt... ( )
Citera
2012-10-17, 18:46
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justHigh
Det låter som du yrvaket har börjat vilja ta dig ur dimman, halvmedveten om att livet passerar revy samtidigt som du slänger bort din tid på droger i en viktig ålder. Det är bra att du kan leta dig ur, vi är många som kan identifiera oss med dig och allvaret kan inte understrykas. GHB är en extremt farlig drog. Den förstör dit psyke mer än droger som hasch och amfetamin t o m gör. På så sätt så är GHB bland det mest destruktiva som finns. För ett deprimerat och förstört psyke, ja, det kan ju som bekant vara värre än döden självt.

Jovisst är det så, ja GHB är den drog som ställer till det alldeles för mkt för mig, dom andra drogerna är inget större problem i sig om man jämför med gobbe-missbruket.

Jag började ju med GHB från första början pga djup depression o svår ångest och det var lösningen på alla mina problem, men som sagt allt har en baksida och det funkar inte att leva så i längden, man vet det innerst inne men ändå fortsätter man för jag kan inte hantera verkligheten helt enkelt, måste fylla tomheten med något helt enkelt, man är fri ifrån det ett tag men depressionen o ångesten blir för mkt o självmordstankarna kommer o går.

Jag måste ändra på mig radikalt, jag har i alla fall tagit kontakt med psyk nu igen och måste ha någon fungerande SSRI och något för ångesten som Lyrica, sedan har jag ADD så ska begära att få Ritalin/Concerta utskrivet igen.
Citera
2012-10-23, 08:06
Medlem
Igår köpte jag 2 bollar...

Visst fan var det horse, men de var varken stenar eller något pulver, eller mjuktpulver aktigt som de brukar vara iaf i våran `(Huvudstad)

Utan detta var helt klibbigt, jag antar att mannen hade pakterat det dåligt och haft det i munnen för länge, därför har de blivit fuktigt kladdigt kan detta stämma? de luktade horse, och jag vände bara ut och in på påsen o körde den i min kok-kopp och de blev en fin konjak färg, och de slog på jävulskt bra, men beror detta klet på att de var packat dåligt eller vad kan de bero på? Vad bara jävligt omständigt...

plus att jag visste ju inte mängden jag fick i mig, så jag drog i mig 2 bollar på mindre än 1 timme.. så de va rätt dålig kvalité med, men efter lite benzo och en hel boll så satt jag som en fällkniv sedan.. mhm va skönt!
Citera
2012-10-23, 09:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ponydreams
Igår köpte jag 2 bollar...

Visst fan var det horse, men de var varken stenar eller något pulver, eller mjuktpulver aktigt som de brukar vara iaf i våran `(Huvudstad)

Utan detta var helt klibbigt, jag antar att mannen hade pakterat det dåligt och haft det i munnen för länge, därför har de blivit fuktigt kladdigt kan detta stämma? de luktade horse, och jag vände bara ut och in på påsen o körde den i min kok-kopp och de blev en fin konjak färg, och de slog på jävulskt bra, men beror detta klet på att de var packat dåligt eller vad kan de bero på? Vad bara jävligt omständigt...

plus att jag visste ju inte mängden jag fick i mig, så jag drog i mig 2 bollar på mindre än 1 timme.. så de va rätt dålig kvalité med, men efter lite benzo och en hel boll så satt jag som en fällkniv sedan.. mhm va skönt!

Det var inget billigt rus.
Citera
2012-10-23, 11:42
Medlem
Ovcharkas avatar
De senaste sju dagarna har jag nog tagit H fem av dessa dagar... Har kanske en dos kvar, sen är det slut. Tror det kommer bli... tråkigt. Som tur väl är så har jag 150 stycken Iktorivil så jag har nåt i alla fall... Addera lite alkohol och gräs så ska det väl gå bra.

Men nog kommer jag sakna det stillsamma, ljuva opiod-ruset...

När detta heroin är slut ska jag ta en paus på en månad. Helst två månader, men det tror jag inte att jag klarar, så det är bättre att sätta ribban lite lägre där man vet att man kan klara det, än åta sig något övermäktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in